Active X Startes/hentes ikke hver gang
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 00:31

Hej

Jeg har lavet en computer opsætning til et klasselokale, dvs 24 ens
opsætninger, på ens hardware..
XP Pro Office XP IE 6.0 Java hentet alle opdateringer..
2ghz PCer og alle beskyttet med Reborn-kort så der er ikke "elev ændrede
indstillinger"
Eleverne er medlem af Domæne på en SAMBA server, login scrip KIX tildeler
2 netværksdrev ..

Problemet er en hjemmeside hvor skoleelever logger ind og henter/afleverer
opgaver
Man kan fx vælge at åbne eller gemme dokumentet, det er åbne funktionen
der driller
Denne proces bruger Active X , men kun enkelte af maskinerne får Active X
downloadet og kan hente/gemme dokumenter...

Hvad kan der være galt ? i min fantasi er det jo fuldstændig samme
indstilling på dem alle.

Det kunne på nogen af de maskiner jeg har haft fat i hjælpe at nedsætte
sikkerheden + lade hjemmesiden være et sikkert sted,
samt tømme alle offline filer...
MEN det der giver hul på den ene PC giver ikke noget på den anden...

mvh
Preben