Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Teste ASP lokalt i Firefox?
Fra : Sven

Dato : 23-01-06 20:26

Hej.
Min hjemmeside indeholder nogle .asp sider. Hvordan (eller med hvilket
program) kan jeg teste min hjemmeside incl. .asp filer i Firefox lokalt,
altså inden jeg uploader dem?
Jeg bruger i dag ALP ver 1.1 (Active Local Page), men jeg kan kun få dette
program til at virke i IE 6

Sven

Fra : Janus

Dato : 23-01-06 20:35

Sven wrote:
> [...]
> altså inden jeg uploader dem?
> Jeg bruger i dag ALP ver 1.1 (Active Local Page), men jeg kan kun få dette

Er normalen ikke, at man installerer en webserver på sin computer, og så
tilgår dem via //localhost eller 127.0.0.1? Det er i hvert fald sådan,
jeg har testen de ting, jeg har lavet i JSP.

Vh Janus

--

(\__/) This is Bunny,
(='.'=) help Bunny gain world domination:

Fra : Sven

Dato : 23-01-06 20:47

> [...]
> tilgår dem via //localhost eller 127.0.0.1? Det er i hvert fald sådan, jeg
> har testen de ting, jeg har lavet i JSP.

Det lyder dyrt! Hvor kan man finde en billig version af en web-server der
understøtter ASP, og som man selv kan køre lokalt? Jeg har brugt ALP 1.1 i
flere år med IE, men er nu kørt fast. jeg er helt newbie med web-servere, så
jeg aner ikke engang hvad de hedder??
Er det svært at sætte sådan en webserver op?

Sven

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-01-06 20:56

Sven skrev:

>Hvor kan man finde en billig version af en web-server der understøtter
>ASP, og som man selv kan køre lokalt?

http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/baby_web_server.html skulle
være freeware og understøtte ASP

>Er det svært at sætte sådan en webserver op?

Det ved jeg desværre ikke da jeg ikke har prøvet.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Sven

Dato : 23-01-06 21:38

> http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/baby_web_server.html skulle
> være freeware og understøtte ASP

Mange tak for hjælpen Det er jo lige ud af landevejen, og det virker
fint med Firefox!!!

Sven

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-01-06 21:03

"Sven" <none@com.com> posting:

>Det lyder dyrt! Hvor kan man finde en billig version af en web-server der
>understøtter ASP, og som man selv kan køre lokalt? Jeg har brugt ALP 1.1 i

ASP er en MS-ting, mig bekendt, så et sted at starte er med MS's IIS
webserver. En kvik Google gav i øvrigt dette:
http://www.asp101.com/resources/haneng/042199.asp

>flere år med IE, men er nu kørt fast. jeg er helt newbie med web-servere, så
>Er det svært at sætte sådan en webserver op?

Nu er det godt nok ved at være en del år siden, jeg sidst har rodet
med webserver/html-halløj, men Apache (en anden webserver) var
ganske let at sætte op til testformål, så mon ikke det er til at gå
til.

--
What is life, except excuse for death,

100 kB browser: http://www.opera.com/mini/

Fra : Sven

Dato : 23-01-06 21:44

> ASP er en MS-ting, mig bekendt, så et sted at starte er med MS's IIS
> webserver. En kvik Google gav i øvrigt dette:
> http://www.asp101.com/resources/haneng/042199.asp

Tak for svaret. Jeg har ikke kunnet finde IIL til WindowsXP til download,
men jeg fik hjælp af Ivan i indlægget op over, så hvis hans ide kan klare
alt, er det godt nok, ellers prøver jeg dit link

> [...]
> med webserver/html-halløj, men Apache (en anden webserver) var
> ganske let at sætte op til testformål, så mon ikke det er til at gå

Apache ... det navn har jeg hørt før. Måske jeg kan finde en version af
dette, hvis alt andet svigter

Sven

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-01-06 22:17

Sven skrev:

>Tak for svaret. Jeg har ikke kunnet finde IIL til WindowsXP til download,

IIS ligger på din windows-cd, hvis du bruger NT 4, 2000, XP Pro
eller en serverversion.

Installeres med tilføj/fjern windowskomponenter.
så ryger du på min ignoreringsliste.