Tele2 ADSL dårlig upload
Fra : Claus Edske

Dato : 26-12-05 00:14

Hej med jer

Er der nogen som ved hvad man skal gøre for at få sine penge tilbage eller
en form får kompensation hos Tele2?

Min forbindelse har ikke virket optimalt en eneste gang, siden august 2005.

Jeg bestilte en 512/512 kbit forbindelse og den har ikke været oppe på mere
end 110 kbit i upload. Download har aldrig været over 420kbit.

Jeg tror jeg har talt med Tele2 ADSL mere end 20 gange og har nok sammenlagt
brugt mere end 5 timers kø hos Tele2.

Nu er jeg blevet så træt af dem, at jeg har bestilt ADSL hos en anden
udbyder.

Er der nogen som har erfaring, med hvad jeg skal gøre for at klage og hvad
mine muligheder er, mht. kompensation og lign.

Med venlig hilsen

Claus Edske

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 26-12-05 09:11

"Claus Edske" <claus@nagios.dk> wrote in message

Hej Claus,

> Min forbindelse har ikke virket optimalt en eneste gang, siden august
> 2005.

Det er jeg ked af at høre, det er ikke normalt det som er tilfældet.

> Jeg bestilte en 512/512 kbit forbindelse og den har ikke været oppe på
> mere end 110 kbit i upload. Download har aldrig været over 420kbit.

Jeg har justeret på din forbindelse for lige at teste om det gjorde nogle
forskel

> Jeg tror jeg har talt med Tele2 ADSL mere end 20 gange og har nok
> sammenlagt brugt mere end 5 timers kø hos Tele2.

For at undgå dette, så kom over i gruppen : tele2.adsl.teknik
Det kan være du lige skal skifte din newsserver da jeg kan se
at du beytter Tiscalis gamle. Du finder gruppen på
news.tele2.dk.

Hvis du lige tester din forbindelse og så derefter lige giver en melding
tilbage
i ovenstående gruppe, så må vi se om vi ikke lige kan få det til at virke
tilfredstillende for dig.

/Henrik - T2

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 27-12-05 14:37

"Henrik Bo Hansen" <hbh@spam.x> skrev i en meddelelse

> "Claus Edske" <claus@nagios.dk> wrote in message
>
> Hej Claus,

> Det er jeg ked af at høre, det er ikke normalt det som er tilfældet.

hej henrik
det er et godt stykke arbejde du gør her i NG
men som oftes er det desværre bare for sent, når folk klager her har de
opsagt deres ting. dette ved du, er jeg klar over, men det rette ville vel
være at fo t2 support til at være lige så ihærdige som dig,
godt nytår med håb om en bedre support på tlf, da det stadig er for de få at
læse NG
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 26-12-05 12:26

On Mon, 26 Dec 2005 00:14:28 +0100, "Claus Edske" <claus@nagios.dk>
wrote:

>Hej med jer
>
>Er der nogen som ved hvad man skal gøre for at få sine penge tilbage eller
>en form får kompensation hos Tele2?

Henrik fra Tele2 er jo så hjælpsom at besvare dit indlæg herinde,
måske han vil besvare det i denne nyhedsgruppe så vi andre kan få
glæde af Tele2's kundeservice ?

>Jeg tror jeg har talt med Tele2 ADSL mere end 20 gange og har nok sammenlagt
>brugt mere end 5 timers kø hos Tele2.

Dette er ikke nyt, desværre findes der en del uheldige kunder :

http://www.teleankenaevnet.dk/t2w_341.asp

>Er der nogen som har erfaring, med hvad jeg skal gøre for at klage og hvad
>mine muligheder er, mht. kompensation og lign.

Tag en snak med Teleankenaevnet om dette, samtidig klager du til Tele2
over dette og meddeler dem din opsigelse, hvor det aldrig har
fungeret. Tele2 har dermed ikke overholdt deres forpligtelser og
dermed burde din sag igennem teleankenævnet måske kunne give lidt
kompensation.

Medens din klagesag bliver behandlet er din sag stillet i bero og du
skal ikke betale regningen fra Tele2 før din sag er behandlet.

Skulle du få en regning fra Tele2/Tele2 inkasso, henviser du til den
klagesag du har kørende og sender samtidig dit materiale videre til
Teleankenævnet, da det er ulovligt at opkræve regninger under en
klagesag

Og fortæl os så hvordan det går med din sag, som du ønskes held og
lykke med.

Lidt læsning til dig :

http://www.findsvar.dk/index.php?name=News&file=article&sid=1083

Husk links i bunden af teksten.

Mogens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-12-05 20:12

> [...]
>
> Medens din klagesag bliver behandlet er din sag stillet i bero og du
> skal ikke betale regningen fra Tele2 før din sag er behandlet.

Han skal klage til Tele2 først. Teleankenævnet er et ANKEnævn, hvorfor der
skal være noget at anke først (eller selskabet skal have været mere end 3
måneder om at besvare klagen.)

Sakset fra http://www.teleanke.dk/t2w_263.asp:

<snip>
Har du ikke klaget til teleselskabet?
Du skal sende en klage til teleselskabet. Det skal fremgå klart af brevet,
at du vil klage og hvad klagen drejer sig om. Vi anbefaler altid, at
henvendelser sker skriftligt.

Det er ikke nok at lade være med at betale en regning, som du ikke mener at
skylde selskabet. Teleselskabet kan ikke vide, om du er utilfreds med
regningen eller blot har glemt at betale den.

Har du klaget til teleselskabet men ikke fået svar?
Det tager typisk op til 3 måneder at få en afgørelse fra teleselskabet på
din klage. Hvis du slet ikke har hørt fra teleselskabet inden for en rimelig
tid (4-6 uger), kan du henvende dig igen for at høre, om selskabet har
modtaget din klage.

Hvis du ikke får svar fra teleselskabet inden for 3 måneder, og du har
henvendt dig mere end én gang, kan du klage til Teleankenævnet.

Har du fået en afgørelse fra teleselskabet?
Når teleselskabet har afgjort din klage, og du ikke er enig i afgørelsen,
kan du klage til Teleankenævnet.
</snip>

--
Mvh. Jesper
Som ikke arbejder for Tele2 eller associerede virksomheder.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-12-05 00:25

wrote:

> Er der nogen som ved hvad man skal gøre for at få sine penge tilbage
> eller en form får kompensation hos Tele2?

Du skal naturligvis klage (skriftligt) til Tele2. Hvis det ikke
hjælper, kan du klage til Teleankenævnet. Se www.teleanke.dk

-A
--
http://www.hojmark.org/