TDC - lynhurtigt internet til ingen penge
Fra : Henning

Dato : 25-11-05 14:12

Ekstra Bladet har regnet lidt på TDC's nye "supertilbud" -
gruvækkende!
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=322281

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-11-05 14:31

Henning skrev:

>Ekstra Bladet har regnet lidt på TDC's nye "supertilbud" -
>gruvækkende!

Ja det er gruvækkende at ekstra bladet ikke læser mere end en gang på
sagerne, for så havde de set hvad der står med småt på
http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/ endnu mere gruvækkende er det, at
der er folk der tager ekstra bladets historier for troende.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Sune

Dato : 25-11-05 14:37

On 25 Nov 2005 13:30:53 GMT, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> [...]
>http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/ endnu mere gruvækkende er det, at
>der er folk der tager ekstra bladets historier for troende.

Den tekst med småt stod der ikke forleden dag.

Men jeg synes at det er endnu mere gruopvækkende at folk ikke kunne forudse at TDC havde 'lavet i
nælderne' på den ene eller anden måde. Selvfølgelig ville det blive rettet.

Mvh
Sune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-11-05 15:44

Sune skrev:

>Men jeg synes at det er endnu mere gruopvækkende at folk ikke kunne forudse at TDC havde 'lavet i
>nælderne' på den ene eller anden måde.

Vel havde de ej.

Det var helt bevidst gjort (imho), det var meningen, at der ikke
skulle være noget loft på, ganske som der altid har været på den
billigste bredbåndsløsning med forbrugsafregning.

Og, sådan en som mig venter så på at der kommer en acceptabel
pris på deres 4 og 8 megabitforbindelser, så et privatabonnement
ikke er dyrere end et erhvervsabonnement.

Nu er Tele 2 jo kommet med en 4 megabit med frit forbrug til en
væsentlig lavere pris, så mon ikke det kommer?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 26-11-05 13:13

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> [...]
> http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/ endnu mere gruvækkende er det, at
> der er folk der tager ekstra bladets historier for troende.

Jeg tror nærmere at du kan takke ekstrabladet for at der nu står det med
forbrugsloftet, det var faktisk en mail til ekstrabladet samt TDC's presse
afdeling, der gjorde at de opdagede problematikken.

Tidligere var der intet nævnt om et loft hverken i salgsmatrialet eller
deres betingelser.

Men hvad det er jo kun en forskel på små 2 millioner pr måned hvis der nu er
en der misbruger ens forbindelse.

--
Morten Birkelund

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-11-05 14:35

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Ekstra Bladet har regnet lidt på TDC's nye "supertilbud" -
> gruvækkende!
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=322281

Det er en ren sammensværgelse ! Både el-selskaberne, vandværket og andre som
sælger forbrugs afregnede services / varer er med i det. Fælles for dem alle
er at hvis man uhæmmet benyttet sig af deres service,bliver det dyrt.

Ekstrabladet skulle nu nødigt snakke, hvis man køber 163 stk års
abonnementer hos dem, så koster det kr. 472537 ! Til den pris kunne det jo
ligeså godt betale sig at købe sin egen journalist.

Den tåbelige debat for folk der ikke har mental kapacitet til at forstå
begrebet "forbrugsafregnet" og konsekvenser af det, var iøvrigt oppe at
vende d.22 nov i denne gruppe.

Fra : Renè

Dato : 25-11-05 16:40

?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-11-05 15:24

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev

> [...]
> Den tåbelige debat for folk der ikke har mental kapacitet til at forstå
> begrebet "forbrugsafregnet" og konsekvenser af det, var iøvrigt oppe at

Det er jo noget værre sludder. TDC ved ganske præcist, at folk vil få
økonomiske problemer med dette abonnement. Det er simpelthen at bondefange
folk!

8 mbit er udelukkende henvendt til folk, som har et stort forbrug af
download, og derfor vil de også få en enorm regning. Der er ingen normale
internetbrugere, som har behov for en 8 mbit forbindelse medmindre det er
for at downloade store filer. Det er fuldstændigt latterligt at påstå, at
superhastighed ikke har noget at gøre med stort download.

Stort set alle de store servere, portaler og mailservere sætter i dag
begrænsning på den maksimalt tilladte brug af båndbredde til ca. 2 mbit
eller deromkring pr. klient, så langt størstedelen af brugerne vil slet
ikke opleven nogen forskel på 2 eller 8 mbit.

TDC prøver helt bevidst at narre folk til at tro, at de har et behov, som
man reelt slet ikke har.

Claus

Fra : Niels

Dato : 30-11-05 16:48

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> som sælger forbrugs afregnede services / varer er med i det. Fælles for
> dem alle er at hvis man uhæmmet benyttet sig af deres service,bliver det

Faktisk synes jeg, det er misvisende at snakke om internetforbrug:

Min gamle nudansk ordbog siger:

Forbrug: udnytte; bruge, så der ikke er mere tilbage.

Når man bruger internettet, bliver der ikke mindre tilbage af noget.

--
Niels

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-05 17:16

Niels <elgaard@agol.dk> writes:

> Min gamle nudansk ordbog siger:
>
> Forbrug: udnytte; bruge, så der ikke er mere tilbage.
>
> Når man bruger internettet, bliver der ikke mindre tilbage af noget.

Du ved tydeligvis ikke, hvordan internettet fungerer.

De store ISPer og de fleste IXPer har store beholdere med bits
stående, som de er klar til at pumpe ind i nettet.

Naturligvis genbruger man bits så meget som muligt, men når der er
kabelbrud eller de bliver meget slidt, så skal de jo erstattes af nye.

Det er faktisk et stort problem på servere, der sender mange data og
modtager ret få, at de løber tør for bits. Det var især et problem i
WWWs barndom, da nettet gik fra en nogenlunde jævn trafik hver vej til
meget ensidig trafik og det betød at webservere ofte løb tør for
bits. Heldigvis er de fleste nyere netkort udstyret med store
bit-cacher fra fabrikkens side og de fleste benytter også
bit-kompression til at gemme flere bits på den samme plads.

Det kan dog specielt på Windows-servere ofte være nødvendigt at hente
nye bits hjem. Dem leverer Microsoft kvit og frit til brugerne. De
ønsker at brugerne skal være sikre på, at der altid er bits nok. Det
er det de såkaldte "sikkerhedsopdateringer" går ud på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Renè

Dato : 01-12-05 11:52

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> er det de såkaldte "sikkerhedsopdateringer" går ud på.
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
har du en spand fuld jeg evt kan købe :) LOL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-05 20:48

Ja hvorfor stopper de ikke alle de sidespring og levere adsl til priser
som de gør til svenskerne

https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Start

og så for man enddag dette udstyr
https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Modem med trådløs router med QOS
og IP adabter til 2 telefoner

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 21:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Ja hvorfor stopper de ikke alle de sidespring og levere adsl til priser
som de gør til svenskerne

https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Start

Det er næsten som at få en lussing at læse det.
Det svier ihvertfald....

Fra : Bo Olesen

Dato : 25-11-05 23:23

> Det er næsten som at få en lussing at læse det.
> Det svier ihvertfald....

Ja det er meget godt beskrevet....

Har dog heldigvis (udskiftet TDC) skiftet udbyder.

Mvh.

Flemming

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 26-11-05 10:05

On Fri, 25 Nov 2005 21:50:26 +0100, "K." <k> wrote:

>"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Ja hvorfor stopper de ikke alle de sidespring og levere adsl til priser
>som de gør til svenskerne

Når de ikke gør det er det jo fordi TDC i forvejen har tonsvis af
kunder i Danmark men næsten ingen i Sverige. Man sætter prisen ned,
der hvor det kan betale sig - og holder den tilpas oppe, der hvor det
kan betale sig.
Der er ikke tale om sidespring, men om indlysende og godt købmandskab

Fra : Morten Birkelund

Dato : 26-11-05 13:18

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> wrote in message

>og så for man enddag dette udstyr
>https://www.tdc.se/selfcare/servlet/Modem med trådløs router med QOS
>og IP adabter til 2 telefoner

Hmm, jeg trode ikke at ADSL2 kunne levere mere end 24 Mbit, deres side
skriver "ADSL2+, hastighet för upp till 28Mbit/s"

Der mangler satme nogle regler for hvordan udbydere må regne de hastigheder
ud, de lever ret højt på den overhead i linjen og protokollen som kunderne
ikke får noget ud af.

Det burde være et lovkrav at de opgav den faktiske hastighed man kunne hente
med, dog selvfølgelig med forbehold for at det sted man henter fra er
langsomt.

--
Morten Birkelund

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-11-05 15:56

On Sat, 26 Nov 2005 13:18:17 +0100, Morten Birkelund wrote:

> Det burde være et lovkrav at de opgav den faktiske hastighed man kunne hente
> med, dog selvfølgelig med forbehold for at det sted man henter fra er
> langsomt.

Jooh, jeg må køre 80 km/h på en almindelig landevej, hvor meget er det i
miles? Miles er ikke anført nogen steder i DK, dog her jeg en bekendt som
købte en brugt Volvo fra Californien med miles på speedometeret. (det sad
nogle "tapestrimler" med 80 = ??, etc. Under færdselsloven er det din egen
pligt at vide hvor hurtigt du kører, det samme gælder ADSL.

Udbyderne sælger den hastighed de kan sælge, det er brugeren og
"hjemmesiderne" der er enige om at bruge en protekol, der gør at hastigheden
nedsættes.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-11-05 14:52

Hello, Henning!
You wrote on Fri, 25 Nov 2005 14:12:27 +0100:

H> Ekstra Bladet har regnet lidt på TDC's nye "supertilbud" -
H> gruvækkende!
H> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=322281

Nej da, har EB virkelig kunnet regne det ud, efter så lang tid som TDC har
kørt med det tilbud. Har de da brugt lang tid på.
Hvad med alt det andet sjove TDC laver, hvor TDC flår deres kunder.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com