Arrownet
Fra : Henrik Sahl

Dato : 14-12-05 20:41

Er det korrekt forstået at man skal have en fast ip-adresse hos Arrownet for
at man f.eks. kan forbinde sig remote til en computer der har Arrownet-abb.
?

Jeg har forsøgt at komme i kontakt via remote desktop uden det store held og
jeg har ikke kunne læse noget om hvordan man f.eks. åbner porte, men i dag
faldt jeg over dette på Arrownets side:
http://www.aplus.dk/Default.asp?ID=474

2. Hvorfor kan jeg ikke bruge MSN og Microsoft GameZone ?
SVAR: Det er fordi disse programmer laver backconnections. For at kunne lave
backconnections skal du have en Fast Public IP adresse.

9. Jeg har forsøgt at bruge Netmeeting, men kan ikke komme i kontakt med
serveren (Microsofts), hvad kan dette skyldes ?
SVAR: Netmeeting og f.eks. online spil er begge eksempler på
applikationer/programmer som benytter såkaldte back connections. P.g.a. den
høje sikkerhedsløsning A+ Arrownet har valgt (NAT) kan man som udgangspunkt
ikke gøre brug af disse. Det er dog muligt gennem bestilling af en Fast
Public IP adresse, at undgå NAT og derved have mulighed for at bruge denne
type connections. En fast Public IP adresse koster DKK 95,00 i oprettelse og
kr. 25,00 pr. måned i administrationsgebyr. I forbindelse med oprettelse af
Fast Public IP anbefaler vi kraftigt at installere sikkerhedssoftware,
hvilket er eget ansvar.

Jeg tror umiddelbart at det besvarer mit spørgsmål, men er det helt
udelukket at remote sig via vnc, remote desktop el. andre hvis man ikke har
købt en fast ip-adresse ?

Den computer jeg forsøger at komme i kontakt med har Arrownet, jeg har ikke
selv, så det er kun "modtageren" vi snakker om.

Mvh
Henrik