Luk form efter submit.
Fra : sliiide

Dato : 17-01-06 13:05

Hej

Jeg sidder og bøvler med et måske meget lille problem.

Jeg har lavet en form i et popvindue. Meningen er at den skal
sende data og derefter lukke vinduet, men det går ikke som det
skal, enten lukker den vinduet og slet ikke sender noget som
helst, ellers åbne den siden som den skulle sende til i vinduet.
Håber nogen kan hjælpe mig!

<form action="http://www.minimoke.adsl.dk/hf/rs/dvd/index.php"
method="POST">
<input type="submit" value="Tilføj" name="send" /><input
type="button" value="Luk vinduet" onClick="window.close()" />

Siden kan ses her http://www.minimoke.adsl.dk/hf/rs/dvd/

På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-01-06 13:22

sliiide wrote:

> [...]
> skal, enten lukker den vinduet og slet ikke sender noget som
> helst, ellers åbne den siden som den skulle sende til i vinduet.

Prøv med:

<form action="http://www.minimoke.adsl.dk/hf/rs/dvd/index.php"
method="POST" onsubmit="window.close()">

Utestet ...

--
Benny Nissen

Fra : sliiide

Dato : 17-01-06 13:33

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Prøv med:
>
> <form action="http://www.minimoke.adsl.dk/hf/rs/dvd/index.php"
> method="POST" onsubmit="window.close()">

> [...]

Hej Benny Nissen

Det har jeg prøvet, men den lukker bare ned med det samme uden at
sende noget.

Fra : sliiide

Dato : 17-01-06 13:45

sliiide wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hej Benny Nissen
>
> Det har jeg prøvet, men den lukker bare ned med det samme uden at
> sende noget.

Nu har jeg fundet ud af det, jeg satte en timer på, så virkede det.

Nu mangler jeg bare at den anden side skal opdatér automatisk når jeg
har sendt form. er det muligt?

Fra : "Peter Müller [2000]~

Dato : 17-01-06 13:56

sliiide wrote:

> Nu har jeg fundet ud af det, jeg satte en timer på, så virkede det.
>
> Nu mangler jeg bare at den anden side skal opdatér automatisk når jeg
> har sendt form. er det muligt?

En timer er en dårlig ide.
Grunden til at onsubmit også er en dårlig ide, er at onsubmit udføres
inden formen submittes. Derefter sendes formen til serveren. Når du
afbryder inden formen sendes er det helt naturligt at det ikke virker.
Med en timer kan du risikere at form afsendelsen er langsom og bliver
afbrudt.

Brug istedet document.onunload eller bed næste side om at lukke vinduet.

--
Mvh.
Peter Müller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-06 14:05

Peter Müller [2000] skrev:

> Brug istedet document.onunload eller bed næste side om at
> lukke vinduet.

Den sidste model benytter jeg til et redigeringssystem. Når formen
(i et pop op-vindue) submittes, genererer formhandleren en html-
side der først opdaterer hovedvinduet og dernæst lukker sig selv.
Den model har endvidere den fordel at man kan udskrive eventuelle
fejlmeddelelser og undlade at lukke vinduet hvis noget gik galt.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sliiide

Dato : 17-01-06 15:07

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> Den model har endvidere den fordel at man kan udskrive eventuelle
> fejlmeddelelser og undlade at lukke vinduet hvis noget gik galt.

God idé, kunne du evt. skrive hvad der skal stå på den næste side for
at den opdaterer hovedvinduet?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-06 15:38

sliiide skrev:

> God idé, kunne du evt. skrive hvad der skal stå på den næste
> side for at den opdaterer hovedvinduet?

Jeg bruger følgende funktion:

function updateAndExit(){
window.opener.location.reload();
this.close();
}

- der så kaldes fra body_onload.

Det virker kun når pop op-siden er kaldt fra den side der skal
opdateres.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sliiide

Dato : 17-01-06 17:07

> Jeg bruger følgende funktion:
>
> function updateAndExit(){
> window.opener.location.reload();
> this.close();
> }
>
> - der så kaldes fra body_onload.

Jeg er lidt i tvivl hvordan den skal proppes ind, hvis jeg lægger
den i selve pop up vinduet, lukker den jo siden med det samme.

Er semi begynder :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-06 20:30

sliiide skrev:

> Jeg er lidt i tvivl hvordan den skal proppes ind, hvis jeg lægger
> den i selve pop up vinduet, lukker den jo siden med det samme.

Den lægges ind på en side der kaldes efter formen er submittet.

I mit tilfælde er formhandleren en asp-side. Når den er færdig med
at opdatere den bagvedliggende database, sendes browseren videre
(response.redirect opdatermoderside.asp), og på denne side er
scriptet så placeret.

I princippet kunne man godt spare en side - og bare lade asp-siden
skrive html-koden ud direkte, når den var færdig med at håndtere
selve formsubmittet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sliiide

Dato : 19-01-06 08:42

> [...]
>
> I princippet kunne man godt spare en side - og bare lade asp-siden
> skrive html-koden ud direkte, når den var færdig med at håndtere

Så fik jeg det til at virke, havde lidt problem med javascript i php,
men det fandt jeg så ud af til sidst, tak for hjælpen.