Internet Explorer Ikon på Skrivebordet
Fra : Pistolprinsen

Dato : 02-01-06 13:41

Hejsa,

Kort og godt: Hvordan ændrer jeg ikonet til Internet Explorer på mit
Skrivebord?

Jeg kan ikke skifte ikon på normal vis, da det ikke er en genvej, og der er
ingen knap under <Egenskaber>, der hedder noget med "Skift Ikon"!

Så, hvis jeg selv har et ikon, som jeg synes er bedre, hvordan får jeg det
ind?

Ja, jeg ved, at jeg evt. kan lave en genvej til Internet Explorer, men så
kan jeg ikke direkte og hurtigt ændre egenskaber for Internet ved at vælge
<Egenskaber> for ikonet på skrivebordet.

Er det måske en RegEntry, og i givet fald, hvad hedder den og hvor ligger
den?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Thomas gade

Dato : 03-01-06 00:07

Pistolprinsen wrote:

> [...]
><Egenskaber> for ikonet på skrivebordet.
>
>Er det måske en RegEntry, og i givet fald, hvad hedder den og hvor ligger

Fjern ikonet fra skrivebordet.
Gå i start => programmer => IE => højreklik og vælg egenskaber.
Så får du mulighed for at skifte ikon. Træk det ud på skrivebordet.

Mvh Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-06 00:35

Thomas gade skrev:

>Gå i start => programmer => IE => højreklik og vælg egenskaber.
>Så får du mulighed for at skifte ikon. Træk det ud på skrivebordet.

Så bliver det jo en normal genvej og det var jo ikke, det der
ønskedes.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Janus

Dato : 03-01-06 01:17

Pistolprinsen wrote:
> Hejsa,
>

> Kort og godt: Hvordan ændrer jeg ikonet til Internet Explorer på mit
> Skrivebord?

Hvordan virker det her:

1. Start the registry editor (regedit.exe)
2. Move to
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}
3. From the Edit menu, select New - Key and enter the name of
DefaultIcon and press Enter
4. Double click Default on the right hand side and change to the
icon you require (use browse)
5. Select OK
6. Close the registry editor

There are some really nice IE icons at http://www.blably.com/iconstructions/

Hej fra Janus

--

(\__/) This is Bunny,
(='.'=) help Bunny gain world domination:

Fra : Pistolprinsen

Dato : 03-01-06 12:04

BINGO!

Virker - tusind tak for hjælpen