Hvad er det man ikke behøver at lægge op?
Fra : Monty

Dato : 14-12-05 22:18

Jeg har læst et sted at det der bla gør flash godt er at man har mulighed
for at "gemme" kildekoden for andre så man ikke risikere at andre hugger det
man selv har bygget op. Hvis det er rigtigt hvad er det så man skal lægge op
og hvad kan man lade blive på "jorden"?

Monty

Fra : Andreas Damgaard Ped~

Dato : 15-12-05 16:00

Monty wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> man selv har bygget op. Hvis det er rigtigt hvad er det så man skal lægge op

Hey

Efter du har lavet en flash fil og gemmer den på computeren, gemmes den som .fla
dvs. du kan hente den igen, læse kildekoden og ændre alt det du vil. Når du så
publisher den, komprimeres filen og kildekoden forsvinder. Dvs. folk kan ikke se
din kode, kun hvor flot den er. Filen kan komprimeres til flere forskellige
formater, eksempelvis .mov, .exe eller .swf som er det normale format til
webanimationer.

Så opsummering.
1) lav animation
2) gem animation på din puter som dinfil.fla
3) publish animation som dinfil.html og dinfil.swf
4) Upload begge filer.
5) Åben dinfil.html
6) Se at html filen linker til din animation (swf filen) som bliver vist på din
side.
7) Åben html filen, find koden. c/p den hvor du vil have den det rigtige sted.
Eventuelt efter at fjerne et par parametre såsom baggrundsfarve og størrelse.

Håber det hjalp
Andreas D. P

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Vous

Dato : 16-12-05 21:15

Andreas Damgaard Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> Eventuelt efter at fjerne et par parametre såsom baggrundsfarve og størrelse.

Det er nu ikke helt rigtigt Andreas. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg kan hjælpe
"Monty", men der vist et eller andet med at lægge koden i et tekstdokument og så
lave en "INCLUDE", eller noget i den stil.
Problemet med sikkerhed og swf er, at enhver kan åbne dem med programmer som
"Sothink SWF Quicker" og dirrekte se (stjæle) den kode som filen indeholder.
Venlig hilsen Gert Vous

Fra : AlxZak

Dato : 21-01-06 23:36

Hej Gert.

Ved du om quicker også kan åbne swf filer som er blevet published med
"Protect from import" ?

Venlig Hilsen
Alex Zakrisson