mobil betaling på nettet...
Fra : Nikolai

Dato : 08-01-06 21:31

efter hånden er mange sider begyndt at udbyde at man kan betale for diverse
ting med sin mobil telefon.... nogen der har et link til firmaer der kan
tilbyde den service til en side eller ved hvad sådan en løsning koster?

tror det her er den forkerte gruppe... men kunne ikke rigtigt finde andre
der passede.... men har du et bedre bud så kom med det..:!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-01-06 18:55

> [...]
> diverse ting med sin mobil telefon.... nogen der har et link til firmaer
> der kan tilbyde den service til en side eller ved hvad sådan en løsning

http://www.unwire.dk/
Står bl.a. bag 1232, 1234 m.fl. og er rigtig gode (de er også de eneste som
kan terminere SMSer i 3s netværk.)
Nogle af de andre store på markedet videresælger Unwires løsninger. Dette
gælder f.eks. SMS A/S - de har dog ikke muligheden for at terminere til 3
(spørg mig ikke hvorfor.)

Standardprisen er 5000 kr. i oprettelse, og så betaler du noget pr. SMS,
typisk vil regnestykket se således ud:

Prisen brugeren betaler: 100 %
- Moms heraf: 20 %

- SMS takst til terminerende mobilselskab (20 øre)
- Modtagende mobilselskabs andel (jeg mener det er 36 %,
men hovedet lægges ikke på blokken - det er dog i den
størrelsesorden)
- Unwires andel (typisk 20-30 %, dog min. 500 kr. pr. måned)

= Din andel som content provider

--
Mvh. Jesper