adsl skillefilter
Fra : Per Sørensen

Dato : 04-01-06 15:07

Hej i gruppen,

Jeg har googlet lidt rundt for at finde en "let" løsning på at koble mine
telefoner på, når jeg nu pr. 15/1 får adsl i stedet for stofanet. Jeg ville
gerne lave den lette løsning, istedet for at skulle køre telefonien frem og
tilbage i alle stik i huset.

Jeg har læst på http://adsl.dk/elteknik/tele/adsl_inst.php at jeg kan køre
med op til 3 "hermafrodit skillefiltre" i installationen. Men hvor søren
køber jeg disse hermafrodit skillefiltre. Jeg skal bare bruge 2 stk.

mvh Per Sørensen (der blev træt af stofanet's svingende hastighed)

Fra : Per Sørensen

Dato : 04-01-06 15:11

Det skal lige nævnes at TDC kalder dem for kombifiltre.

mvh Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-06 16:39

Per Sørensen wrote:
> Det skal lige nævnes at TDC kalder dem for kombifiltre.

Det mest nærliggende sted ville nok være i en Tdc Telebutik

Jan

Fra : Per Sørensen

Dato : 04-01-06 16:43

jo - de vil bare have 99,- for dem. Det var lige så meget derfor...

Per Sørensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-01-06 17:10

Per Sørensen wrote:
> stofanet. Jeg ville gerne lave den lette løsning, istedet for at
> skulle køre telefonien frem og tilbage i alle stik i huset.

Hvis du gør det ved det første stik i huset, så skal det kun gøres et sted.

Ledningen ind udefra kappes over og køres direkte ind i skillefiltere og
phoneudgangen sættes til det eksisterende kredsløb - og så virker alle stik
i huset stadigvæk og din ADSL sættes til ADSL-stikket på skillefilteret - så
virker det også

Men det kræver at du ved, hvad du gør - ellers gør Tdc det gerne for dig,
hvis du betaler for installationen.

Jan

Fra : Per Sørensen

Dato : 04-01-06 17:14

Tak for dit svar.

Mit eneste problem er blot at installationskablet fra TDC kommer ind på
loftet, og derfra fordeles til alle rum i huset (dog er der kun telefoner
tilsluttet 3 steder). Det var derfor lettere for mig at gøre det på den
anden måde (og nok også billigere alligevel, set i forhold til at betale
695,- for et teknikkerbesøg.

Jeg kan fint selv lave det, men for at være helt ærlig gider jeg ikke....

mvh Per

Fra : Fleknes

Dato : 04-01-06 17:18

Eller prøv denne side