Laaangsom IE-browser!
Fra : Dennis K. J.

Dato : 17-01-06 19:03

Hej

I den seneste tid er min browser blevet meget langsom. Jeg har tjekket min
net-forbindelse men den er ok (2/2 mbit). Jeg har kørt adaware for at se om
der skulle være spyware m.v. Jeg har kørt antivirus (AVG). Men situationen
er stadig den samme. Til oplysning kører jeg trådløs Linksys WRT 54g!
Hva`dælen kan problemet være. Eks. når jeg åbner et nyt browser-vindue går
der lang tid før siden er loadet, det er som om at når først siden er
indlæst går det lidt bedre med at browse videre. Jeg ved ikke om dette giver
mening, men jeg håber der er nogen der kan være behjælpelig.

venligst
Dennis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-06 19:30

Dennis K. J. skrev:

> I den seneste tid er min browser blevet meget langsom.

Har du sat størrelsen på midlertidige filer ned til omkring 20
MB? IE har problemer hvis man lader den boltre sig på de gigabyte
som den selv prøver at sætte sig på.

--
Bertel

Fra : Dennis K. J.

Dato : 17-01-06 19:40

> Har du sat størrelsen på midlertidige filer ned til omkring 20
> MB? IE har problemer hvis man lader den boltre sig på de gigabyte
> som den selv prøver at sætte sig på.

Hej Bertel

Nej den stod på 150 mb, men jeg har sat den til de 20 du nævnte. Men det er
stadig det samme!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-06 19:53

Dennis K. J. skrev:

> Nej den stod på 150 mb, men jeg har sat den til de 20 du nævnte. Men det er
> stadig det samme!

Så prøv at tømme den manuelt.

--
Bertel

Fra : Dennis K. J.

Dato : 17-01-06 20:02

> Så prøv at tømme den manuelt.

Det gjorde jeg i samme forbindelse. Stadig langsom, øv....

Fra : Dennis K. J.

Dato : 17-01-06 20:12

Har lige lavet en test igen her til aften med TPTEST fra it og
telestyrelsen.

Den siger:
TCP.
Afsend: 819 kbit/s
Modtag: 612 kbit/s

UDP.
Afsend: 977 kbit/s
modtag: 917 kbit/s

Båndbredde til rådighed:
Afsend: 83% Modtag: 66%

Jeg kan godt se at min hastighed ikke er optimal, men den skulle vel ikke
give anledning til omtalte problemer, Eller hva`... ???

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 22:13

"Dennis K. J." <skriv_ikke_til_denne_m@il.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige lavet en test igen her til aften med TPTEST fra it og
> telestyrelsen.
>
> Den siger:
> TCP.
> Afsend: 819 kbit/s
> Modtag: 612 kbit/s
>
> UDP.
> Afsend: 977 kbit/s
> modtag: 917 kbit/s
>
> Båndbredde til rådighed:
> Afsend: 83% Modtag: 66%

Kan ikke helt gennemskue de tal i forhold til en 2mbit forbindelse som du
nævner i første omgang. Men har du din IE mistænkt for at være for langsom
kunne du forsøge at teste med en anden browser som Firefox eller Opera.
Dermed har du mulighed for at lokalisere fejlen.

Carsten Sørensen

Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk