Cph-Metronet - Mine gode erfaringer !
Fra : Peter Frost

Dato : 13-12-05 16:20

Hej gruppe...
Den 22. November bestiller jeg 24 MBit ved Cph-Metronet, og får en
mail. Idag den 13. December, vælger jeg at ringe til dem og høre hvor
det bliver af, de fortæller at forbindelsen blev oprettet igår, og
det havde sendt et brev, igår. Brevet skulle være et leveringsbrev,
der fortæller du skal tag i Computer City på Østrebro og købe din
installations pakke. Denne pakke koster 315 kr, og indeholder bl.a. et
D-link modem, men også en vejledning, og alt andet der er nødvendigt
for at køre !

Så jeg kørte til Østerbro og købte pakken, kørte hjem satte det
til og så kørte det med det samme. Hen af eftermiddagen får jeg
testet forbindelsen og opnår ca 16 megabit i download stream. Men
samtidig så bliver jeg smidt af med jævne mellemrum, jeg ringer til
Cph-Metronet, og de kan med det samme se fejlen. Det mange tror er, at
de får 24 megabit, det gør de altså ikke, de får op til. Det havde
jeg heldigvis set inden jeg bestilte, og havde da i den tid indtil jeg
fik forbindelsen prøvet at regne lidt på afstand til centralen, 1400
meter, så 24 burde ikke være et problem. Hvis altså den kobber TDC
ejer er i ordenlig stand. Hvilket de havde erfaringer det som regl ikke
er. Medarbejderen testet min forbindelse, og kunne se de kunne ligge
stabilt på 16 megabit, han foreslå han låste den til maks denne
hastighed, så jeg ikke blev smidt af, og det var jeg meget
indforstået med.

Så selv om jeg ikke har de maks 24 megabit, så må jeg sige jeg har
haft yderst gode erfaringer med cph-metronet, medarbejderne er super
venlige, og yderst service mindet ! Og 395 om mdr for 16 megabit er
stadig langt bedre end TDC's pris, på 2 megabit, og ikke mindst har
man 1 megabit upload, for ikke at forglemme dette !

Så jer der i tvivl, dont be ! Test om I kan få cph-metronet, og
bestil !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Sune

Dato : 13-12-05 16:33

On 13 Dec 2005 07:19:51 -0800, "Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote:

> [...]
>samtidig så bliver jeg smidt af med jævne mellemrum, jeg ringer til
>Cph-Metronet, og de kan med det samme se fejlen.

Det er sjovt at folk synes at de får den bedste service når firmaer er hurtige til at rette op på
deres egne fejl - fejl der ikke burde være sket i første omgang.

Jeg vil da ikke håbe at alle kunder er nødt til at ringe ind til cph-metronet for at få ordnet deres
forbindelse.

>Så jer der i tvivl, dont be ! Test om I kan få cph-metronet, og
>bestil !

Jeg har bestilt for 2. gang og håber på at rå-kobber-guden er med mig denne gang.

Mvh
Sune

Fra : Peter Frost

Dato : 13-12-05 16:46

At kobberet ikke er i god stand er jo ikke metronets skyld !

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-12-05 17:16

Peter Frost skrev:

> At kobberet ikke er i god stand er jo ikke metronets skyld !

Næ, men en smartere strategi havde måske været at love 12 Mbit og
låse hastigheden på det. Så kunne de løbende opgradere når deres
målinger viste at der kunne køres hurtigere. Det ville give flere
og mere tilfredse kunder.

--
Bertel

Fra : Sune

Dato : 13-12-05 18:24

On 13 Dec 2005 07:45:40 -0800, "Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote:

>At kobberet ikke er i god stand er jo ikke metronets skyld !

Korrekt.
Men man kunne gøre som Bertel skriver, at låse til 12mbit.

Eller man kunne benytte noget udstyr der selv kunne finde den optimale hastighed.
Det er vist flere årtier siden at dialup modems selv fandt ud af at forhandle om den mest optimale
hastighed.

Mvh
Sune

Fra : Darking@hotmail.com

Dato : 13-12-05 18:36

Jeg vil så tillade mig at sige at jeg ikke har oplevet de problemer
Peter har.

Jeg får også et sted mellem 16-18Mbit ud af min forbindelse (1.52MB/S
download).
Og jeg har ikke oplevet nogle stabilitets problemer overhovedet.

Det måske lidt voldsomt at slå cph-metronet over hovedet efter Én
brugers udsagn, det kræver nok lidt mere info.

Jeg må sige jeg er yderst tilfreds med den service jeg har fået, og
forbindelsen virker hurtigt og godt.
Afinstallation af TDC's forbindelse skete 1 december om morgenen og jeg
havde CPH-metronet da jeg kom hjem fra arbejde, herligt! :)

Fra : Sune

Dato : 13-12-05 18:48

On 13 Dec 2005 09:36:16 -0800, Darking@hotmail.com wrote:

>Det måske lidt voldsomt at slå cph-metronet over hovedet efter Én
>brugers udsagn, det kræver nok lidt mere info.

Jeg slog ikke cph-metronet i hovedet.

Jeg stillede mig blot forundret over at det var nødvendigt at ringe ind for at få aftalt en
hastighed.

Mvh
Sune

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-12-05 21:15

"Peter Frost" <pgf@gregand.dk> wrote in message

[...]

Er grejet ikke med i oprettelsesprisen, eller prisen for grejet du køber er
måske trukket fra opr. prisen ?

Ejer du modemmet? og er det et modem eller en router af en slags ?

Er det muligt at smide en router efter modemmet ?

mh. til fast IP, hvis man nu har noget IP telefoni kørende, vil dette ikke
(fordi det kører 24/7) bevirke at man vil beholde den IP man får tildelt når
man ryger online ?

Mvh.

Kim, der bliver hevet i benet for at få bestilt lidt fart på

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-12-05 21:59

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> mh. til fast IP, hvis man nu har noget IP telefoni kørende, vil
> dette ikke (fordi det kører 24/7) bevirke at man vil beholde den
> IP man får tildelt når man ryger online ?

Der er vel altid en mulighed for at du genstarter din router (f.eks. en
strømafbrydelse), eller at ISP'en vender nogen centralt udstyr, og at du
får tildelt en anden IP når forbindelsen er oppe igen?

--
Jesper Lund

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 13-12-05 22:18

Hej

> [...]

>(fordi det kører 24/7) bevirke at man vil beholde den IP man får tildelt når

Hm, der er vist noget med at man skal læse det med meget småt hvis man
vil oprette et abb. hos cph-metronet og ønsker at bruge forbindelsen til
IP-telefoni ! - Jeg har ikke selv læst det, men har her på news set
flere advarsler omkring dette, de skulle angivelig ha' en pasus om at de
forbeholder sig ret til at spærre for brug af IP-telefoni !.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-12-05 13:25

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> [...]
> flere advarsler omkring dette, de skulle angivelig ha' en pasus om at de
> forbeholder sig ret til at spærre for brug af IP-telefoni !.

Et skim ingennem deres betingelser tyder ikke på noget.

Snakkede med dem idag, og de fortalte at der ikke var nogle planer om noget
lign. og en del af deres kunder allerede brugte IP, og de selv ville komme
med en løsning.

Kim

Fra : Michael Bruun

Dato : 15-12-05 13:32

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hm, der er vist noget med at man skal læse det med meget småt
> hvis man vil oprette et abb. hos cph-metronet og ønsker at bruge
> forbindelsen til IP-telefoni !

Jeg tror du blander dem sammen med Clearwire.

/ Michael

Fra : Bo Olesen

Dato : 15-12-05 01:22

> Ejer du modemmet? og er det et modem eller en router af en slags ?

Prisen på modemet er fratrukket min regning - så jeg er ikke ejer af det.

Mvh.

Flemming

Fra : Peter Frost

Dato : 13-12-05 21:23

Kim Jørgensen skrev:
>Er grejet ikke med i oprettelsesprisen, eller prisen for grejet du køber er
>måske trukket fra opr. prisen ?

Jo, de 315 kr er en del af de 595 i oprettelse. så 315 fra 595, og det
er så 280 kr som man sikkert bliver opkrævet af metronet.

>Ejer du modemmet? og er det et modem eller en router af en slags ?

Ja du ejer D-Link DSL-300T ADSL Modemet, da da ihvert fald den
overbevisning jeg har. Det er et Modem.

>Er det muligt at smide en router efter modemmet ?

Min Linksys WRT54G køre ihvert fald ganske udemærket bag modemet.

>mh. til fast IP, hvis man nu har noget IP telefoni kørende, vil dette ikke
>(fordi det kører 24/7) bevirke at man vil beholde den IP man får tildelt når
>man ryger online ?

Der må jeg melde pas, der må du nok ha fat I Cph-Metronet.

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 13-12-05 21:26

Min Linksys WRT54G køre ihvert fald ganske udemærket bag modemet.

Helt fint, det er også sådan en fætter jeg.

Tak for hjælpen so far...

// Kim

Fra : Pico

Dato : 13-12-05 18:26

Peter Frost wrote:
> [...]
> installations pakke. Denne pakke koster 315 kr, og indeholder bl.a. et
> D-link modem, men også en vejledning, og alt andet der er nødvendigt

Betalte du kun kr. 315 for pakken ? oprettelsen er da ellers kr. 595. Er
der noget jeg khar misforstået, skal man købe pakker og derudover betale
595 kr. ?

> [...]
> ligge stabilt på 16 megabit, han foreslå han låste den til maks denne
> hastighed, så jeg ikke blev smidt af, og det var jeg meget

Nu vil jeg da håbe at mit "kober" holder til de 8 Mbit jeg har bestilt
Har kun ca. 500 m. til centralen.

Pico

Fra : Bo Olesen

Dato : 15-12-05 01:18

> Nu vil jeg da håbe at mit "kober" holder til de 8 Mbit jeg har bestilt
> Har kun ca. 500 m. til centralen.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

Det gør den for fuld knald - jeg bor længere væk fra centralen end dig.

http://www.cph-metronet.dk/main2/faq_adsl.asp

Os "ottere" er bedre stillet end de "andre".

Mvh.

Flemming