weblog med FP2003
Fra : Knud Søgaard Pederse~

Dato : 07-01-06 19:11

FP2003 er udstyret med en webstedsskabelon, som via en såkaldt Pakke
opretter en Weblog.
Der kræves imidlertid MS Windows SharePoint Services.
Mit spørgsmål er nu, om det er nødvendigt, at jeg får installeret SharePoint
Services på den computer, som jeg benytter til oprettelse og redigering af
webstedet? Eller er det tilstrækkeligt, at internetserveren udstyres med
specielle udvidelser til håndtering af SharePoint Services?

Findes der evt. en mulighed for at oprette en weblog uden om SharePoint
Services?

Venlig hilsen
Knud Søgaard

Fra : enkvinde

Dato : 08-01-06 11:28

"Knud Søgaard Pedersen" <knud.soegaard@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielle udvidelser til håndtering af SharePoint Services?
>
> Findes der evt. en mulighed for at oprette en weblog uden om SharePoint

Hej Knud

Som jeg har forstået det, er det udbyderen der skal tilbyde SharePoint
Services, hvilket ikke mange udbyderer gør, da det ikke er nok at de
tilbyder frontpage extensions.

Men det skal da ikke forhindre een i at have en weblog på sit websted og
her er mulighederne mange. Langt det letteste er at koble dig op på
blogger.com eller en tilsvarende færdig ydelse. Ulemperne ved dem er at de
ikke ligger på din server. Ønsker du een som ligger på din server, så skal
du lede efter scripts og selv rette til. Ulempen ved dem, er at langt de
fleste skal sættes op med feks. mySQL eller anden database. Jeg er dog rendt
ind i et lille script som er nemt at rette til og ikke kræver database
... nemlig et script fra mylittlehomepage.net og det er slet ikke så
tosset.

God fornøjelse
Eva

Fra : Knud Søgaard Pederse~

Dato : 09-01-06 11:01

Hej Eva
Tak for dit nyttige svar. Jeg vil se nærmere på scriptet på
mylitlehomepage.net
Hilsen Knud