Hjælp til navigationsbjælke
Fra : Christian Andersen

Dato : 25-01-06 14:30

Hej Allesammen....

Håber der er nogle venlige sjæle som vil hjælpe mig med noget
programmering. Har denne webside, www.dinner-4you.dk

Menubaren / navigations bjælken rykker sig hvis der skiftes skærm
størrelse, hvordan kan jeg sætte den "Fast" eller vælge at DER...
vil jeg havde den placeret.

Dernæst er det er stort script, så vil gerne havde det flyttet
over i et eksternt dokument, hvordan gør jeg dette nemmest og
bedst, nogle gode forslag???

I skal vide at hele siden er ved at blive redigeret om til css -
eksternt, så der er ved at ske noget, men ting tager desværre tid

Håber i kan hjælpe.

Med Venlig Hilsen

Christian Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-01-06 02:01

Christian Andersen wrote:

> Håber der er nogle venlige sjæle som vil hjælpe mig med noget
> programmering. Har denne webside, www.dinner-4you.dk

Siden kræver, at jeg installerer et java-plugin. Det vil jeg ikke, så jeg
kan ikke se din side.

> Dernæst er det er stort script, så vil gerne havde det flyttet
> over i et eksternt dokument, hvordan gør jeg dette nemmest og
> bedst, nogle gode forslag???

Alt mellem <script ...> og </script> klipper du ud og lægger i en
selvstændig fil, som skal hedde .js til efternavn - lad os her kalde den
javascript.js

Derefter ændrer du dit scripttag, så det ser sådan ud:

<script type="text/javascript" src="javascript.js"></script>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 26-01-06 14:33

"

> Siden kræver, at jeg installerer et java-plugin. Det vil jeg ikke, så jeg
> kan ikke se din side.

Gider du bruge tid på at forklare mig hvorfor du ikke vil det ??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-06 01:55

Jesper Hansen wrote:

> Gider du bruge tid på at forklare mig hvorfor du ikke vil det ??

Her er lige to hurtige:

Java-applets er før set som bærere af virus og/eller trojanere.

Jo flere forskellige plugins, jeg lader mig overtale til at installere i
min browser, des sløvere bliver den, når jeg skal starte den op.

I øvrigt meddeler Knud, at det er en flash. Den kommer heller ikke ind i min
browser. Her gælder undskyldning nr. 2.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 28-01-06 11:58

> [...]
> min browser, des sløvere bliver den, når jeg skal starte den op.
>
> I øvrigt meddeler Knud, at det er en flash. Den kommer heller ikke ind i

Jeg takker for forklaringen, men tror nu ikke jeg lider under disse
problemer.
Har for resten slet ikke kigget på siden, da jeg ikke kan hjælper med
problemet, faldt bare over din afvisning.

Venlig hilsen og god weekend

Jesper c",)

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-01-06 17:59

"Erik Ginnerskov" wrote in message

> [...]
op.

> I øvrigt meddeler Knud, at det er en flash. Den kommer heller

Fuldstændig enig, og jeg kan heller ikke se siden. Og så synes jeg
egentlig ikke Flash hører til på en side. med mindre det direkte er
logisk i forhold til indholdet - som f.eks. en side om design eller
reklamebureau eller andet i den dur. Jeg ville i hvert fald aldrig
opfatte en restaurant ell. lign. , som sælger sig via Flash for
specielt seriøs. Men det er selvfølgelig min egen mening.

Venlig hilsen
Rune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-01-06 16:28

Erik Ginnerskov skrev:

>Siden kræver, at jeg installerer et java-plugin. Det vil jeg ikke, så jeg
>kan ikke se din side.

Der er ikke brugt noget Java på www.dinner-4you.dk. derimod er
der Flash.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-01-06 01:56

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Der er ikke brugt noget Java på www.dinner-4you.dk. derimod er
> der Flash.

Gør ingen forskel for mig. Hvis folk vil vise mig en side, kan de lave den,
så den kan ses i en 'nøgen' browser uden alverdens forskellige ekstra
installationer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 02:00

Erik Ginnerskov skrev:

> Siden kræver, at jeg installerer et java-plugin. Det vil
> jeg ikke, så jeg kan ikke se din side.

Vær glad for det, din stavekontrol vil alligevel flippe ud.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 31-01-06 09:05

Christian Andersen wrote:
> [...]
>
> Menubaren / navigations bjælken rykker sig hvis der skiftes skærm
> størrelse, hvordan kan jeg sætte den "Fast" eller vælge at DER...

For at blive i den "venlige" tone, din forespørgsel er blevet udsat, så er
det eneste, der kan ændre størrelse nu, overskriften.

Resten er låst i en mikro-font, vist 10point
Typisk for unge designere, der foretrækker "smart" frem for "anvendeligt".

Firmaet går glip af en masse sølv- og derover- bryllupsmiddage, fordi man
ikke kan læse siden.

Leif

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 02:27

Christian Andersen skrev:

> Håber der er nogle venlige sjæle som vil hjælpe mig
> med noget programmering. Har denne webside,
> www.dinner-4you.dk

Lav om på menuen, så den ikke har sort tekst på blå
baggrund.

Ret stavefejl, der er ret mange.

Lav siden smallere, den kan ikke være i browservinduet.

Lad være med at hive i billederne.

Din menu opfører sig fuldstændig tåbeligt.

Du mangler doctype på siderne, så de slet ikke kan tilgå
validatoren.

Skrifttypen er så lille at det er vanskeligt at læse siden.

.... og jeg kunne blive ved med at komme med uhensigts-
mæssigheder.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-02-06 18:13

Allan Vebel skrev:

>Lav om på menuen, så den ikke har sort tekst på blå
>baggrund.

Hvilken menu?

Der ses ikke nogen i Opera.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 22:36

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvilken menu?

Javascriptmenuen der fiser rundt øverst i billedet.

> Der ses ikke nogen i Opera.

Har du ikke også mulighed for at have flere browsere?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-06 22:53

Allan Vebel skrev:

> Javascriptmenuen der fiser rundt øverst i billedet.

I snakker om to forskellige sider.

På <http://www.dinner-4you.dk/> er der ikke nogen menu
- kun et stort flash-objekt med to knapper i bunden. Trykker man på
"skip intro" (der sjovt nok først kan vælges når introen er
færdig), kommer man til
<http://www.dinner-4you.dk/index1.htm> - hvor der er en
javascriptmenu for oven.

Det gælder både i Firefox, Opera og IE

> Har du ikke også mulighed for at have flere browsere?

Hvor mange browsere tjekkede du i

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-02-06 23:12

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> I snakker om to forskellige sider.

Aha! Jeg har den side i tankerne som jeg kommenterede.

> Det gælder både i Firefox, Opera og IE
> Hvor mange browsere tjekkede du i

De tre nævnte, og alle tre giver de ulemper jeg har nævnt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-02-06 23:36

Allan Vebel skrev:

> Aha! Jeg har den side i tankerne som jeg kommenterede.

Det er jo logisk nok - men det er bare ikke den side der var link
til. På den anden side er det sikkert den side spørgeren ville have
hjælp til (da han bl.a. nævnte en navigationsbjælke).

Helt generelt er det en god ide som spørger at give et direkte link
til den side man spørger om - i dette tilfælde
<http://www.dinner-4you.dk/index1.htm> i stedet for
<http://www.dinner-4you.dk/>

> De tre nævnte, og alle tre giver de ulemper jeg har nævnt.

Hvis du tjekkede i Opera, har du vel også set menuen dér?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-02-06 01:05

> Det er jo logisk nok - men det er bare ikke den side der var
> link til.

Ud fra spørgsmålet kunne jeg gætte det samme, og sprang
derfor hurtigt den spraglede forside over.

> Helt generelt er det en god ide som spørger at give et direkte
> link til den side man spørger om

Enig!

> Hvis du tjekkede i Opera, har du vel også set menuen dér?

Ja, jeg har set den i Opera 8.5, og her fungerer menuen fint,
bortset fra at den laver en ekstra sort streg på undersiden i
forhold til de øvrige browsere.

Fungerer menuen ikke i din Opera?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-06 09:46

Allan Vebel skrev:

> Ja, jeg har set den i Opera 8.5, og her fungerer menuen fint,

[snip]

> Fungerer menuen ikke i din Opera?

Jo bestemt. Jeg undrede mig bare over at du ikke stillede Knud det
samme spørgsmål da han skrev at menuen ikke dukkede op i Opera.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-06 18:04

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Jo bestemt. Jeg undrede mig bare over at du ikke stillede Knud det
>samme spørgsmål da han skrev at menuen ikke dukkede op i Opera.

Den kommer ikke, når man lader Opera identificere sig som sig
selv og ikke en eller anden obskur browser som Mozilla eller IE.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-06 23:21

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Den kommer ikke, når man lader Opera identificere sig som sig
> selv og ikke en eller anden obskur browser som Mozilla eller
> IE.

Det har du da ret i - den mulighed havde jeg helt overset.

--
Jens Gyldenkærne Clausen