Galnet og firewall
Fra : Anders

Dato : 10-01-06 15:04

Hej,

Er der nogen der ved, om Galnet har opsat et filter eller en firewall,
der spærrer alle forbindelser til ens computere? Lige meget hvad jeg
gør, så for jeg at vide, at mine porte er lukkede (også selvom jeg
forwarder dem i min router og åbner min egen firewall for netop de
scannede porte).

Så har Galnet sat noget op?

Anders

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 10-01-06 15:41

After serious thinking Anders wrote :
> [...]
> selvom jeg forwarder dem i min router og åbner min egen firewall for netop de scannede porte).

Så vidt jeg ved (bruger selv galnet) er alt åbnet per standard.

Du er sikker på, at du ikke har en router med aktiv firewall i ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Anders

Dato : 10-01-06 15:57

Michael Vilhelmsen wrote:
> Så vidt jeg ved (bruger selv galnet) er alt åbnet per standard.
>
> Du er sikker på, at du ikke har en router med aktiv firewall i ?

Jep. Jeg har lige fundet ud af, at jeg godt kan lave forbindelse til en
ssh server på mit LAN, hvis jeg NAT'er port 22 videre til den computer,
som kører ssh serveren. Men selvom jeg prøver at forwarde alle de porte,
som MSN fx. skal bruge til fildeling osv, så kan jeg ikke komme igennem!
Filudveksling og webcam duer bare ikke.

Anders

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 10-01-06 16:02

Anders expressed precisely :

> [...]
> forwarde alle de porte, som MSN fx. skal bruge til fildeling osv, så kan jeg ikke komme igennem! Filudveksling og webcam duer bare ikke.

OK - Derhjemme bruger jeg også MSN. Eller rettere Miranda. Der virker fildeling fint.
WEB Cam har jeg brugt. Virkede også. Alt så kvaliteten ikke var for god er en anden sag.....

Ellers ved jeg det ikke.

Bare af nysgerrighed - hvor i Odense er det ?

Michael

Fra : Anders

Dato : 10-01-06 16:11

Michael Vilhelmsen wrote:
> Bare af nysgerrighed - hvor i Odense er det ?

Odense C

Fra : Anders

Dato : 10-01-06 16:19

Michael Vilhelmsen wrote:
> OK - Derhjemme bruger jeg også MSN. Eller rettere Miranda. Der virker
> fildeling fint.
> WEB Cam har jeg brugt. Virkede også. Alt så kvaliteten ikke var for god
> er en anden sag.....

Kører du DHCP i din router? Og har du gjort noget med porte i din router?

Anders

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 11-01-06 08:40

It happens that Anders formulated :

> Kører du DHCP i din router? Og har du gjort noget med porte i din router?
>
> Anders

Ja, jeg bruger DHCP.
Min router er sat op standard.
Har for kort tid siden skiftet fra en D-Link 614+ til en ZyXEL.
Begge kører perfekt....

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Anders

Dato : 11-01-06 18:00

Michael Vilhelmsen wrote:
> Ja, jeg bruger DHCP.
> Min router er sat op standard.
> Har for kort tid siden skiftet fra en D-Link 614+ til en ZyXEL.
> Begge kører perfekt....

Jeg har også fundet ud af, at det virker hos mig. Problemet må ligge hos
mine kammerater! Jeg prøvede med en test-person fra Grækenland. Der
virkede alt perfekt! Så det er nok noget med mine venner

Er der forresten nogen af jer, der har Galnet Comfort 512/256? Og har I
testet jeres hastighed for nylig? Hvad er den? Min er (og har været
siden før jul) 1024/256! Jeg har samme abo. og betaler ikke mere end
før. Jeg har hørt fra et par stykker, som har oplevet det samme.

Anders

Fra : J. Jensen

Dato : 11-01-06 21:41

"Anders" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også fundet ud af, at det virker hos mig. Problemet må ligge hos
> mine kammerater! Jeg prøvede med en test-person fra Grækenland. Der
> virkede alt perfekt! Så det er nok noget med mine venner

Super

> [...]
> før jul) 1024/256! Jeg har samme abo. og betaler ikke mere end før. Jeg
> har hørt fra et par stykker, som har oplevet det samme.

Samme her. Jeg har en 2048/512 som også kører med dobbelt hastighed på
download siden (i praksis faktisk lidt hurtigere end 4Mbit - ca. 550
kB/sek). Jeg klager bestemt ikke

Jesper

Fra : Anders

Dato : 11-01-06 22:28

J. Jensen wrote:
> Samme her. Jeg har en 2048/512 som også kører med dobbelt hastighed på
> download siden (i praksis faktisk lidt hurtigere end 4Mbit - ca. 550
> kB/sek). Jeg klager bestemt ikke

Gad vide, hvad der er sket?

Anders

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-01-06 08:29

Anders explained :

> [...]
> ikke mere end før. Jeg har hørt fra et par stykker, som har oplevet det samme.

Hmm - det skal jeg lige have tjekket.
Sidst jeg kontrollerede havde jeg det jeg betalte for (2058/512).
Men er den steget - så er det bare fedt.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : J. Jensen

Dato : 10-01-06 18:42

> [...]
> som kører ssh serveren. Men selvom jeg prøver at forwarde alle de porte,
> som MSN fx. skal bruge til fildeling osv, så kan jeg ikke komme igennem!

Bruger også selv galnet og der er åbent for alt.
Det vil du også se hvis du piller din router af og tilslutter pc'en direkte
til dit modem.

Har du en software firewall kørende som kan tænkes at blokke trafikken (evt.
windows firewall)?

Hvis din router understøtter UPnP kan du prøve at aktivere det.
Så burde routeren selv åbne for de rette porte. Det er ihvertfald Microsofts
anbefaling.

For hjælp til router konfigurering bør du nok spørge i dk.edb.netvaerk

Vh Jesper

Fra : Brian Lund

Dato : 10-01-06 22:24

> Bruger også selv galnet og der er åbent for alt.
> Det vil du også se hvis du piller din router af og tilslutter pc'en
direkte
> til dit modem.

Ditto, bor ude i Hjallese, og her er alt åbent, når jeg er koblet direkte på
modemet!

Brian