Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PC-banker
Fra : Frank Frederiksen

Dato : 11-06-01 20:58

Hej,

I forbindelse med, at jeg har fundet ud af, at Unibank/Nordea vil til
at opkræve 100,- kr pr. år pr. person, for at jeg kan sidde hjemme og
lave mine bankforretninger uden at komme ind og forstyrre dem i
filialen,
vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har erfaringer med andre
bankers
hjemmebank-ordninger.

Mine krav er:

Data skal meget gerne kunne hentes/vises/lagres over flere år, så jeg
har mulighed for at følge min økonomis udvikling over en længere
periode.

Det skal være overskueligt og pålideligt (ikke være afhængigt af om man
har den ene eller anden version af en applikation installeret).

Jeg er ret ligeglad med, om det kører på Linux eller Win98.

Som I jo nok kan forstå, er jeg tilhænger af at have data liggende
lokalt,
så jeg selv har kontrol over dem.

Nå, men er der nogen, der har nogle gode råd?

Mvh Frank Frederiksen

Fra : Stefan Lund

Dato : 15-06-01 17:23

> [...]
> lokalt,
> så jeg selv har kontrol over dem.
>
> Nå, men er der nogen, der har nogle gode råd?

De gammeldags PC-banker med lokal software er nok ved at være en uddøende
race, så det bliver nok ikke helt ligetil. Jeg ved dog at de i DanskeNetbank
har en funktionalitet, så du kan gemme ting lokalt på din PC. Derved har du
historik så langt tilbage i tiden, som du selv ønsker det, men du kan
(vistnok) også sidde og kigge igennem alle dine gamle bankforretninger uden
at være på Internettet.
Det kan være det kunne hjælpe dig.

Mvh
Stefan

Fra : M_abs

Dato : 28-06-01 01:16

Jeg bruger med stor tilfredshed DanskeNetBank, det koster "kun" oprettelsen
på 350 kr. eller sådan noget, Men hvis du er heldig kan du slippe for
oprettelses gebyret.

mvh Morten

Fra : Feta

Dato : 30-06-01 15:42

Jeg er godt tilfreds med NEXTbank, som nu har fået mulighed for at se alle
ens kontobevægelser i den tid man har haft banken.
NEXTbank er browserbaseret og gratis
Feta

Fra : MKP

Dato : 02-08-01 13:35

> [...]
> filialen,
> vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har erfaringer med andre

Ikke hos Amagerbanken

> Mine krav er:
>
> Data skal meget gerne kunne hentes/vises/lagres over flere år, så jeg
> har mulighed for at følge min økonomis udvikling over en længere
> periode.

Amagerbanken PC bank og netbank

> [...]
> lokalt,
> så jeg selv har kontrol over dem.
>
> Nå, men er der nogen, der har nogle gode råd?

ØHMMM Amagerbanken.