Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Tele 2 ADSL virker ikke
Fra : IKJ

Dato : 24-01-06 20:10

Min datters PC med W98SE med Tele2adsl, AVG antivirusprogram og ZoneAlarm
firewall kørte udmærket i et par dage men nu er Zonealarm forsvundet, ikonet
er væk både fra programmer og proceslinien og samtidig kunne man ikke komme
på nettet.

Jeg har nu fjernet alle filer med Zonealarm, undersøgt alle indstillinger
som tilsyneladende er ok.
Men kan endnu ikke komme på nettet.
Modemmet lyser med 4 lamper og skulle være ok

Hvad er mon sket og hvad bør man koncentrere sig om ?

mvh IKJ

Fra : Holst

Dato : 24-01-06 20:21

IKJ wrote:

> Hvad er mon sket og hvad bør man koncentrere sig om ?

Prøv at sluk ADSL-modemet og tænd det igen. Dette kan indimellem
afhjælpe problemer hos TDC, når modemet har "tabt tråden" til centralen.
Det sker nogle få gange om året, og stort set alle mine problemer med at
opnå forbindelse løses på denne måde. Om du kan opnå samme resultat med
Tele 2, ved jeg ikke.

Fra : IKJ

Dato : 24-01-06 21:51

> Prøv at sluk ADSL-modemet og tænd det igen. Dette kan indimellem afhjælpe
> problemer hos TDC, når modemet har "tabt tråden" til centralen.

Tak til Holst,
Ja jeg kender problemet fra TDC og det var faktisk det første jeg prøvede
med Tele2 modemet, men det løste ikke problemet.
Mvh IKJ

Fra : Holst

Dato : 24-01-06 21:58

IKJ wrote:

> Tak til Holst,
> Ja jeg kender problemet fra TDC og det var faktisk det første jeg prøvede
> med Tele2 modemet, men det løste ikke problemet.

Nej, det regnede jeg heller ikke med, men det er altid et nemt forsøg.
Af din beskrivelse lyder det mere som om problemet er ved computeren, og
her har jeg ingen gode idéer.