Afstand til telefoncentral
Fra : per

Dato : 18-12-05 11:25

Hej
Som bekendt har afstanden til telefoncentralen betydning for hvilke
hastigheder man kan opnå på adsl og adsl2. Da jeg overvejer den høje
hastighed hos cph-metronet er det af stor betydning hvor lang væk jeg ligger
fra centralen.
Jeg har tidligere haft adsl hos Tïscali og Tele2, men har p.t. webspeed og
ip-telefoni.
Jeg har søgt via Google, men kan ikke finde oplysninger om dette.

Jeg bor på 1920 Forchhammersvej.
Kan nogen oplyse mere?

mvh per

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-05 12:35

per <falskadrPer@tiscali.dk> skrev 2005-12-18:
> [...]
> ip-telefoni.
> Jeg har søgt via Google, men kan ikke finde oplysninger om dette.

CPH-metronet er det bedste bud. Man kan ikke vide hvilken central man er
sluttet til og du ved heller ikke præsist hvilke centraler metronet har
udstyr på.
Derfor er det metronet der skal kunne finde ud af det da udenforstående
ikke kan komme med andet end mere eller mindre kvalificerede gæt.

I øvrigt er det ikke kun afstand der har betydning men også kablernes
kvalitet.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-12-05 12:53

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> hastigheder man kan opnå på adsl og adsl2. Da jeg overvejer den høje
> hastighed hos cph-metronet er det af stor betydning hvor lang væk jeg

Hej "Næsten-nabo" Bor på næste vej

Jeg har lige opsagt min Cybercity ADSL som efter sigende går til Borups
alle, den har jeg bedt om at blive flyttet over på CPH-metronet, og har i
første omgang bestilt en 8 mbit, og når den er i luften i februar kan de
måle på den, og vurdere om jeg kan have glæde af de 24 mbit.

Iøvrigt ligger min linje på rå kobber.

Hygge

Kim

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 18-12-05 15:11

On Sun, 18 Dec 2005 12:52:59 +0100, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Jeg har lige opsagt min Cybercity ADSL som efter sigende går til Borups
>alle,

Hej Kim.

Den Cybercity-linje du poster fra her, går til Nørrebro central.
Navnet, der er tilknyttet din IP-adresse er:
port93.ds1-noe.adsl.cybercity.dk

noe er forkortelsen for Nørrebro.

/Jarlskov

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-12-05 15:20

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

> Hej Kim.
>
> Den Cybercity-linje du poster fra her, går til Nørrebro central.
> Navnet, der er tilknyttet din IP-adresse er:
> port93.ds1-noe.adsl.cybercity.dk
>
> noe er forkortelsen for Nørrebro.

Ok, det tror jeg er skabet på Blågårds plads, hvilket kun er tættere på. så
skulle der være større chance for 24 mbit *S*

Tak for info.

mvh

Kim

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-12-05 16:42

> Ok, det tror jeg er skabet på Blågårds plads

Korrekt

--
Mvh. Jesper

Fra : James Rune Hansen

Dato : 21-12-05 13:39

> Den Cybercity-linje du poster fra her, går til Nørrebro central.
> Navnet, der er tilknyttet din IP-adresse er:
> port93.ds1-noe.adsl.cybercity.dk
>
> noe er forkortelsen for Nørrebro.

Det er ikke helt rigtigt, nogle mindre centraler er undercentraler til de
store og de optræder ikke i cirkulære 24. Så hans central behøver ikke at
være nørrebro men kan godt væe en lille undercentral. Det er nok ikke så
aktuelt inde i byen men lidt længere ude er det ikke altid routere på
centralen

/James

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 18-12-05 12:58

On Sun, 18 Dec 2005 11:25:16 +0100, "per" <falskadrPer@tiscali.dk>
wrote:

>Jeg bor på 1920 Forchhammersvej.

Ifølge Krak er der 1,2 km til centralen på Dannebrogsgade 5 på
Vesterbro.

/Jarlskov

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-12-05 12:57

> [...]

> ip-telefoni.
> Jeg har søgt via Google, men kan ikke finde oplysninger om dette.

Tjah, spørgsmålet er jo hvilken du hører under. De nærmeste ser ud til
at være:

Central Adresse
--------------------------------
Borups Alle Borups Alle 43
Byen Nørregade 21
Nørrebro Blågårdsgade 6
Vesterbro Dannebrogsgade 5

Hvis du har ADSL i forvejen, så prøv en traceroute og se om der et stop
før Borups Alle.

Fra : per

Dato : 18-12-05 13:38

Tak for alle svarene.
Ud fra hvad Niels Jørgen Kruse oplyser ser det ud til at den nærmeste
central er Blågårdsgade, som ligger ca. 800 m væk.

mvh per

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-05 13:54

per <falskadrPer@tiscali.dk> skrev 2005-12-18:
> Tak for alle svarene.
> Ud fra hvad Niels Jørgen Kruse oplyser ser det ud til at den nærmeste
> central er Blågårdsgade, som ligger ca. 800 m væk.

Ja, men du kan ikke være sikker på at du er koblet til den.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : per

Dato : 18-12-05 14:06

Martin Schultz wrote:

> Ja, men du kan ikke være sikker på at du er koblet til den.

Du har sikkert ret! Så jeg bestiller 8 Mb-udgaven og ser om teknikken
(behovet og pengepengen) er til 24 Mb senere.

mvh per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-12-05 19:18

> Du har sikkert ret! Så jeg bestiller 8 Mb-udgaven og ser om teknikken
> (behovet og pengepengen) er til 24 Mb senere.

Så vidt jeg har hørt er det 12Mbit der leveres ved 8Mbit.. ved ikke om det
er rigtigt... Men det er da kun en god ting, ligesom fx Comx levere 6Mbit
ved 2Mbit abonnement osv

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-12-05 20:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Så vidt jeg har hørt er det 12Mbit der leveres ved 8Mbit.. ved ikke om det
> er rigtigt... Men det er da kun en god ting, ligesom fx Comx levere 6Mbit
> ved 2Mbit abonnement osv

Arrhh hvad...come on.... vi er ikke vant til nogle leverer mere end lovet,
det må straks høre op *S*

Med undtagelse på min upcomming linje

Hygge

Kim

Fra : Hans

Dato : 19-12-05 11:13

Bjarke Hansen wrote:

> Så vidt jeg har hørt er det 12Mbit der leveres ved 8Mbit.. ved ikke
> om det er rigtigt... Men det er da kun en god ting, ligesom fx Comx
> levere 6Mbit ved 2Mbit abonnement osv

Ja, og 20 Mbit på en 10 Mbit.

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-05 16:15

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Ja, og 20 Mbit på en 10 Mbit.

Ahh da jeg prøvede at opgradere til 10mbit i weekenden var det da 32Mbit

Fra : Hans

Dato : 19-12-05 16:58

Bjarke Hansen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Ahh da jeg prøvede at opgradere til 10mbit i weekenden var det da
> 32Mbit

Det passer meget godt. Jeg fandt lige et Linux distro ftp-site hvor transfer
var helt oppe på 3.9 MB/sek., så de 20 Mbit var lige i underkanten. 740 MB
på lidt over 3 minutter.

Hans

Fra : Svend

Dato : 19-12-05 18:17

Hans wrote:

> [...]
> var helt oppe på 3.9 MB/sek., så de 20 Mbit var lige i underkanten. 740 MB

Grumle grumle, man bliver jo helt fristet til at opgradere. Jeg har
iøjeblikket 6 mbit og 3 off. ip adr. jeg synes egentlig at den er hurtig
nok, (når jeg for det meste har 10 mbit), men 20 i peek er fristende.

hmm. isdn er lang tid siden

--
Svend

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-12-05 11:11

Svend skrev:

> [...]
> iøjeblikket 6 mbit og 3 off. ip adr. jeg synes egentlig at den er hurtig
> nok, (når jeg for det meste har 10 mbit), men 20 i peek er fristende.

Hvad bruger i da også al den båndbredde til?
Jeg har det fint med en 4 mbit til privat brug...

Fra : Svend Erik Høst

Dato : 27-12-05 10:08

Anders Christensen wrote:
> Hvad bruger i da også al den båndbredde til?
> Jeg har det fint med en 4 mbit til privat brug...

Hmm, ja for mig er det vel et spørgsmål om luksus, jeg suger ikke fra
nettet men arbejde en del hjemmefra, her er rigelig båndbredde og gode
responstider en dejlig ting. Jeg kunne sikkert nøjes med en 1.2 motor
med 60 hk. til bilen, men foretrækker noget større.

Og til 189 kroner om måneden er det en luksus der er til at betale (som
mit arbejde iøvrigt betaler for mig).

--
Svend