Paste and Go - Firefox Extension
Fra : Argh

Dato : 25-01-06 11:59

Er der nogen af jer der kan få denne udemærkede extension til at virke? Jeg
bruger:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.8) Gecko/20051111
Firefox/1.5

Thx
AA

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-01-06 12:09

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> posting:

>Er der nogen af jer der kan få denne udemærkede extension til at virke? Jeg
>bruger:

Prøvede lige at installere den:
http://www.itu.dk/~chr/temp/past-and-nogo.png

>Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.8) Gecko/20051111
>Firefox/1.5

Samme her.

--
What is life, except excuse for death,

100 kB webbrowser: http://www.opera-mini.com (v1.2)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 13:11

Den 25-01-06 11.58 skrev Argh følgende:

> Er der nogen af jer der kan få denne udemærkede extension til at virke? Jeg
> bruger:

Ud fra Christians indlæg kan jeg forstå, at det er et versionsproblem.
Det er muligt at "snyde", så udvidelsen kan installeres. Du skal blot
ind i udvidelsen og rette et versionsnummer. Du kan dog stadig risikere,
at udvidelsen ikke virker med Firefox 1.5.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Argh

Dato : 25-01-06 13:36

> [...]
> er muligt at "snyde", så udvidelsen kan installeres. Du skal blot ind i
> udvidelsen og rette et versionsnummer. Du kan dog stadig risikere, at

Hvordan snyder man helt konkret? Hvordan kommer jeg ind i udvidelsen?

LOL hør lige sætningen "Hvordan kommer jeg ind i udvidelsen" -er det
seksuelt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 14:24

Den 25-01-06 13.35 skrev Argh følgende:

> Hvordan snyder man helt konkret? Hvordan kommer jeg ind i udvidelsen?

Man ændrer et versionsnummer i en fil efter at have downloaded
udvidelsen. Udvidelsen er reelt en zip-fil.

Jeg ville egentlig have tjekket for dig, om udvidelsen virker efter
snyderiet. Og jeg ville også gerne have givet dig en forklaring på,
hvordan man gør. Men jeg gad helt ærligt ikke, når du ikke gad at give
et link til udvidelsen. Beskrivelsen kan for øvrigt findes tidligere i
gruppen.

Nu er problemet jo ikke så stort, du burde kunne installere udvidelsen
via det link Jens bragte.

> LOL hør lige sætningen "Hvordan kommer jeg ind i udvidelsen" -er det
> seksuelt

He he, gid det var så vel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-01-06 14:39

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Nu er problemet jo ikke så stort, du burde kunne installere udvidelsen
>via det link Jens bragte.

Øh, troede, at det netop var det, der var problemet -- at man
(nogle) netop ikke kan installere den.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 15:48

Den 25-01-06 14.39 skrev Christian Bohr-Halling følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

> Øh, troede, at det netop var det, der var problemet -- at man
> (nogle) netop ikke kan installere den.

Jeg forstod det sådan, at den netop godt kunne installeres (og at Aargh
måske havde prøvet en anden version). Og i henhold til siden, burde det
også virke. Men nu har jeg tjekket, og den vil ikke installere,
simpelthen fordi programmøren har glemt at opdatere versionsnummeret i
udvidelsen.

Jeg har lavet en, der virker:
http://80.62.45.5/paste.xpi
Gem den på harddisken, og træk den derefter ind i Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-01-06 16:20

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>den vil ikke installere, simpelthen fordi programmøren har
>glemt at opdatere versionsnummeret i udvidelsen.

Hurra for QA.

>Jeg har lavet en, der virker:
>http://80.62.45.5/paste.xpi

Ja, det virker og kan næsten ikke blive smukkere[1]

_____________
[1] Næsten:
http://www.itu.dk/~chr/temp/pgn.png
vs
http://www.itu.dk/~chr/temp/pgo.png

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 16:58

Den 25-01-06 16.20 skrev Christian Bohr-Halling følgende:

> Ja, det virker og kan næsten ikke blive smukkere[1]

> [1] Næsten:
> http://www.itu.dk/~chr/temp/pgn.png
> vs
> http://www.itu.dk/~chr/temp/pgo.png

Hør, nu bliver du krævende!
Hvilken version af P&G stammer den danske udgave fra?

Nå, men jeg har lavet en dansk version:
http://80.62.45.5/paste-dansk.xpi

Jeg kunne umiddelbart kun finde to tekster, der skulle oversættes, Sæt
ind og gå til og Sæt ind og søg. Sig til, hvis der er nogen, jeg har
overset. Sig også til, hvis det ikke virker korrekt. Jeg er på vej ud ad
døren, og har ikke tid til at teste.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-01-06 17:14

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> posting:

>Hør, nu bliver du krævende!

Jada, du var jo alligevel igang med at ændre i den, og der kan jo
ikke være mange strenge, der skal ændres :)

>Hvilken version af P&G stammer den danske udgave fra?

Den stammer fra den version, der hedder Opera 8.5
(går ud fra, du tænker på mit andet billeder herover)

>Nå, men jeg har lavet en dansk version:
>http://80.62.45.5/paste-dansk.xpi

Lækkert, men for at være konsekvent i forhold til FF's egen "paste",
bør "sæt ind" skrives "indsæt".
(eller de burde lave den om til "sæt ind", som jeg personligt bedre
kan lide)

>overset. Sig også til, hvis det ikke virker korrekt.

Virker fint.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 23:01

Den 25-01-06 17.14 skrev Christian Bohr-Halling følgende:

> Lækkert, men for at være konsekvent i forhold til FF's egen "paste",
> bør "sæt ind" skrives "indsæt".

Ok, jeg troede, du ville have det som i den anden. Jeg har nu lagt to
nye versioner op. Min egen helt specielle udgave:
http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi

Og en nyoversat udgave, hvor der står "Indsæt og gå til":
http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi

Min udgave er selvfølgelig langt at foretrække, men de fleste vil nok
alligevel installere den almindelige udgave efterfølgende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-01-06 23:07

Kim Ludvigsen skrev:

>Jeg har nu lagt to nye versioner op. Min egen helt specielle udgave:
>http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi
>
>Og en nyoversat udgave, hvor der står "Indsæt og gå til":
>http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi

er det mig der er træt, eller peger linkene samme sted hen.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 23:48

Den 25-01-06 23.06 skrev Ivan V. Klattrup følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:
>
> er det mig der er træt, eller peger linkene samme sted hen.

Ups, det er nok nærmere mig, der havde for travlt. De korrekte links:

Min specielle udgave, som er klart den bedste:
http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi

Den udgave som ignoranterne nok alligevel vil foretrække efter at have
prøvet min:
http://80.62.45.5/paste-dansk.xpi

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere
mellem pc og USB-nøgle eller mellem forskellige netværkssteder.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-12-06 23:15

Tillad mig at genoplive en gammel tråd. Det handler om udvidelsen "Paste
and go" til FF, som Kim var så venlig at oversætte til dansk.

On 25-01-2006 23:48 Kim Ludvigsen wrote:
> Min specielle udgave, som er klart den bedste:
> http://80.62.45.5/paste-ludvigs.xpi

Den har jeg installeret, og den har fungeret upåklageligt. Men efter jeg
har opdateret til FF2 (tror jeg nok) har den en mærkelig bug - når man
kopierer en adresse og trykker "Indsæt og gå til" i adresselinjen, så
går den ikke til adressen, men derimod til http://kimludvigsen.dk/!

Det er selvfølgelig også en måde at få flere besøgende, men alligevel ...

Har du, Kim, eller andre en løsning?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

www.mzh.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-12-06 23:40

Den 07-12-06 23.14 skrev Mikkel Z. Herold følgende:
> Tillad mig at genoplive en gammel tråd. Det handler om udvidelsen "Paste
> and go" til FF, som Kim var så venlig at oversætte til dansk.

> Den har jeg installeret, og den har fungeret upåklageligt.

Njah, du har nok haft installeret denne:
http://80.62.45.5/paste-dansk.xpi

Ovenstående paste-ludvigs.xpi var en jeg lavede for sjovt, den leder
altid hen til min hjemmeside.

> [...]
> har opdateret til FF2 (tror jeg nok) har den en mærkelig bug - når man
> kopierer en adresse og trykker "Indsæt og gå til" i adresselinjen, så

Du har sikkert geninstalleret udvidelsen, og så er du kommet til at tage
den forkerte (eller efter min beskedne mening: den rigtige!).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Pyramide: Blodtørstigt lille bæst...

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 08-12-06 12:34

On 07-12-2006 23:39 Kim Ludvigsen wrote:
> Du har sikkert geninstalleret udvidelsen, og så er du kommet til at tage
> den forkerte (eller efter min beskedne mening: den rigtige!).

Hæ-hæ, det var jo lige det, der var sket!

Jeg troede forskellen på de to var, om der stod "sæt ind" eller
"indsæt". Så kan jeg lære at læse, før jeg installerer!

Mikkel

Fra : Argh

Dato : 25-01-06 19:51

> Hør, nu bliver du krævende!
> Hvilken version af P&G stammer den danske udgave fra?
>
> Nå, men jeg har lavet en dansk version:
> http://80.62.45.5/paste-dansk.xpi

Fint -Tak for det Kim
Aa

Fra : Argh

Dato : 25-01-06 13:42

> [...]
> er muligt at "snyde", så udvidelsen kan installeres. Du skal blot ind i
> udvidelsen og rette et versionsnummer. Du kan dog stadig risikere, at

Nu har jeg downloaded udvidelsen og åbnet den i TotalCommander, men jeg kan
ikke finde noget om versionsnummer. Det eneste rimelige er dette:
* 83   íA chrome/PK   * 83,%8 c:
í% chrome/pasteandgo.jarPK   83~K¥Ï
 큐 install.jsPK   õ83 ¼fo .  í?
install.rdfPK   é !
Og der er da vist ikke noget om versionsnummer.

Hilsen
Aargh

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-06 13:11

Argh skrev:

> Er der nogen af jer der kan få denne udemærkede extension til
> at virke?

Den virker fint her (0.4.3 - installeret fra
<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=65>)

> Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.8)
> Gecko/20051111 Firefox/1.5

Her er det:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; da; rv:1.8) Gecko/20051111
Firefox/1.5

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Argh

Dato : 25-01-06 13:34

Argh skrev:

> Er der nogen af jer der kan få denne udemærkede extension til
> at virke?

Den virker fint her (0.4.3 - installeret fra
<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=65>)

??? Har vi ikke den saamme FF version? Kan du trylle eller hvad?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-06 14:20

Argh skrev:

> ??? Har vi ikke den saamme FF version?

Jo - det ser sådan ud. Min kører på Windows 2000 mens din ser ud
til at køre på XP - men det bør ikke gøre nogen forskel.

Er det den danske eller engelske udgave du har installeret? (her er
det den engelske, men med dansk sprogpakke lagt ind efterfølgende).

Hvilken side har du forsøgt at installere fra?

På udvidelsens hjemmeside - <http://tecwizards.de/mozilla/> - står
der at den virker til og med 1.5 Beta. Det er ikke det samme som at
det virker i den færdige 1.5'er (jeg har oplevet netop den
fejlmeddelelse som Christian henviser til med udvidelser der kun
var klargjort til 1.5 Beta).

Jeg har sammenlignet de to xpi-filer man kan hente hhv. fra
udvidelsens egen hjemmeside og fra den officielle udvidelsesside -
men jeg kan ikke se nogen forskel bortset fra filnavnet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Argh

Dato : 25-01-06 14:30

> [...]
>
> Er det den danske eller engelske udgave du har installeret? (her er
> det den engelske, men med dansk sprogpakke lagt ind efterfølgende).

Den danske

> Hvilken side har du forsøgt at installere fra?

Mozilla extension siden, jeg har nu også været på forfatterens hjemmeside,
men extension der virker heller ikke.

> [...]
> det virker i den færdige 1.5'er (jeg har oplevet netop den
> fejlmeddelelse som Christian henviser til med udvidelser der kun

Nå men der er vist ikke en løsning indenfor rækkevidde. Jeg ctrl+C og ctrl+v
videre