Tele2's newsservere, hvor gode er de/den?
Fra : Bas

Dato : 15-01-06 23:09

Hej allesammen

Som så mange andre er jeg blevet bombarderet med tilbud fra Tele2.
De vil vældig gerne sælge mig telefon og internet adgang. Men kan
(eller vil) ikke fortælle mig om deres nyhedsserver. Jeg fulgte en af
sælgernes råd og skrev ind til dem.

Jeg spurgte efter en liste over de nyhedsgrupper de har og hvor længe
meddelelserne ligger på serverne
Ikke meget held med det heller. Efter et par dage fik jeg svaret; at det
kunne de ikke svare på

Så var det jeg tænkte, at der måske var en af dem der har Tele2 som
gad at checke for mig. Jeg vil også gerne høre om andre udbydere.

Jeg vil meget gerne vide om de grupper jeg har på listen, er der og helst
også hvor gammel den ældste besked er.
Her er et udpluk af de grupper jeg holder øje med:

alt.binaries.multimedia.disney
alt.binaries.multimedia.elvispresley
alt.binaries.sounds.mp3.1980s (Mangler hos TDC)
alt.binaries.sounds.mp3.2000s
alt.binaries.sounds.mp3.complete_cd (Mangler hos TDC)
alt.binaries.warez4kiddies.mp3
alt.binaries.warez (Mangler hos TDC)
alt.comics.dilbert
dk.edb.internet.udbydere

Lige nu har jeg en 2mb/512kb ADSL hos TDC. og det kan de ikke gøre
meget billigere hos Tele2. Så hvis de ikke har bedre nyhedsgrupper er
jeg ikke til sinds at flytte foreløbig.

Der er dog en ting der irriterer mig ved TDC... De har begrænset
hastigheden til ca 512kbs. Er det almindeligt hos de danske udbydere?

Venlig hilsen
Basse

Fra : Henning

Dato : 16-01-06 00:06

>Jeg spurgte efter en liste over de nyhedsgrupper de har og hvor længe
>meddelelserne ligger på serverne
>Ikke meget held med det heller. Efter et par dage fik jeg svaret; at det
>kunne de ikke svare på

Brug en 100-kroneseddel om måneden, og køb dig adgang til
professionelle news-udbydere.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-01-06 08:42

"Bas" <schmonkei@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er dog en ting der irriterer mig ved TDC... De har begrænset
> hastigheden til ca 512kbs. Er det almindeligt hos de danske udbydere?

Hvilke nyhedsgrupper Tele2 har, det er faktisk ligegyldigt. Completion er
fuldstændig latterlig i alt andet end de danske grupper. Til gengæld er der
ingen hastighedsbegrænsning, men vistnok en begrænsning på 2 tråde. Jeg
bruger ikke serveren særligt meget netop pga. de begrænsninger. Det skal så
siges at de danske grupper (dk.*) faktisk er rimeligt gode, men der er altså
flere interessante udenlandske.

Efter min mening er der ingen danske isp'ere der tilbyder en ordentlig
nyhedsserver, så lad være med at lade det være et punkt på din liste når du
vælger. Brug de ca. 100 kr. om måneden på en ordentlig udenlandsk (easynews,
giganews, newshosting, usenetserver).

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 18:33

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening er der ingen danske isp'ere der tilbyder en ordentlig
> nyhedsserver, så lad være med at lade det være et punkt på din liste når
> du vælger.

Ok ! du har altså prøvet alle ?

> Brug de ca. 100 kr. om måneden på en ordentlig udenlandsk (easynews,
> giganews, newshosting, usenetserver).

Ja det er jo en fin måde som jeg også har benyttet (gammel tdc kunde).

--
Lars G

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 19:29

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ok ! du har altså prøvet alle ?

Aplus gøre det rigtig godt for tiden.

1. ca 140kB/s
2. Ikke oplevet filerne ikke er komplette.
3. 67097 headers i dk.binaer.musik (ligenu) ca 16 dage

--
Lars G

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 17-01-06 08:38

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ok ! du har altså prøvet alle ?

Nej. Men af adsl-1 udbyderne er det kun Telia jeg ikke har opdateret viden
hvad angår nyhedsservere, for et par år siden var stofa-nets dog
nyhedsserver ikke meget bevendt hvad completion angår, så jeg tillod mig at
antage at det stadig er tilfældet. Cybercity fjerner alle indlæg over 128kb
så vidt jeg husker og tdc har de fornævnte hastighedsbegrænsninger (samt
vistnok også completion problemer og manglende grupper).

Mht. boligudbyderne har jeg ingen viden, udover at det vist langtfra er alle
der tilbyder news.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-01-06 09:11

Steen Holm Pedersen <stonie@dont_want_nospam.dk> wrote:

> Nej. Men af adsl-1 udbyderne er det kun Telia jeg ikke har opdateret viden
> hvad angår nyhedsservere, for et par år siden var stofa-nets dog
> nyhedsserver ikke meget bevendt hvad completion angår, så jeg tillod mig at

Det er vist mere end et par år siden. Jeg vil tillade mig at påstå at
Telia har Danmarks bedste newsserver.

Allan Joergensen

"He's gone." - Spock on Decker

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-06 09:29

Allan Joergensen skrev:

> Det er vist mere end et par år siden. Jeg vil tillade mig at påstå at
> Telia har Danmarks bedste newsserver.

Det er den eneste jeg bruger, så jeg kan ikke sammenligne, men
jeg kan bekræfte at den kører suverænt og har gjort det lige
siden den for nogle år siden blev justeret. Hastigheden kom helt
i top, og kvaliteten var og er upåklagelig.

--
Bertel

Fra : Bas

Dato : 18-01-06 13:23

Tak allesammen

Jeg har allerede et abonnement hos Newsfeeds.com. Men en af måderne
man kan spare på downloadkvoten er ved at hente så meget som muligt
hos sin egen udbyder. Derfor er jeg interesseret.

Som det ser ud, tror jeg at jeg holder mig til TDC et stykke tid endnu.

Endnu engang tak,
Basse

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World! 120,000+ Newsgroups