JavaScript virker ikke i Firefox
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-01-06 14:16

Nogen der har en ide om, hvorfor dette JavaScript ikke virker i Firefox:
http://www.megascope.dk/inc/inc_movie01.asp

Det er en billedrotation, der bruges i en iframe på denne side:
http://www.megascope.dk

Der skelnes i scriptet mellem IE og Netscape, men det er måske en for
gammel kode/metode?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-06 14:51

Kim Ludvigsen skrev:

> Nogen der har en ide om, hvorfor dette JavaScript ikke virker
> i Firefox: http://www.megascope.dk/inc/inc_movie01.asp

Ja.

Scriptet tjekker først for document.all som er understøttet men
ikke-detekterbart i Firefox (årsagen til det er at man ofte bruger
document.all som en "IE ja/nej"-test).

Derefter tjekkes for document.layers - der er understøttet af
Netscape 4, men ikke af nyere browsere.

Der er ingen standardhandling for scriptet hvis begge tests fejler.

Summa summarum - scriptet har ingen effekt i Firefox.
Hvis du sletter testen for document.all (og bare går direkte til
anvendelsen), virker det muligvis i Firefox.

> Der skelnes i scriptet mellem IE og Netscape, men det er måske
> en for gammel kode/metode?

Det kan man vist roligt sige. Ethvert script der alene skelner
mellem IE og Netscape 4 må regnes som stærkt forældet i dag.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-06 00:31

Kim Ludvigsen wrote:
> Nogen der har en ide om, hvorfor dette JavaScript ikke virker i
> Firefox: http://www.megascope.dk/inc/inc_movie01.asp
>
> Det er en billedrotation, der bruges i en iframe på denne side:

Prøv at kigge på dette script i stedet. Det virker også i FF

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/anim.asp

Du skal bare rette i de tider, billederne bliver vist - sidste kodelinje i
scriptet. Ret 15 til 5000.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-01-06 02:41

Den 21-01-06 00.31 skrev Erik Ginnerskov følgende:

> Prøv at kigge på dette script i stedet. Det virker også i FF

Det er nu ikke min side. Jeg blev spurgt, hvorfor siden ikke virker i
Firefox, og da jeg ikke har ret meget styr på JavaScript, måtte jeg jo
lige spørge nogle lidt mere vidende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-06 02:43

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er nu ikke min side. Jeg blev spurgt, hvorfor siden ikke virker i
> Firefox, og da jeg ikke har ret meget styr på JavaScript, måtte jeg jo
> lige spørge nogle lidt mere vidende.

Javel. Det har Jens forklaret så udmærket, at jeg ikke behøver gentage det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/