Test af hastighed
Fra : John Kjoller

Dato : 23-01-06 17:38

Når jeg nu ikke er en tjekket net-haj, - hvordan kan jeg så tjekke hvad
hastigheden er på min internet forbindelse?

Jeg har en Stofanet forbindelse, som burde hedde 2Mb/256 - men jeg har på
fornemmelsen at det vist ikke helt er tilfældet...

Kan jeg teste det, på en eller anden måde?

Mvh
John

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-01-06 17:45

On Mon, 23 Jan 2006 17:37:35 +0100, "John Kjoller"
<john@skrivikkedette-basix.dk> wrote:

>Kan jeg teste det, på en eller anden måde?

Google giver rigtigt gode resultater når man søger på hastighedstest:
http://www.google.dk/search?q=hastighedstest

Cybercity: http://test.info.dk/

IT & Telestyrelsen:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

TDC: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72050

/Jarlskov

Fra : PØLLE

Dato : 23-01-06 22:41

John

Angiv det målte resultat her.
Husk at mange resultater er i KByte, derfor skal de gangen med 8.

Årsagen til at jeg vil vide, hvad din hastig er pga., at en at mine kolleger
har en 1024k/256k linie hos Stofa, men den målte værdi er Upload ca 100 kb.
Når man så går ind på Sofas side, skriver de også "OP TIL" 1024k/256k, så må
man sige, at det er godt han ikke har bestilt og betalt for en højere
hastighed.

PØLLE

Fra : philaweb

Dato : 24-01-06 13:54

PØLLE skrev:

> [...]
> man sige, at det er godt han ikke har bestilt og betalt for en højere

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan du har målt opload til ca. 100 kb.
Men, båndbredde er afhængig af hvor mange der har snablen i det sted du ønsker at oploade
til eller downloade fra. Selvom jeg har 512/512, så har jeg endnu aldrig opnået
hastigheder på over ca. 350 kb/s

--

venlige hilsener...

Philaweb

Mine bogmærker: http://del.icio.us/philaweb.

Fra : andy

Dato : 24-01-06 23:37

philaweb wrote:

> [...]
> ønsker at oploade til eller downloade fra. Selvom jeg har 512/512, så
> har jeg endnu aldrig opnået hastigheder på over ca. 350 kb/s

jeg har på min 2000/512 aldrig kommet over 250 kb/s der hvor jeg hentre fra.

Fra : ShutEye

Dato : 25-01-06 00:15

> jeg har på min 2000/512 aldrig kommet over 250 kb/s der hvor jeg hentre fra.

Kæmpe sammenblanding af bits, bytes og kilo tror jeg :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-06 06:56

"andy" <andy@mail.dk> wrote in message

> jeg har på min 2000/512 aldrig kommet over 250 kb/s der hvor jeg hentre
> fra.

jeg har 2048/2048 og kommer da ellersd tit op på 750KB/s

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 27-01-06 14:45

jeg har 2048/2048 og kommer da ellersd tit op på 750KB/s

Hvem har du som udbyder ?

Henrik