ComX opsætning ?
Fra : Pico

Dato : 18-01-06 18:04

Jeg har været hos min svigerinde i dag for at sætte hendes internet op,
det er hos ComX.

Alt så ud til at være OK, de rigtige lamper lyste osv. For
internetforbindelsen var der en gul trekant med et ! i, så det var ret
tydeligt der ikke var forbindelse og den skulle ellers have været der
fra den 12.

Jeg ringede så til supporten og han guidede mig ind i lan forbindelsen
og fik IP adresser osv., men undernetadressen manglede. Af adressen
"kunne" han se at det var Norton der drillede så jeg skulle ringe til
dem, det gjorde jeg så, det varede ca. 1 time inden det lykkes at tale
med en support og så bare for at få at vide at de ikke supporterede når
det var et program der fulgte med hendes nye PC ??

Efterhånden havde jeg haft så god tid at jeg kom i tanke om at jeg havde
haft hendes PC på nettet her hos mig, for at være på den sikre side
satte jeg min bærebare til og der var heller ikke nogen forbindelse til
nettet

Et fornyet opkald til ComX suppet, hvor jeg kunne konfrontere ham med at
det var 2 Pc'er der ikke kunne koble op og at de virkede på min lan
forbindelse sagde han at han ville undersøge det nærmere og ringe
tilbage. Det gjorde han så senere og sagde der var noget der ikke var
opdateret fra deres side, det ville det blive kl. 15 og så skulle
forbindelsen være der.

Det var den så også så jeg skulle lige sætte hendes mail op, det har jeg
prøvet masser af gange så det kunne vel ikke være et problem, det var
det sådan set heller ikke bortset fra den lille hage at der kunne godt
sendes mail men ikke hentes ? Fat i supporten igen, han bad mig så læse
min opsætning op og sagde den var korrekt, hvorefter han ændrede
password uden at det hjalp. Han fortalte så at han ikke kunne løse det
men måtte give problemet videre til en anden afdeling der så ville ringe
i løbet af et par dage. Det bliver så min svigerinde der tager telefonen
og hun ved da hvordan man tænder maskinen, men derudover er det nok
begrænset

Har vi bare været uheldige i dag, de havde ikke lavet det rigtigt hos
dem og gav andre skylden derefter kunne de ikke finde ud af hvad der er
galt med mail, eller er det noget andre kan nikke genkendende til ?

Pico

PS. de 3 mail jeg sendte til mig selv fra hende er kommet, selvom den
ene var 1 time og 40 min undervejs Jeg kan ikke sende til hende, får
besked om at adressen ikke eksistere ?

Fra : Hans

Dato : 18-01-06 18:09

Pico wrote:

> Har vi bare været uheldige i dag, de havde ikke lavet det rigtigt hos
> dem og gav andre skylden derefter kunne de ikke finde ud af hvad der
> er galt med mail, eller er det noget andre kan nikke genkendende til ?

I må have været uheldige, da det har kørt uden problemer fra dag et hos mig.

Hans

Fra : Pico

Dato : 20-01-06 21:18

Hans wrote:

> I må have været uheldige, da det har kørt uden problemer fra dag et
> hos mig.
Der var åbenbart nogle problemer i den måde de havde hånteret hendes
mailkonto på, men det er løst i dag fra dem
Pico