Hastighed på tele2adsl
Fra : Stoffer

Dato : 27-12-05 18:30

Hej!

Er det nomalt at en 1024/128 kbit tele2adsl kan hente med 150 kb/s?

Var lige hjemme hos mine forældre i julen, og hentede et par gb på news, men
en hastighed meget stabilt på 150 kb/s.

Det er lidt unfair når min egen 2 mbit kun henter med 217 kb/s.

/Stoffer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-05 18:41

Stoffer skrev:

> Er det nomalt at en 1024/128 kbit tele2adsl kan hente med 150 kb/s?

Jeg ved ikke med Tele2, men min Stofanet kører med 120 kB/s fra
de bedste steder.

--
Bertel

Fra : Hans

Dato : 27-12-05 18:44

Stoffer wrote:
> [...]
>
> Var lige hjemme hos mine forældre i julen, og hentede et par gb på
> news, men en hastighed meget stabilt på 150 kb/s.

Ja - Det er meget normalt hos T2.

> Det er lidt unfair når min egen 2 mbit kun henter med 217 kb/s.

Det vil du også kun få hos T2 hvis du opgraderer til 2 Mbps.

Hans

Fra : *** Calle ***

Dato : 27-12-05 18:46

Hans wrote:

> Ja - Det er meget normalt hos T2.

> Det vil du også kun få hos T2 hvis du opgraderer til 2 Mbps.

læs nu hvad du svarer på.

Manden har 2Mbps, men syntes at forældrenes 1Mbps er hurtig i forhold til.
--
*** Calle ***

Fra : Hans

Dato : 27-12-05 19:03

*** Calle *** wrote:

> læs nu hvad du svarer på.
>
> Manden har 2Mbps, men syntes at forældrenes 1Mbps er hurtig i forhold
> til.

Ja - Det er også hvad jeg svarer på. Jeg skriver specifikt "hos T2". Hvad er
det du ikke forstår?

Hans

Fra : J. Jensen

Dato : 27-12-05 19:37

> Ja - Det er også hvad jeg svarer på. Jeg skriver specifikt "hos T2". Hvad
> er det du ikke forstår?
>
> Hans

Jeg forstår heller ikke hvad du svarer på Hans, det er helt sort.

Fra : Hans

Dato : 27-12-05 19:47

J. Jensen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår heller ikke hvad du svarer på Hans, det er helt sort.

Er det her så bedre hvis jeg ændrer den anden sætning?

> Det er lidt unfair når min egen 2 mbit kun henter med 217 kb/s.

Det vil man også få hos T2 hvis der opgraderes til 2 Mbps.

Hans

Fra : StoneWare

Dato : 27-12-05 21:09

> Er det her så bedre hvis jeg ændrer den anden sætning?

> Det vil man også få hos T2 hvis der opgraderes til 2 Mbps.

Jeg forstår godt at folk er lidt forvirrede Hans...........du forudsætter at
Stoffer IKKE har Tele2adsl.............det er der ingen af os der ved noget
om , da han kun skriver tele2adsl i forbindelse med "de gamle"'s ADSL

Hvis nu Stoffer også har tele2adsl så giver dit svar jo sig selv ??

Fra : Hans

Dato : 27-12-05 21:43

StoneWare wrote:
> [...]
> forbindelse med "de gamle"'s ADSL
> Hvis nu Stoffer også har tele2adsl så giver dit svar jo sig selv ??

Du kunne jo kigge i hans header og se hvilken ISP han poster fra.

Det gjorde jeg og der står TDC - Såre enkelt.

Hans

Fra : StoneWare

Dato : 28-12-05 10:15

----

> Du kunne jo kigge i hans header og se hvilken ISP han poster fra.
>
> Det gjorde jeg og der står TDC - Såre enkelt.

Igen Hans..........du forudsætter så at hans post til news kommer fra hans
egen forbindelse...........det aner du intet om..........

Fra : Hans

Dato : 28-12-05 13:54

StoneWare wrote:
> ----

> Igen Hans..........du forudsætter så at hans post til news kommer fra
> hans egen forbindelse...........det aner du intet om..........

Korrekt, men det ville være ulogisk at formode andet.

Jeg er dog helt sikker på at Stoffer ved hvilken udbyder han har.

Hans

Fra : Stoffer

Dato : 05-01-06 23:13

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Korrekt, men det ville være ulogisk at formode andet.
>
> Jeg er dog helt sikker på at Stoffer ved hvilken udbyder han har.

Ja, har TDC Medarbejdebredbånd 2048/512, håber snart at der bliver mulighed
for 4/8 mbit på mbb også.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-05 22:32

"Stoffer" <spam@spam.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Var lige hjemme hos mine forældre i julen, og hentede et par gb på news,
> men en hastighed meget stabilt på 150 kb/s.

Alle tele2´s linier kører 2Mbit fra kunden til Tele2, de begrænser så
hastigheden i deres centrale udstyr.

> Det er lidt unfair når min egen 2 mbit kun henter med 217 kb/s.

Tjaa sådan er der så meget der er unfair,, jeg for da fx 6/6Mbit for 2/2Mbit
pris som er meget god.

Fra : Hans

Dato : 28-12-05 02:25

Bjarke Hansen wrote:

> Tjaa sådan er der så meget der er unfair,, jeg for da fx 6/6Mbit for
> 2/2Mbit pris som er meget god.

Snegl.

Hans

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-12-05 11:45

Tue, 27 Dec 2005 22:32:27 +0100, skrev Bjarke Hansen, på 21 linier, i
<Opisf.125$oX1.93@news.get2net.dk>, :

>"Stoffer" <spam@spam.invalid> wrote in message

>Alle tele2´s linier kører 2Mbit fra kunden til Tele2, de begrænser så
>hastigheden i deres centrale udstyr.

De er vel kun de linier de lejer ad TDC.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Stoffer

Dato : 05-01-06 23:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
newsisf.125$oX1.93@news.get2net.dk...
> "Stoffer" <spam@spam.invalid> wrote in message

> Alle tele2´s linier kører 2Mbit fra kunden til Tele2, de begrænser så
> hastigheden i deres centrale udstyr.

TDC's linjer er også begrænset på centraludstyret..
Tele2 lejer sig jo ind på TDC's net. Er ret sikker på at Tele2 ikke selv har
udstyr på den central hvor mine forældre er koblet på.

Min teori er at der måske er sket en fejl under sending af config filen til
centraludstyret, og derved måske står til 1024 hos tele2, men rent faktisk
er det kommet omkring 1500 på ved et uheld.

> Tjaa sådan er der så meget der er unfair,, jeg for da fx 6/6Mbit for
> 2/2Mbit pris som er meget god.

Well, jeg lader jo staten betale noget af det, så det giver vel omkring 250
kr netto. Det er vel ikke så tosset for 2048/512.

Fra : Knud

Dato : 06-01-06 10:23

Stoffer wrote:

> [...]
> centraludstyret, og derved måske står til 1024 hos tele2, men rent faktisk
> er det kommet omkring 1500 på ved et uheld.

I så fald er det et "uheld" som kommer alle TELE2 1024/x kunder til gode
(forud sat at det er en TELE2 alias TDC lejet linie)
Har selv haft 1024/256(nu 2048/512) fra T2 med helt tilsvarende observation.
Man kunne jo håbe på at der vil ske tilsvarende når der efterhånden
bliver skiftet til 4096/768 linier
2048 linie ca 220 kByte/s * 1.35 = ca 300 kByte/s

Knud