Server hosting hos hvilket selskab?
Fra : Jens

Dato : 12-01-06 14:36

Jeg har en server, som jeg gerne vil have placeret hos en internet udbyder
(med UPS og køling). Der må ikke være nogen trafik grænse på, men det ville
være OK, hvis linien f.eks. begrænses til en given maks hastighed, f.eks.
20/20Mbit. Hvilke stabile udbydere findes der, hvor det er til at komme til
for penge? Jeg har ikke forhørt mig hos TDC eller Uni2, da jeg antager at
deres pris er for høj. Jeg har ikke nogen maks pris, da jeg ikke er klar
over hvad det koster, men jeg håber at kunne få det for omkring en 500-700
kr. pr. måned. Jeg stiller selv server op (fysisk) og vedligeholder den selv
fuldt ud.

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-01-06 14:54

Jens wrote:

> [...]
> ikke er klar over hvad det koster, men jeg håber at kunne få det for
> omkring en 500-700 kr. pr. måned. Jeg stiller selv server op (fysisk) og

i danmark

nej

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Jens

Dato : 12-01-06 16:15

> i danmark
> nej

Det var ikke et ret brugbart svar. Måske findes det ikke til kr. 700 men
hvad koster det så istedet? Jeg er jo interesseret i at høre hvad andre har
af erfaringer og hvad der kan anbefales og hvad der ikke kan.

Fra : Christian Iversen

Dato : 12-01-06 16:24

Jens wrote:

> Det var ikke et ret brugbart svar. Måske findes det ikke til kr. 700 men
> hvad koster det så istedet? Jeg er jo interesseret i at høre hvad andre
> har af erfaringer og hvad der kan anbefales og hvad der ikke kan.

Problemet er at du kræver fri trafik. Det er meget, meget dyrere.

For 700kr kan du til gengæld flere steder få både hosting og mange gigabytes
overført. Var det ikke en bedre løsning?

--
| Christian Iversen | New York, no fucking snakes. Paris, |
| chrivers@iversen-net.dk | London, no snakes. San Francisco, FULL of |

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-01-06 16:31

Christian Iversen <chrivers@iversen-net.dk> skrev 2006-01-12:

> Problemet er at du kræver fri trafik. Det er meget, meget dyrere.
>
> For 700kr kan du til gengæld flere steder få både hosting og mange gigabytes
> overført. Var det ikke en bedre løsning?

Eller hvis du ikke behøver at eje serveren og den ikke absolut skal stå
i DK kan du leje en i USA eller tyskland.

Her kan du få meget mere for pengende.

Jeg tror noget af de billigste colokation i dk er jay.net

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Karsten Schmidt / DL~

Dato : 12-01-06 16:29

Jens skrev:

> Det var ikke et ret brugbart svar. Måske findes det ikke til kr. 700 men
> hvad koster det så istedet? Jeg er jo interesseret i at høre hvad andre har
> af erfaringer og hvad der kan anbefales og hvad der ikke kan.

Et bud er www.rackhosting.com.

Der kan du få hostet en 1U server for 595, og få "10 Mbit forbind. fri
traf" til 3995.

--
Karsten Schmidt
dlx.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-01-06 16:50

Jens wrote:

> Det var ikke et ret brugbart svar. Måske findes det ikke til kr. 700 men

beklager, men det var ærligt

> hvad koster det så istedet? Jeg er jo interesseret i at høre hvad andre
> har af erfaringer og hvad der kan anbefales og hvad der ikke kan.

du kræver:
20/20 Mbit loft (dog gerne fri trafik)
ups
køling
og adgang til maskinen
i danmark
5-700,- pr måned

jeg vil anslå ca 7-20000,- (eller mere) pr måned

slæk på dine krav, eller gå til udlandet.

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 13-01-06 14:46

Jens wrote:

> Det var ikke et ret brugbart svar. Måske findes det ikke til kr. 700 men
> hvad koster det så istedet? Jeg er jo interesseret i at høre hvad andre har
> af erfaringer og hvad der kan anbefales og hvad der ikke kan.

Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, men hvis du er interesseret så
har vi et datacenter i Flensborg. Vi kan tilbyde en 10 Mbit flatrate for
€150 - €250 alt efter hvad du ellers skal bruge.

--
Best regards, | Servage.net Web Hosting
Steffan S. Fallesen | http://www.servage.net/

Fra : Jens

Dato : 13-01-06 16:42

> [...]
> ikke er klar over hvad det koster, men jeg håber at kunne få det for
> omkring en 500-700 kr. pr. måned. Jeg stiller selv server op (fysisk) og

Okay, det kan ikke lade sig gøre i DK, men jeg kan jo egentligt også være
ligeglad med lokationen, blot at hastigheden er den samme set fra brugerens
synspunkt. Er der nogen erfaringer med tyske hostings centre til en rimelig
pris?

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 13-01-06 21:13

On Fri, 13 Jan 2006 16:41:55 +0100, "Jens" <jens@REMOVE.hotmaill.com>
wrote:

> [...]
>synspunkt. Er der nogen erfaringer med tyske hostings centre til en rimelig

I det prisleje du spørger efter kan du få 10 Mbit ubegrænset trafik i
USA, men så skal du selv stå for alt.

20 mbit glem det for de penge.