Cybercity ADSL : Fejl ved FTP-transfer?
Fra : Morten Jensen

Dato : 17-01-06 13:49

Jeg har ADSL hos Cybercity (Zyxel 650R med nyeste firmware fra
Cybercitys hjemmeside), hvilket virker fint, og har gjort det i lang
tid.

Til ADSL-modemet er der tilkoblet en Linksys WRT54G router (med nyeste
officielle firmware), hvoraf jeg ikke bruger den trådløse del
overhovedet (disabled).

Nu har jeg sat en lille FTP-server op, som egentlig kører fint, - MEN
visse filer kan ikke downloades fra den hvis det skal "ud af huset".
Internt på mit eget LAN kan disse filer fint downloades.
Når det går galt, så stopper downloaden samme sted hver gang, og der
kan ikke resumes.
Andre filer der er langt større (GB) kan sagtens downloades.
De ramte filer kan sagtens uploades til FTP-serveren.

Hvis jeg komprimerer disse filer med f.eks. RAR, så foregår
downloaden uden problemer.

Jeg har prøvet med både Cerberus og Filezilla servere, og problemet
er præcist det samme hver gang.
Jeg bruger ikke PASV.

Er der andre der har oplevet lignende problemer?
Hvad går der galt? - Er der noget grej et eller andet sted uden for
huset, som "går i spunk" over en bestemt kombination af data?

Jeg har nu fået "sakset" 1.4MB data ud af en fil, som tilsyneladende
indeholder data der ikke kan downloades.
Er der nogle der vil eksperimentere med disse på deres egen
FTP-server?
Der er blot tale om DivX-data optaget fra TV.

M.v.h.
Morten

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-01-06 13:57

Morten Jensen wrote:
> [...]
>
> Til ADSL-modemet er der tilkoblet en Linksys WRT54G router (med nyeste
> officielle firmware), hvoraf jeg ikke bruger den trådløse del

Øhm - du har 2 NAT routere efter hinanden er det bevist ?

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 17-01-06 14:26

Uffe S. Callesen wrote:
> Øhm - du har 2 NAT routere efter hinanden er det bevist ?

Ja.

ADSL-modemet har kun én ethernet-port, og jeg skal bruge 4 - hvilket
WRT54G tager sig af.

/Morten

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-01-06 00:35

Morten Jensen <dzr@gmx.net> wrote:

> Ja.
>
> ADSL-modemet har kun én ethernet-port, og jeg skal bruge 4 -
> hvilket WRT54G tager sig af.

Var det ikke nemmere med en switch?

--
Jesper Lund

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-01-06 11:29

Morten Jensen wrote:
> ADSL-modemet har kun én ethernet-port, og jeg skal bruge 4 - hvilket
> WRT54G tager sig af.

OK - du har ikke tilaluttet Linksys'en via WAN porten vel ?

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk