Jeg kan ikke få Adsl! hjælp!
Fra : Michael Skovgaard

Dato : 11-01-06 21:01

Hej

Jeg har det problem, at jeg bor for langt væk fra min telefoncentral, ca 15
km. Så har prøvet alle internet udbydere for at høre om de kan levere adsl
her. Men uden held.

Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?
har hørt lidt om trådløs adsl, men kender ikke så meget til det. I
øjeblikket har jeg isdn forbindelse

håber på hjælp!

Mvh Michael Skovgaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-06 21:12

"Michael Skovgaard" <clever18@gmail.com> crashed Echelon writing

> Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?
> har hørt lidt om trådløs adsl, men kender ikke så meget til det. I
> øjeblikket har jeg isdn forbindelse

Der er ikke noget som hedder trådløs ADSL. Men hvad med Kabel-TV eller FWA
udbydere?

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Skovgaard \(~

Dato : 11-01-06 21:26

Kabel tv kan vi desvære heller ikke få. da jeg bor et stykke ude på landet.
Har aldrig hørt om fwa, er det noget som man kan få når man bor så langt
væk, og hvad koster det?

Mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-01-06 21:58

"Michael Skovgaard \(7600\)" <clever18@gmail.com> crashed Echelon
writing news:43c56869$0$11671$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> Kabel tv kan vi desvære heller ikke få. da jeg bor et stykke ude på
> landet. Har aldrig hørt om fwa, er det noget som man kan få når man
> bor så langt væk, og hvad koster det?

FWA er fixed wireless access og det kan være at udbydere såsom Sonofon
eller Arrownet har en mast i området. Alternativt Wimax udbyder såsom
Clearwire, men mener ikke de dækker udenfor kbh endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-01-06 21:31

> FWA er fixed wireless access og det kan være at udbydere såsom Sonofon
> eller Arrownet har en mast i området. Alternativt Wimax udbyder såsom
> Clearwire, men mener ikke de dækker udenfor kbh endnu.

Alle Sonofons internetkunder flyttes til Cybercity. Og opgiver FWA.

--
Mvh. Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-06 22:42

Jesper Nielsen skriver:

> Alle Sonofons internetkunder flyttes til Cybercity. Og opgiver FWA.

Og det kan _kun_ gå for langsomt.

Aldrig i livet har jeg mødt mage til udbyder !

Læs den fortsatte farce om Sonofon her:

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : news.aub.dk

Dato : 14-01-06 23:21

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> Læs den fortsatte farce om Sonofon her:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html

Hvaa faaen, du har en internet opklobling? Det ser såvidt jeg kan se, ud til
den har været nede ? Det er det du betaler for ? Så vidt jeg ved, News
server er blot et tillægs produkt som du IKKE betaler for.

Hvis news er så livs nødvendigt at du ikke kan undvære det.. Så køb dig en
mere prof. adgang ?? Altså magen til klynken skal man da lede længe efter

P.S TDC har haft samme problemer, ind til et godt stykke tid efter de valgte
at skifte den ud som os tog en del tid

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-01-06 23:26

news.aub.dk skrev:

> Så vidt jeg ved, News server er blot et tillægs produkt som du IKKE betaler for.

Så må det jo kunne fravælges, men nej det kan det ikke, heller ikke ved
min opkobling hos tdc kan det fravælges, det følger med uanset, ergo
betaler man for det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-06 09:07

"news.aub.dk" skriver:

> Hvaa faaen, du har en internet opklobling?

Ja, når den virker (død DNS server er oplevet, så virker internet heller
ikke).

> Det ser såvidt jeg kan se, ud til
> den har været nede ? Det er det du betaler for ? Så vidt jeg ved, News
> server er blot et tillægs produkt som du IKKE betaler for.

Nede ofte, i mine papirer fra Sonofon står der at der er en newsserver
med i det man betaler for. Jeg har ikke på noget tidspunkt nævnt at
eksempelvis completion på binært er som et hul i jorden - og det er
helt med vilje.

> Hvis news er så livs nødvendigt at du ikke kan undvære det.. Så køb dig en
> mere prof. adgang ?? Altså magen til klynken skal man da lede længe efter

Læser du, hvad der står aller øverst ?

> P.S TDC har haft samme problemer, ind til et godt stykke tid efter de valgte
> at skifte den ud som os tog en del tid

TDC har ike haft problemer med dtext servere af det jeg har oplevet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-01-06 10:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> crashed Echelon
writing news:43CA0296.C3A1E483@du.kan.finde.den:

> Ja, når den virker (død DNS server er oplevet, så virker internet heller
> ikke).

Så anvend en anden DNS server

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-06 11:06

Bjarke Andersen skriver:

> Så anvend en anden DNS server

Det gjorde jeg også.

Nu er jeg tilfældigvis "dygtig nok" til selv at kunne finde ud af den
slags. Men det efterlader alle "normalbrugerne"
med en "død" linje.

På samme vis som deres mailserver har været nede i 4-5 dage af gangen
(jeg betaler stadigt TDC for min mailkonto, så det har "kun" været når
sonofons udgående servere har været nede at jeg har været ramt), så går
det også ud over deres "normalkunder", der ikke kan modtage mails.

Fra : Peter T.

Dato : 16-01-06 19:31

news.aub.dk ristede følgende runer:

> News server er blot et tillægs produkt som du IKKE betaler for.

Hvordan kommer du frem til den konklusion?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-01-06 19:17

On Sat, 14 Jan 2006 22:41:36 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jesper Nielsen skriver:

> Og det kan _kun_ gå for langsomt.

Under ingen omstændigheder.

> Aldrig i livet har jeg mødt mage til udbyder !

Tja af alle de liner jeg har haft fingerene i, er min FWA-link den der har
været mindst bøvl med.
Selvfølgelig har der af og til været knuder på tråden, men normalt har
jeg da haft oppetider på minimum 2 måneder.

Personligt er jeg meget ked af at nettet bliver lukket ned.

I modsætning til de andre udbydere jeg har haft kontakt til (oftest på
vegne af kunder, venner og familie) har jeg altid fået fat i kompetente
folk når der har været brug for det.

/Henning

Fra : 8270

Dato : 11-01-06 23:58

Michael Skovgaard wrote:
> [...]
>
> Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?
> har hørt lidt om trådløs adsl, men kender ikke så meget til det. I

Hvis alt andet glipper har jeg en Zyxel P480 til salg. Den kan bruges
med to ISDN linier, altså 256K.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Michael Skovgaard \(~

Dato : 12-01-06 06:46

Har prøvet at undersøge de forskellige udbydere, men de levere heller ikke.
Hvis man bruger en zyxel p480, kan man så ikke ringe, mens man er på nettet
og betaler man så, for at 4 forbindelser er på nettet?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 12-01-06 09:29

> [...]
nettet
> og betaler man så, for at 4 forbindelser er på nettet?

Jeg har anvendt en Zyxel P100I, som kunne indstilles til enten at bruge
begge kanaler, kun den ene eller kun begge hvis trafikken oversteg en hvis
grænse. Så man kan godt have mulighed for at ringe mens man er på nettet.

Men husk at ved ISDN betales for forbrug, så hvis du kommer til at glemme et
eller andet program som hele tiden snakker med internettet, så får du en
megatelefonregning (>200 kr/dag). Du opdager jo ikke at den holder linien
åben, når du godt kan ringe ud.

Niels Dybdahl

Fra : 8270

Dato : 12-01-06 14:32

Michael Skovgaard (7600) wrote:
> Har prøvet at undersøge de forskellige udbydere, men de levere heller ikke.
> Hvis man bruger en zyxel p480, kan man så ikke ringe, mens man er på nettet

Ja, såvidt jeg husker har telefonsignalet forret.

> og betaler man så, for at 4 forbindelser er på nettet?

Det afhænger af udbyderen. Den bruger BOD, så du har kun de kanaler åbne
som du bruger. Desuden kan den bruges med 2 forskellige udbydere.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-06 12:24

> [...]
>
> Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?
> har hørt lidt om trådløs adsl, men kender ikke så meget til det. I

Prøv www.arrownet.dk og se om de tilbyder FWA (trådløst bredbånd) i dit
område, Sonofon tilbyder vist ikke FWA længere, de havde eller rimelig
dækning på det...

Hvis du skriver hvor du bor i landet kan det nok være nemmere at hjælpe ;)

Brian

Fra : Michael Skovgaard \(~

Dato : 12-01-06 13:26

hej
Det er nu ellers smart med sådan en zyxel, men det bliver nok for farligt at
bruge, da der er mindre børn som bruger nettet her. Ikke lige sikker de
holder øje med om den stadig er på nettet, når de forlader computeren.

Har prøvet arrownet, men de kunne ikke levere fwa. Jeg bor i 7600 og
centralen hedder hjerm central. Problemmet er bare at jeg bor rimelig langt
væk fra hjerm ca 15 km, så derfor kan jeg ikke få adsl.

Mvh Michael Skovgaard

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 12-01-06 15:23

"Michael Skovgaard (7600)"

> [...]
> langt
> væk fra hjerm ca 15 km, så derfor kan jeg ikke få adsl.

Prøv at ringe til ham her:

http://www.im-teknik.dk/default.asp?aid=36&sbaid=59&id=36

Jeg har selv internet hos ham her i Nykøbing M og det kører udmærket. Og
prisen på 200/md. er jo heller ikke voldsom.
Det kunne se ud som om, at han var på vej med en sender i Struerområdet. Den
ser ikke ud til at være aktiv endnu, dog.

Mvh Claus

Fra : Michael Skovgaard \(~

Dato : 12-01-06 15:52

Tak for det. Jeg prøver lige at kontakte ham. Kunne jo være rart med lidt
hurtigere internet:)

Mvh Michael

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-06 22:50

Michael Skovgaard <clever18@gmail.com> wrote:

> Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?

At flytte til København ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 13-01-06 10:11

> [...]
>
> Ville så lige høre om der er en anden mulighed for at få huritg internet?
> har hørt lidt om trådløs adsl, men kender ikke så meget til det. I

Hvis du har sigtlinie til en nabo, som kan få ADSL, så kan du prøve at sætte
retningsfølsomme antenner op og køre alm trådløst internet mellem dem.

Niels Dybdahl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-06 20:34

Niels Dybdahl wrote:
> Hvis du har sigtlinie til en nabo, som kan få ADSL, så kan du prøve
> at sætte retningsfølsomme antenner op og køre alm trådløst internet
> mellem dem.

Hvis der er 15 km til centralen - så man gå ud fra, at naboen har næsten
ligeså langt ?

Og så er der nok ikke mange chancer.

Jan

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 16-01-06 21:57

Jan Vestergaard skrev:

> Hvis der er 15 km til centralen - så man gå ud fra, at naboen har næsten
> ligeså langt ?
>
> Og så er der nok ikke mange chancer.

Når man bor på landet kan naboer godt være 5-10km væk :)

Og hvis der er line of sight kan man godt være heldig at få noget
trådløst til at virke på den afstand.

--
Karsten Schmidt

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-01-06 19:11

On Mon, 16 Jan 2006 20:34:20 +0100, Jan Vestergaard wrote:

> Hvis der er 15 km til centralen - så man gå ud fra, at naboen har
> næsten ligeså langt ?

Det kan man ikke nej. Her i området er der ca 10km² adsl-fri zone, men i
den vestlige udkant, er der kun 300 meter til naboer som kan får adsl. De
sidder nemlig på en anden central.

> Og så er der nok ikke mange chancer.

KOmmer on på mange ting. Desuden har jeg en bekendt som skyder wifi over
to gange 6 km, ti deling af en 2Mbit forbindelse. Virker fint. Godt npk
gør han det over vand, men der er ikke optisk sigt på den ene link

/Henning