Skriv her hvor Clearwire virker (og ikke v~
Fra : Anders

Dato : 13-11-05 18:23

Beskriv i denne tråd hvor godt Clearwire(.dk) virker bestemte steder, angiv
fx:

1) omtrentlig adresse (fx vejnavn + postnummer/by)

2) signalstyrke fra 0/5 til 5/5 lysende lamper på boxen ved bedste indendørs
placering.

3) skøn over kvaliteten af internetforbindelse

*****************

Jeg lægger selv ud med 2 steder:

Dron. Tværgade 1302 København K

Signalstyrke 5/5

God forbindelse bortset fra at den en meget sjældent gang falder helt ud i
ca. et sekund.

*******************

Gammel Klausdalsbrovej (den fjerne ende ca. 14 km nordvest for Kbh.
centrum), 2730 Herlev

Signalstyrke 1/5

Elendig ustabil forbindelse der højst kan bruges til at hente e-mail på.

Anders

Fra : _paul

Dato : 13-11-05 20:32

"Anders" <fiktiv@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indendørs
> placering.
>
> 3) skøn over kvaliteten af internetforbindelse

Fed ide, Anders!.
Desværre har jeg ikke endnu fået bestilt min wimaxboks.
Jeg bor nemlig 12km fra centrum, på Gammel Køge Landevej. Så det er måske
lige så håbløst som i Herlev.
Jeg giver 2 flasker øko-rødvin eller en kasse hof hvis du kommer forbi med
din wimax en dag og tester signalstyrken hos mig .
Tilbuddet gælder til og med næste weekend. Send en mail til
getpaul a get2net dk

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 13-11-05 22:07

"_paul" <ingen@fup.dk> wrote in news:mxMdf.689$S74.39@news.get2net.dk:

> "Anders" <fiktiv@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Fed ide, Anders!.
> Desværre har jeg ikke endnu fået bestilt min wimaxboks.
> Jeg bor nemlig 12km fra centrum, på Gammel Køge Landevej. Så det er

Hej Paul

Har du forsøgt at bestille WiMAX endnu, for der er måske mulighed for
dækning. Du kan selv teste det inde på clearwires hjemmeside.

mvh
Lars

Fra : _paul

Dato : 13-11-05 23:43

> Har du forsøgt at bestille WiMAX endnu, for der er måske mulighed for
> dækning. Du kan selv teste det inde på clearwires hjemmeside.

Jo. På clearwires hjemmeside får jeg et positivt svar. Jeg kan også se at
jeg får et negativt svar hvis jeg flytter et par km længere ude. Deraf
konkluderer jeg at jeg risikerer at skulle slås med et svagt signal. Til
fuld pris i 5 måneder.

Dengang TDC startede mobiltelefoni for 20 år siden udgav de et detaljeret
kort over Sjælland hvor man kunne se hvor der var et godt signal indendørs
og hvor man skulle udendørs for at få et brugbart signal.
Hvorfor har Clearwire ikke sådan et kort ??? Deres supportfolk svarer som om
de bare ser på en liste over postnumre, hvor dækning er 100%. I andre
postnumre er der ikke dækning.
Det er ikke nok til at træffe en beslutning, når man er i en af de yderste
postnumre.

Fra : Anders

Dato : 14-11-05 10:02

_paul wrote:
> Desværre har jeg ikke endnu fået bestilt min wimaxboks.
> Jeg bor nemlig 12km fra centrum, på Gammel Køge Landevej. Så det er måske
> lige så håbløst som i Herlev.

Retfærdigvis må det siges at min adresse i Herlev (kolonihavehus) ligger
nogle kilometer UDEN FOR det dækningsområde som Clearwire angiver.

Så din adresse må under alle omstændigheder være mindre "håbløs".

Hvis Clearwire var rigtig smart, gav de folk en prøvetid på et par uger.

Jeg håber de udvider dækningsområden inden næste sommer. Ellers må jeg
undvære min pæne vimpel og hejse wimax-boksen op i flagstangen. Ifølge
box-producenten er rækkevidden ca. 30 km ved fri sigt.

Anders

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 14-11-05 12:11

Anders <fiktiv@adresse.dk> wrote in

> [...]
> undvære min pæne vimpel og hejse wimax-boksen op i flagstangen. Ifølge
> box-producenten er rækkevidden ca. 30 km ved fri sigt.

At rækkevidden på boksen er 30 km er jo ikke det samme som at Clearwire
tillader boksen at kunne registrere sig på 30 kms afstand. Anyway, så
skulle der snart komme bedre dækning i Herlev og omegn.

mvh
Lars

Fra : Preben

Dato : 21-11-05 22:46

Min første aften med Clearwire blev en positiv oplevelse.
Jeg frygtede ellers det værste. Jeg bor i et lavtliggende etplanshus omgivet
af høje træer ca 12 km SV for Rådhuspladsen. Postnr 2660. Altså i yderkanten
af dækningsområdet.

Jeg kan se at signalstyrken svinger mellem 2 og 3 (ud af 5). Men hastigheden
synes normal. Jeg har kørt hastighedsmålinger med TPtest3. Den rapporterer
hastigheder over 90% af de 256/128 som jeg har betalt for.

I den ende af huset som er længst væk fra centrum kan jeg få boksen til at
vise maks. signal (5 ud af 5). Men det giver ingen internetforbindelse. Det
må være et eller andet forvrænget echo....

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-11-05 19:31

"Preben" <nospam@-----.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normal. Jeg har kørt hastighedsmålinger med TPtest3. Den rapporterer
> hastigheder over 90% af de 256/128 som jeg har betalt for.

Hvordan er dine ping tider....

vh
Frans

Fra : Preben

Dato : 23-11-05 01:25

> Hvordan er dine ping tider....

Ping ? Hvad betyder det?
Det virker kvikt nok i hvert fald.....

Fra : Preben

Dato : 22-11-05 22:39

"Anders" <fiktiv@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> Beskriv i denne tråd hvor godt Clearwire(.dk) virker bestemte steder,

De sidste par dage har jeg faret rundt i et etplanshus et sted i udkanten af
dækningsområdet (postnr 2660) for at fange et brugbar signal.

Man skal holde boksen godt op ad et vindue, som de siger i den korte
vejledning. Det er nu ikke så smart at se på udefra, da boksen er ret stor
(24x16cm). Og de 5 grønne LEDlys, som angiver signalstyrken, er placeret i
toppen.

Det lykkedes at få en 3/5-signal i de 2 værelser i den østlig ende af huset,
dvs den mod centrum. Der kan Clearwire bruges med rimelig hastighed.
(250/112 målt med TPtest3). Men så er boksen også lige midt i vinduet.

I de andre rum mod vest kan jeg godt få 3 eller 4 signallamper til at lyse,
men så snart jeg prøver at etablere en internetforbindelse får jeg bare en
fejl om at den ikke kan få nogen IPadresse. Så det må være en slags
forvrænget echo, som får lamperne til at lyse.

Konklusion: jeg skulle nok have ventet indtil Clearwire i løbet af næste år
tilbyder en udendørs boks. Men jeg var så træt af min gamle isdnforbindelse
at jeg ikke kunne vente. Det er også et pengespørgsmål, da jeg var oppe over
200kr mdl i isdnforbrug, selvom jeg kun surfede i den billige tid (aften og
weekend). Nu kan jeg tjene min Clearwireboks ind på 10 måneder.