Valby Central - Er her nogen der kender te~
Fra : Sune

Dato : 13-01-06 10:29

Hej

Da jeg sidste år havde CyberCity via Valby Central havde jeg en del problemer.
Derudover gjorde et eller andet teknisk (?) på centralen (?) at det aldrig lykkedes Supporten at
logge sig på min router (den fik jeg så byttet 2 gange, uden held).

Nu er jeg så så heldig at jeg har fået cph-metronet og cph-metronet kan ikke se mit modem på deres
netværk. cph's modem lyser korrekt i ADSL-lampen - dvs. jeg er på cph's net - men modemet får ikke
tildelt adgang til IP-adresser.

Da disse 2 problemer minder lidt om hinanden er mit spørgsmål:
Er der noget teknik på Valby Central der gør at det altid går galt for mig hvad enten det drejer sig
om internet eller telefoni abonnementer?

Jeg har også oplevet at min telefon i 2 uger havde 3 personer på linien hver gang den ringede.
Dette kan ikke lade sig gøre iflg. TDC.

Jeg har selv en ide om at lige præcis min telefon ledning er tilsluttet i en del af centralen der
konstant er fejlramt og ikke er tilsluttet på samme måde som resten af Valby.

Måske er jeg koblet op på et rack fra 1927 der lige netop ikke er sat op på samme måde som resten af
centralen. (ja hvad ved jeg)

Mvh
Sune

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-01-06 10:31

On 2006-01-13, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

> [...]
> kan ikke se mit modem på deres netværk. cph's modem lyser korrekt i
> ADSL-lampen - dvs. jeg er på cph's net - men modemet får ikke tildelt

Hvordan kan du være sikker på at du er på cph's net, og ikke stadig på
din gamle udbyder?

--
Andreas

Fra : Sune

Dato : 13-01-06 10:58

On Fri, 13 Jan 2006 09:30:33 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

>Hvordan kan du være sikker på at du er på cph's net, og ikke stadig på
>din gamle udbyder?

Det ved jeg heller ikke.
Men det er over 7 mdr siden jeg var tilkoblet CCs net.
I mellemtiden har jeg haft webspeed.

Ville mit D-Link modem lyse i ADSL-lampen hvis jeg var tilsluttet en anden udbyders net?
Er modemet kompatibelt?

Mvh
Sune

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-06 11:25

Sune <januar2001@tdcadslx.dk> skrev 2006-01-13:

> [...]
> I mellemtiden har jeg haft webspeed.
>
> Ville mit D-Link modem lyse i ADSL-lampen hvis jeg var tilsluttet en anden udbyders net?

Det er ikke nøvendigtvis kompatibelt nok til at det vil virke men det
vil tit kunne få sync med andre udbydres udstyr.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-06 11:31

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> skrev 2006-01-13:

> Det er ikke nøvendigtvis kompatibelt nok til at det vil virke men det
> vil tit kunne få sync med andre udbydres udstyr.

PS. det tror jeg dog ikke er tilfældet her når du ikke lige er skiftet
fra en udbyder til en anden.

Hvad siger CPH-metronet i øvrigt?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Sune

Dato : 13-01-06 11:50

On 13 Jan 2006 10:30:42 GMT, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Hvad siger CPH-metronet i øvrigt?

Med til historien hører også at jeg havde besøg af en TDC tekniker i går fordi TDC havde lavet en
fejl-patching af min telefonlinie i nærmeste telefonskab.

Min linie havde slet ikke kontakt til centralen før TDC teknikeren i går havde patched mig om.

Jeg har lige ringet til cph-metronet og foreslået at jeg måske var koblet på et andet net der gav
mig sync.

cph-metronet vender tilbage når de lige har checket med TDCs fejlafdeling.

TDCs fejlafdeling burde kunne fortælle om teknikeren har checket alt i gennem på centralen i går da
jeg slet ikke havde hul igennem.

Sammenfatning:
Fejl 1: TDC tekniker giver mig hul igennem til centralen ved at om-patche mig i telefonskab.
Fejl 2: Modem er i sync, men tilsyneladende ikke på cph's net

Hvis jeg er meget uheldig har TDC teknikeren patched mig fejlagtigt igen, til en linie som
tilfældigvis giver adgang til et sync i mit modem.

Enten det eller en fejlpatching på centralen.
Eller...

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 16-01-06 10:24

On 13 Jan 2006 10:30:42 GMT, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Hvad siger CPH-metronet i øvrigt?

Det seneste er at Metronet teknikere skal have et sambesøg med TDC teknikere på centralen.

Så jeg sætter mig bare ned og venter...

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 13-01-06 15:19

On 13 Jan 2006 10:25:10 GMT, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> wrote:

>Det er ikke nøvendigtvis kompatibelt nok til at det vil virke men det
>vil tit kunne få sync med andre udbydres udstyr.

Jeg prøvede lige - for første gang - at logge mig på modemet (DSL-300T) og den viser:
Item Downstream Upstream Unit
DataRate 2048 512 kbps

Enten er det nogle standard-værdier eller så har jeg fået en hastighed metronet ikke udbyder.

Derudover viser den:

WAN
Virtual Circuit PVC0
Status Connected
Connection Type bridge
IP Address N/A
Subnet Mask N/A
DNS Server N/A

Display Receive and Transmit packages through ADSL:
Transmit
Tx PDU's 410
Tx Total Bytes 45770

Receive
Rx PDU's 0
Rx Total Bytes 0

Mvh
Sune

Fra : Sune

Dato : 23-01-06 11:22

On Fri, 13 Jan 2006 10:28:43 +0100, Sune <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:

[SNIP]

Sammenfatning:
TDC patcher forkert på central - ingen sync i modem.
For at reparere, patcher TDC forkert i skab for at få sync - sync i mit modem.
TDC ompatcher skab og central og nu er der hul igennem og jeg kører cph-metronet.

Min hastighed er efter optimering af metronet medarbejder 6.2 mbit.
Hastigheden passer desværre meget godt hvis man tager linjelængde og ganger det med 2 iflg.
http://www.cph-metronet.dk/img/ADSL-hastighetsgraf_DK.jpg

Der er ikke meget at gøre ved længden og tilstanden af TDCs kobber.
Surt show.

Hvad jeg opnåede ved at gå fra webspeed til cph-metronet er:
Download : før 4mbit - nu 6.2 mbit
Upload : før 256kbps - nu 800kbps
Pris : før 469kr - nu 340kr

Jeg er tilfreds.

Men jeg håber da på at den cph-metronet tekniker der kigger forbi centralen senere på ugen kan
tweake min forbindelse lidt.

Mvh
Sune