Clearwire - får man ingen mailbox?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-01-06 08:20

Som skrevet står - følger der ingen mailkonto med et abonnement hos
Clearwire. Jeg kan intet finde på deres hjemmeside.
Har set her i gruppen, at man kan bruge Danske Telecoms nyhedsserver
til news, men hvad med mail - altså indgående?

pft
Lars

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 07-01-06 10:28

jubija@yahoo.dk wrote in news:hnqur150ldm7pj1k6g7to3sqic4kd77vlj@4ax.com:

> [...]
> Har set her i gruppen, at man kan bruge Danske Telecoms nyhedsserver
> til news, men hvad med mail - altså indgående?

Der følger ingen emailkonto med i deres produkt.

mvh
lars

Fra : rEh

Dato : 07-01-06 10:51

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Der følger ingen emailkonto med i deres produkt.
>
> mvh
> lars
betyder det virkelig så meget,
da der er oceaner af bedre pop mailboxe der er gratis,og med mulighed for at
hente større filer adgangen + webplads

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 07-01-06 21:39

rEh wrote:
> da der er oceaner af bedre pop mailboxe der er gratis

Hvem udover gmail tilbyder fri pop3 adgang?

/Peter

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-01-06 21:47

> Hvem udover gmail tilbyder fri pop3 adgang?

http://heeweb.dk/
http://crump.dk/?page=page&id=23
http://frac.dk

-og mange, mange flere..

Dog er det typisk private "hjemme-hostere" der tilbyder det, og lukker
de en dag deres domæne ned så mister man sin e-mail...:(

Det kan derfor være en fordel at købe sit eget domæne, lukker en udbyder
så ned kan man skifte til en anden uden at skulle skifte e-mail..
Mail mig gerne for mere info hvis det er...

--
Michael

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-01-06 21:55

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message

> http://heeweb.dk/
> http://crump.dk/?page=page&id=23
> http://frac.dk
>
> -og mange, mange flere..

Når alt kommer til alt, er Gmail så ikke det bedste bud på en gratis
emailservice ?

Jeg har selv en konto, bruger den dog ikke som primærkonto, men er sgu
imponeret over kvali-/funktionaliteten.

Og som du skriver, så er der en chance for en udbyder falder i svinget, det
tror jeg ikke Google gør, chancen er nok væsentlig mindre.

// Kim

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-01-06 01:02

On Sat, 7 Jan 2006 10:51:01 +0100, "rEh" <x64@it.dk> wrote:

>betyder det virkelig så meget,
>da der er oceaner af bedre pop mailboxe der er gratis,og med mulighed for at
>hente større filer adgangen + webplads

Jeg synes blot det er mere praktisk og ikke mindst brugervenligt med
en mailkonto hos udbyderen.
Clearwire er da også den første udbyder jeg har hørt om, som ikke
tilbyder mailkonti.

Lars

Fra : JD

Dato : 08-01-06 05:21

jubija@yahoo.dk wrote:
> Jeg synes blot det er mere praktisk og ikke mindst brugervenligt med
> en mailkonto hos udbyderen.
> Clearwire er da også den første udbyder jeg har hørt om, som ikke
> tilbyder mailkonti.

De tager vel bare konsekvensen af at de fleste benytter eget domæne
eller gratis webmails for at undgå at skulle skifte email hver gang man
skifter udbyder. I mine øjne er det et levn fra tiden før private kunne
registrere domæner.

I øvrigt var Image Scandinavia de første (så vidt jeg ved) der tilbød
internetadgang uden tilknyttet mail og webplads. Det var i slutningen af
90'erne. Et års abonnement på "Internet Service Light" kostede 50kr og
gav adgang til dial-up via prefix 1049. Det var en kæmpe besparelse i
forhold til datidens priser på både abonnement og minutpriser.

Image Scandinavia blev i øvrigt siden hen til World Online og senere
endnu til Tiscali. Ved første navneskift forsvandt deres upåklagelige
stabilitet desværre også, og man begyndte at opleve at deres dial-in
puljer meldte optaget. Stifteren af Image Scandianavia var i øvrigt
Frank Rasmussen som nok er bedst kendt for at stå bag Telmore.

/JD

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-01-06 10:10

> Jeg synes blot det er mere praktisk og ikke mindst brugervenligt med
> en mailkonto hos udbyderen.

Så skal du jo skifte adresse hver gang du skifter udbyder...?

Eget domæne med mailhotel kan du have kørende for under 200 kr. om året,
og så har du samme e-mailadresse "hele livet" hvis du ønsker...

--
Michael

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-01-06 18:04

On Sun, 08 Jan 2006 01:02:17 +0100, jubija@yahoo.dk wrote:

>Jeg synes blot det er mere praktisk og ikke mindst brugervenligt med
>en mailkonto hos udbyderen.

Jeg mener faktisk det er upraktisk. Når du skifter udbyder, så skal du
skifte mailadresse. Hvorfor ikke lave en mailadresse, du kan beholde
så længe du vil? Jeg sender gerne en invitation til Gmail

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Fra : Lars

Dato : 09-01-06 10:22

> [...]
> skifte mailadresse. Hvorfor ikke lave en mailadresse, du kan beholde
> så længe du vil? Jeg sender gerne en invitation til Gmail

At mailadressen skifter en sjælden gang (Clearwire er min 5. udbyder på
11 år) mener jeg nu ikke betyder så meget, hvis det blot er privat. Det
er jo ligesom med mobilnumre, folk skriver ikke adressen - de lægger den
blot ind i adressebogen, hvor den optræder med ens alm. navn uanset
udbyder.

Men tak for tilbuddet om Gmail - jeg har allerede fået mig en.

Efter alle de afvisninger af mit ønske til udbyderen om en mailkonto, så
har jeg trods alt også "set lyset" - bl.a. fordi jeg allerede er skiftet
til Clearwire og det vil være for dyrt at skifte tilbage til min gamle
og mere end dobbelt så dyre udbyder.

vh
Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-01-06 13:17

On Mon, 09 Jan 2006 10:21:47 +0100, Lars <jubija@yahoo.dk> wrote:

>At mailadressen skifter en sjælden gang (Clearwire er min 5. udbyder på
>11 år) mener jeg nu ikke betyder så meget, hvis det blot er privat.

Det gør det for mig - jeg ville være træt af det. Jeg har haft den
samme adresse i 10 år, og den adresse jeg havde før, den virker
faktisk også (den forwarder til min "nye" adresse).

>Det er jo ligesom med mobilnumre, folk skriver ikke adressen - de lægger den
>blot ind i adressebogen, hvor den optræder med ens alm. navn uanset
>udbyder.

Ikke nødvendigvis. Uanset hvad, så skal folk have besked om, at
mailadressen (eller telefonnummeret) er udskiftet. Så glemmer man lige
nogen, eller også er der nogen, man ikke rigtig har kontakt med mere -
som så forsøger at få fat i en nogle år efter.

Nej tak til adresseskift (eller skift af telefonnumre for den sags
skyld).

>Men tak for tilbuddet om Gmail - jeg har allerede fået mig en.

En af de rigtig gode ting ved Gmail er, at du faktisk sagtens kan
benytte den "usynligt". Du kan skrive en anden mailadresse som
afsender-adresse (du skal dog vælge engelsk sprog, når du sætter det
op - men du kan skifte tilbage til dansk bagefter). Den
afsender-adresse du benytter, den sætter du så bare til at forwarde
til Gmail.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Carl Drud

Dato : 07-01-06 21:47

Peter D. Jørgensen wrote:

> Hvem udover gmail tilbyder fri pop3 adgang?

http://www.freemailguide.com/free_pop3_email.html

Carl

Fra : Mogens Jørgensen - w~

Dato : 08-01-06 11:48

On Sat, 07 Jan 2006 08:19:52 +0100, jubija@yahoo.dk wrote:

> [...]
>Har set her i gruppen, at man kan bruge Danske Telecoms nyhedsserver
>til news, men hvad med mail - altså indgående?

Hvis man skal have mailadgang ville jeg ofre de ca. 200 kroner, som et
års hosting ville koste for at få sit eget domæne.

Mogens
Easy Webhost
http://www.easywebhost.org/