Dedikeret server løsning.
Fra : Erik Hansen

Dato : 25-01-06 20:24

Hejsa.

Jeg har en hjemmeside som jeg skal/vil have flyttet over på en
dedikeret løsning.

Jeg har fundet en udbyder på nettet www.active24.dk, som har en
løsning med 300 Gb trafik om måneden til ca. 1.500.- Jeg har 120 Gb
traffik på min ADSL idag og det er jeg ved at være træt af, at den
hele tiden næsten er optaget.

Lyder det fornuftigt, og er der nogen som har erfaring med active24,
de 1.500 om md, skræmmer mig ikke.

Jeg har set tidligere i gruppen at webpartner.dk skulle have dedikeret
løsninger, men jeg kan ikke finde noget på deres side.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Sune Christesen

Dato : 25-01-06 21:25

> [...]
> hele tiden næsten er optaget.
>
> Lyder det fornuftigt, og er der nogen som har erfaring med active24,
Umiddelbart lyder det fornuftigt nok, men hvis ikke du har forventning om
kraftig vækst i den nærmeste fremtid kunne du muligvis nøjes med en mindre
løsning, hvor du ikke går ud og betaler for en masse trafik du ikke skal
bruge. De fleste steder er det ikke noget problem senere at købe yderligere
trafik til løsningerne når der bliver behov for det.

Et alternativ kunne være at du får den maskine du allerede har stående der
hjemme hosted hos en udbyder.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-01-06 00:28

Lige en tilføjelse, det er måske lige værd at undersøge om der er tale om
servere hosted i Danmark - active24 er aktive i flere europæiske lande og
deres danske webside er hosted i Norge, så det kunne jo muligvis være en
server hosted i udlandet der var tale om, dog ikke at det nødvendigvis er
et problem.

Fra : Nicolai

Dato : 26-01-06 09:36

> [...]
> hele tiden næsten er optaget.
>
> Lyder det fornuftigt, og er der nogen som har erfaring med active24,

Som nævnt skal du checke hvor de er placeret fysisk. Ligner dog en
Telia-linje med fine svartider.

Ellers er der flere udbydere der har samme produkt, herunder scannet,
rackhosting.com/dk samt theplanet - sidstenævnte placeret i USA men meget
professionelle.

Alternativt har vi selv dedikerede xeon-servere fra 799,- / månedligt -
fysisk placeret i Odense.

/Nicolai
http://www.webhostingdanmark.dk/server.php <- forvent nyt website inden få
uger.