Optimering af kabelforbindelse.
Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-05 14:41

Hejsa.

Jeg har en 4096/512 forbindelse fra arrownet. Jeg er ikke synderligt
imponeret over svartider osv. på hjemmesider. Desuden skal der ikke bruges
ret meget båndbredde før den bliver uhyggeligt langsom. Tester jeg
hastigheden forskellige steder, passer den sådan nogenlunde, men der bruger
de jo også kun en enkelt forbindelse.

Jeg har en fornemmelse af at det er noget jeg kan tweake mig ud af. Alle 4
computere i huset har disse problemer. Genindstallation hjælper ikke. Hos
min gamle udbyder (CC) havde jeg ikke disse problemer. Der føltes en 2/0,5
Mb, 10x hurtigere end denne.

Efter modemet er en linksys WRT54G, som står for routningen. Den trådløse
del er slået fra.

Noget så simpelt som links til hjemmesider med hjælp til tweaks af
kabelforbindelser modtages med tak. www.dslreports.com melder klart skib....

Hjælp! :)

--
Martin Petersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-05 14:40

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> writes:

> Jeg har en fornemmelse af at det er noget jeg kan tweake mig ud af.

formentlig ikke.

Du skriver, at det går nogenlunde med den forventede hastighed, når du
tester på test-sider, der jo kun kører en enkelt forbindelse.

Det er generelt sådan, at jo flere parallelle forbindelser du kører,
desto bedre kan du forvente at udnytte din kapacitet. Tweaks handler
mest om at sikre, at du faktisk KAN køre med fuld fart på en enkelt
forbindelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-12-05 14:47

Peter B. Juul (p4@enzym.rnd.uni-c.dk) skrev i
m27jadqde6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk:

> [...]
> desto bedre kan du forvente at udnytte din kapacitet. Tweaks handler
> mest om at sikre, at du faktisk KAN køre med fuld fart på en enkelt

Problemet er at min CC forbindelse kørte klart bedre. Er der virkelig ingen
mulighed for at tweake noget på en kabelforbindelse?

Ellers må jeg jo tilbage til CC.

--
Martin Petersen

Fra : Ivan V. Klattrup