CPH metronet
Fra : Kristian

Dato : 24-01-06 19:20

Hvordan kan det være at alt trafikken på min CPH Metronet forbindelse
bliver router igennem Sverige?

Mange af de danske adresser jeg tracer ryger først til kbhn, så til
mlmo, igen til mlmo derefter videre til cust.port80.se og så til
cph.dk.o80.net (Nogle enkelte af dem ryger kun til kbhn, mlmo, og igen mlmo)

Derefter videre til den danske leverandør der har IP'en jeg tracer

Fra : Kristian

Dato : 24-01-06 19:23

Kristian wrote:
> [...]
> mlmo)
>
> Derefter videre til den danske leverandør der har IP'en jeg tracer

Dertil skal siges at de 2 mlmo'er har virkelig dårlige svartider

Fra : Sune

Dato : 25-01-06 07:00

On Tue, 24 Jan 2006 19:23:04 +0100, Kristian <koep@koep.net> wrote:

>Dertil skal siges at de 2 mlmo'er har virkelig dårlige svartider

http://www.cph-metronet.dk/main3/service.asp

De tror selv at de nu har styr på deres opgradering.
Men det har de ikke...........

Min linie hakker og TP-Test enten failer eller viser latterlige hastigheder.

Har du også problemer med TP-Test ?
http://www.cph-metronet.dk/main3/faq_tptest.asp

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 25-01-06 08:10

On Wed, 25 Jan 2006 07:00:26 +0100, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

>Min linie hakker og TP-Test enten failer eller viser latterlige hastigheder.

Uanset hvor mange gange jeg kører testen viser den noget i retning af:
TCP: afsendelse 780kbit/s - modtag 198 kbit/s <- Det er HELT galt
UDP: afsendelse 902kbit/s - modtag 5,2 Mbit/s

TCP: afsendelse 792kbit/s - modtag 117 kbit/s <-- Det er HELT galt
UDP: afsendelse 909kbit/s - modtag 5,3 Mbit/s

Mit modem sidder DIREKTE i min PC - ingen router imellem.
Download af store filer sker med ca 200KBs. Langt under normalen, og almindelig browsing foregår
altså i slowmotion.

Jeg prøvede lige testen igen, men den failede!

Mvh
Sune

Fra : Bo Olesen

Dato : 25-01-06 13:23

"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det har de ikke...........
>
> Min linie hakker og TP-Test enten failer eller viser latterlige

Havde selv de her svingende hastigheder igår og i morges, men det ser ud til
at det kører fint nu.

Flemming

Fra : Sune

Dato : 25-01-06 13:57

On Wed, 25 Jan 2006 13:23:22 +0100, "Bo Olesen" <boolefjernsnabela@sol.dk> wrote:

>Havde selv de her svingende hastigheder igår og i morges, men det ser ud til
>at det kører fint nu.

Jep.

De havde bare pillet statusmeddelelsen af deres side, som om at alt var OK (her til morgen).

Mvh
sune

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-06 20:08

"Kristian" <koep@koep.net> wrote in message
> [...]
> (Nogle enkelte af dem ryger kun til kbhn, mlmo, og igen mlmo)
>
> Derefter videre til den danske leverandør der har IP'en jeg tracer

Perspektiv bredbånd, har vel deres primære forretning i sverige, og har
udvidet deres forretning, de få meter ekstra kabel til sverige, betyder vel
ikke det store. De har vel deres Ip transmisions hovedudstyr i sverige.

Men de burde dog have peeringer på den danske DIX, men om traffikken ryger
til sverige og tilbage igen betyder nok ikke det store som sagt.

Når jeg tracer til dig, for jeg da noget der ligner okay forbindelse, du har
dog lukket for ping så man ikke kan se de fra centralen og til dig:

Tracing route to kbhn-vbrg-sr0-vl202-086.perspektivbredband.net
[85.235.18.86]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.145
4 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.2
5 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.18
6 297 ms 19 ms 27 ms kbhn-cdix-sr0-gi0-2.perspektivbredband.net
[192.38.7.75]
7 2 ms 2 ms 2 ms mlmo-krvg-sr0-vl23.perspektivbredband.net
[81.88.8.245]
8 2 ms 2 ms 2 ms kbhn-vbrg-sr0-vl81.perspektivbredband.net
[81.186.251.126]
9 * ^C

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-06 21:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> Når jeg tracer til dig, for jeg da noget der ligner okay forbindelse, du
> har dog lukket for ping så man ikke kan se de fra centralen og til dig:

Her en der svarer på ping på samme central som dig, ser detsuden ud til at
de har justeret på forbindelserne så forbindelsen til centralen ikke er så
høj som før. Hvor der er blevet omtalt omkring 25ms til første hop

Tracing route to kbhn-vbrg-sr0-vl202-004.perspektivbredband.net
[85.235.18.4]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.186.2
2 <1 ms <1 ms <1 ms 81.161.166.49
3 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.145
4 <1 ms 1 ms <1 ms 87.72.98.2
5 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.98.18
6 339 ms 10 ms 335 ms kbhn-cdix-sr0-gi0-2.perspektivbredband.net
[...]
9 14 ms 14 ms 14 ms
kbhn-vbrg-sr0-vl202-004.perspektivbredband.net [85.235.18.4]

Trace complete.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-01-06 20:34

On Tue, 24 Jan 2006 19:20:29 +0100, Kristian <koep@koep.net> wrote:

>Hvordan kan det være at alt trafikken på min CPH Metronet forbindelse
>bliver router igennem Sverige?

Det ligger vel i firmaets infrastruktur (og præmis, tildels):
http://www.cph-metronet.dk/main1/about.asp

Nu har http://www.perspektivbredband.se/ godt nok fået en side for sig
selv. Gik man ind på den for tre måneder siden, røg man i stedet over
http://www.lundsstadsnat.se/ (som så nu minder en del om de
førnævnte sider)

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-06 21:04

On Tue, 24 Jan 2006 19:20:29 +0100, Kristian <koep@koep.net> wrote:

> Hvordan kan det være at alt trafikken på min CPH Metronet forbindelse
> bliver router igennem Sverige?

Det er et svensk firma, der blot har lavet en 'afstikker' til (en
begrænset del af) København.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 07-02-06 00:43

hvordan med deres pingtider til spil ?

er deres nyhedsgruppe dækning bedre end tdc ?

fordele & ulemper ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"