Forkert regning fra TDC
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-05 11:49

Har lige konverteret fra ISDN-modem til bredbånd via TDC's kampagne, hvor
man kunne skifte gratis - fik desuagtet en regning på "Godt i gang
installation" på 695 kr. efter teknikerbesøget (ISDN i sin tid sat op af
TDC, så dét måtte jeg ikke selv pille ved)

Første medarbejder via 80808080 fortalte mig at "Godt i gang..." *aldrig*
havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en gratis-kampagne,
så nu er en kreditnota på vej...

Pas på derude!
Hans

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-12-05 08:56

> [...]
>
> Første medarbejder via 80808080 fortalte mig at "Godt i gang..." *aldrig*
> havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en

Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
"teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis mens
"teknikerbesøg" stadig koster.

Niels Dybdahl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-05 10:03

Niels Dybdahl skrev:

> Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
> "teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis
> mens "teknikerbesøg" stadig koster.

Jo.

Men på tidspunktet var der mulighed for *total* gratis installation
parallelt med "betaling for teknikerbesøg" - jeg opdagede det da jeg dengang
kom til at klikke på det "forkerte" link
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-05 11:31

Niels Dybdahl skrev:

> Er det ikke noget med at TDC deler oprettelsen op i "oprettelse" og
> "teknikerbesøg" og så kan de reklamere med at "oprettelse" er gratis mens
> "teknikerbesøg" stadig koster.

Hvorfor de anførselstegn? Kan man ikke blive oprettet uden
teknikerbesøg?

Da jeg fik Stofanet, var der to priser: én hvor stikket og
kabelmodem bare blev sat op, og en anden hvis teknikeren skulle
få det hele op at køre på ens computer. Det er da reelt nok.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-12-05 12:42

Bertel Lund Hansen skrev:

> Kan man ikke blive oprettet uden
> teknikerbesøg?

Hvis man har ISDN sat op af TDC må man ikke selv konvertere.

> Da jeg fik Stofanet, var der to priser: én hvor stikket og
> kabelmodem bare blev sat op, og en anden hvis teknikeren skulle
> få det hele op at køre på ens computer. Det er da reelt nok.

Samme hos TDC - gad bare ikke gi 695 for noget jeg ku lave selv.
Hans

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 01-12-05 14:49

> Hvorfor de anførselstegn? Kan man ikke blive oprettet uden
> teknikerbesøg?

Fordi det principielt er forkert at reklamere med at noget er gratis, når
man skal betale en anden ydelse for at få det.
Rigtig mange brugere tør ikke selv sætte ADSLen op og de har så ingen
valgmulighed og er nødt til at betale for denne "gratis" ydelse.
På mobiltelefonområdet er der heldigvis grebet ind, så selskaberne er nødt
til at oplyse det mindste beløb man kan slippe med at betale og det samme
gælder MOMS-området: Der skal skiltes med prisen inkl MOMS overfor private.
Nu mangler områder som ADSL-forbindelser, flyrejser og teaterbilletter...

Niels Dybdahl

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-12-05 14:58

"Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> writes:

> [...]
> Rigtig mange brugere tør ikke selv sætte ADSLen op og de har så ingen
> valgmulighed og er nødt til at betale for denne "gratis" ydelse.

Min mor tør ikke køre bil. Hvis folk vil købe en bil, så skal prisen
på en chauffør derfor være indregnet.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Jens Schumacher

Dato : 01-12-05 17:54

JA....
jeg har ikke kørekort.... så du kan da godt regne med at jeg flipper skråt
hvis der ikke er chauffør med i prisen..

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 05-12-05 09:30

> jeg har ikke kørekort.... så du kan da godt regne med at jeg flipper skråt
> hvis der ikke er chauffør med i prisen..

Hvad så hvis du bliver tilbudt gratis kørekort af en kørelærer ? Og du så
senere finder ud af at undervisningen ikke er gratis...
Forbrugerne er ikke tjent med uigennemskuelige priser.

Niels Dybdahl

Fra : Svend Poulsen

Dato : 18-12-05 12:27

> [...]
> havde været gratis - næste medarbejder kunne godt huske en
> gratis-kampagne, så nu er en kreditnota på vej...

Så har du da været heldig med ikke at have fået det krav fra TDC at du bare
har at betale, ellers bliver du registreret ved RKI

Svend

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-12-05 20:44

Svend Poulsen skrev:

> Så har du da været heldig med ikke at have fået det krav fra TDC at
> du bare har at betale, ellers bliver du registreret ved RKI

Ja, jeg er heldig!
Hans