Brug ikke webspeed hvis du vil have egen m~
Fra : Shimmen

Dato : 05-01-06 18:27

Inden jeg skiftede til TDC webspeed spurgte jeg om:
Fast IP (ingen problem var deres svar)
åben port 25 (ingen problem var deres svar)
må jeg have min egen mailserver. (ingen problem var deres svar)
Er der nogen problemer i at have en mailserver kørende på min webspeed
forbindelse. (ingen problem var deres svar)

Disse ting burde være nok til at jeg kunne skifte min internet udbyder ud
med webspeed.
Så jeg skifter og sætter min mail server op, sender en masse mails til og
fra min mailserver og det virker bare.
Efter et par uger ringer en kammerat og siger han ikke kan maile mig fra fra
en TDC mail konto.
Det viser sig at nogle TDC SMTP servere nemlig spørger SORBS om min IP er
registreret hos dem.
Det er den og ca 65000 andre. Hvorfor? fordi der ikke er en reverse lookup
zone. (så jeg står registreret som have en dynamisk IP)
Jeg snakker med TDC om at få dem til at lave dette, desværre det kan jeg
ikke få lavet da det er en administratirv beslutning at ikke gøre dette.
Hold da kæft hvor bliver man sur og at de ikke vil dette.
Så nu skal jeg skifte tilbage til en anden udbyder som tilbyder dette.

Til alle jer der har samme problem giv lyd fra jeg og hvilke løsninger I er
kommet frem til...

Shimmen

Fra : Benny Amorsen

Dato : 05-01-06 20:26

S> Det viser sig at nogle TDC SMTP servere nemlig spørger SORBS om min
S> IP er registreret hos dem. Det er den og ca 65000 andre. Hvorfor?
S> fordi der ikke er en reverse lookup zone.

Det er der nu. F.eks. er min reverse-adresse
x1-6-00-12-17-df-1b-be.k182.webspeed.dk.

S> (så jeg står registreret som have en dynamisk IP)

Det er til gengæld rigtigt. Alle Webspeed- og privat-ADSL-adresser er
så vidt jeg ved registreret i SORBS som dynamiske adresser.

> [...]
S> ikke gøre dette. Hold da kæft hvor bliver man sur og at de ikke vil
S> dette. SÃ¥ nu skal jeg skifte tilbage til en anden udbyder som

Individuelt tilpasset reverse DNS bliver normalt kun tilbudt på
erhvervslinjer. Det er ikke specielt unikt for TDC. TDC har efter min
mening gjort det ok ved at lave en reverse-adresse, som kan også kan
resolves forward.

At der en en del fjolser, der tror at SORBS kan bruges til noget
fornuftigt, det kan ikke gøre så meget ved. Men det er da deres ret at
smide post fra mig væk.

Jeg forstår iøvrigt ikke at du har problemer med indgående post. Mine
problemer er kun udgående. Jeg kunne naturligvis omgå dem ved at
benytte TDC's mailserver som smarthost, men så mister jeg jo f.eks.
kryptering (min mailserver benytter SSL, hvis den anden ende kan tale
SSL). Men som sagt, hvis ikke de vil have post fra mig, så kan de da
undvære.

/Benny

Fra : Hauge

Dato : 05-01-06 20:56

Hej
Benny Amorsen wrote:
> Det er til gengæld rigtigt. Alle Webspeed- og privat-ADSL-adresser er
> så vidt jeg ved registreret i SORBS som dynamiske adresser.

Ok, men jeg kan trods det, hvis det passer, sende direkte til alle der har
åbnet indad på port 25, og nogle af dem må da bruge SORBS til at filtrere
med..

> Individuelt tilpasset reverse DNS bliver normalt kun tilbudt på
> erhvervslinjer.

Ok, måske ved andre end TDC.. Kik fx. på min.

> Det er ikke specielt unikt for TDC. TDC har efter min
> mening gjort det ok ved at lave en reverse-adresse, som kan også kan
> resolves forward.

Som min kan, selvom det er mit eget domæne.

> At der en en del fjolser, der tror at SORBS kan bruges til noget
> fornuftigt, det kan ikke gøre så meget ved. Men det er da deres ret at
> smide post fra mig væk.

Jeg har så heldigvis ikke mistet noget endnu..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060105195555@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Palle Hansen

Dato : 06-01-06 08:53

Benny Amorsen wrote:

> Det er der nu. F.eks. er min reverse-adresse
> x1-6-00-12-17-df-1b-be.k182.webspeed.dk.

Men den adresse er givetvis ikke den samme som det domæne han har
registreret, så det hjælper jo ikke så meget

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-01-06 09:21

> Men den adresse er givetvis ikke den samme som det domæne han har
> registreret, så det hjælper jo ikke så meget

Jo i den her forbindelse er det ok.

Niels Dybdahl