for stor hjemmeside - NU mindre men ...
Fra : johnny olsen

Dato : 26-12-05 17:30

Hej igen :)

Min kæreste helle har niu lavet sin hjemmeside om
Og den er vi nogenluinde tilfreds med ... der er bare lige et
lille problem ... når den vises i 800x600 eller 1024x768 så
forskydes nogle af tingene blandt andet bunlinien men også de
ting der er på siden altså uden for den celle som er lavet , det
ser mærkeligt ud ... kan i hjælpe nok en gang . TAK

www.hellez-mini-zoo.dk

Mvh Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 26-12-05 23:44

"johnny olsen" <jaj@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ting der er på siden altså uden for den celle som er lavet , det
> ser mærkeligt ud ... kan i hjælpe nok en gang . TAK

Hej igen.

Når stjernerne på forsiden sitter fast på deres plads, uanset størrelse på
siden, så sker det fordi de er sat på som "lag" - put dem istedet for i en
celle, så følger de sidens størrelse.

Nu jeg er i gang, så ville det pynte gevaldigt, hvis Helle fiksede
baggrunden på sine menuknapper, så den hvide firkant gik væk

Men det I har fået lavet, har pyntet gevaldigt....

Fortsæt bare det gode arbejde

Hilsen Eva

Fra : johnny olsen

Dato : 27-12-05 12:39

johnny olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ting der er på siden altså uden for den celle som er lavet , det
> ser mærkeligt ud ... kan i hjælpe nok en gang . TAK

Tusinde tak for tilbagemeldingen , men hvordan "lapper" man så
cellerne over hinanden, da helle gerne vil have billeder ligger over
hinanden (min familie).

Helle er meget glad for jeres hjælp skulle jeg hilse og sige

Fra : enkvinde

Dato : 27-12-05 15:06

> Tusinde tak for tilbagemeldingen , men hvordan "lapper" man så
> cellerne over hinanden, da helle gerne vil have billeder ligger over
> hinanden (min familie).

Tja altså... den nemmeste løsning, er at lave billederne som hun ønsker de
skal se ud i et grafikbehandlingsprogram og så indsætte billederne i en
celle på siden. Det hun har gang i nu, er noget rod.

Hilsen Eva

Fra : johnny olsen

Dato : 27-12-05 19:44

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> skal se ud i et grafikbehandlingsprogram og så indsætte billederne i en
> celle på siden. Det hun har gang i nu, er noget rod.

Hej igen ..og tak for svaret

Helle er nu ved og kaste håndklædet i ringen for hun kan ikke holde styr på
tingene .. hvordan holder hun nu styr på cellebredden og højden i et
fotoprogram (photoshop elements 3) nå hun skal lave de fotos af sine forældre
... og skal de så ind i frontpage som baggrund ?? hun synes nu hun er
begrænset af de celler ... og hvorfor forsvinder nogle af tingene i højre
margin ... de lag kan de ikke "bindes" inde i cellen ?? macomedia fireworks
er det et godt program til at lave de ting i ?? har du nogle forslag til
hvordan det ellers laves ??

Fra : enkvinde

Dato : 27-12-05 23:30

> [...]
> fireworks
> er det et godt program til at lave de ting i ?? har du nogle forslag til

Hej igen

Det første Helle skal lære er, at hun ER begrænset. Da hun valgte bredde på
hjemmesiden (750 pixels), valgte hun dermed også at det var hendes
arbejdsområde. Siden med hendes familie holder ikke længere de 750 pixels,
men nærmer sig snarrer de 900 pixels og dermed er hun igen ude i dilemmaet
med, at folk ikke kan se hendes side :(
Så Helle må lære at vælge. Hvis hun vil have store billeder på siden, så kan
der kun være 1 eller max 2 på hver linje/række. Når siden forstørres i
bredden, så har hun proppet for meget på samme række og skal enten
formindske størrelsen på billederne, eller fjerne/flytte de overskydende.
Hun kan ikke både puste og have mel i munden

Tænk på at siden er 750 pixels.... menuen fylder vel de 150 pixels og dermed
er der max 600 pixels tilbage som billederne må fylde. Ergo kan hun vælge at
have 3 billeder a 200 pixels i bredden, eller 2 a 300 pixels i bredden,
eller 1 billede a 600 pixels i bredden - forstår I princippet ?

Jeg kender ikke de omtalte grafik programmer, men der plejer at være en måde
hvorpå man kan se både bredde og højde på sine billeder, så led efter dem.
De SKAL være der.

Og endelig så tager det MEGET lang tid, at få billederne frem på siden,
hvilket kunne tyde på, at de mangler at blive ordentligt komprimeret.

Når billederne er lavet så indsættes de pæneste i hver deres celle. Og IKKE
som baggrund.

God arbejdslyst
Eva

Fra : johnny olsen

Dato : 28-12-05 12:26

> [...]
> hvilket kunne tyde på, at de mangler at blive ordentligt komprimeret.
>
> Når billederne er lavet så indsættes de pæneste i hver deres celle. Og IKKE

Hej igen og tak for responsen
Vi må jo så bare indse at vi er begrænsetr (øv) nå vi kikker på sagerne ...og
ser lige på billederne om vi kan gøre mere :)

Tusinde tak for hjælpen