[Firefox] Gem uden at spørge
Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-12-05 12:22

Er der ikke en eller anden modifier-tast, man kan bruge i Firefox,
hvis man vil have den til at gemme en (link)destination i standard-
downloadmappen, uden at spørge om noget?

....ligesom man kan holde Ctrl nede, mens man klikker på et et link,
for at få det til at åbne i et nyt faneblad.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-05 12:49

Lars Stokholm skrev:

>Er der ikke en eller anden modifier-tast, man kan bruge i Firefox,
>hvis man vil have den til at gemme en (link)destination i standard-
>downloadmappen, uden at spørge om noget?

Prøv at trykke på "Alt" samtidig med download-linket (det virker hos mig)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-12-05 12:58

On 2005-12-25, Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:
> Prøv at trykke på "Alt" samtidig med download-linket (det virker hos mig)

Hmm, tak, men der sker ingenting her. Version 1.5.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-05 13:02

Lars Stokholm skrev:

>Hmm, tak, men der sker ingenting her. Version 1.5.

Jeg bruger også 1.5 , men det ser godt nok ikke ud som om at der sker
noget, men når det er gjort (Alt+venstre-klik), så prøv at trykke på
CTRL+Y for at se om det ikke er i "Downloads"-vinduet.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-12-05 13:08

On 2005-12-25, Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:
> Jeg bruger også 1.5 , men det ser godt nok ikke ud som om at der sker
> noget, men når det er gjort (Alt+venstre-klik), så prøv at trykke på
> CTRL+Y for at se om det ikke er i "Downloads"-vinduet.

Master of shortcuts. ;)

Nej, der er desværre ikke noget at se, ligesom der heller ikke er noget
at finde i min standarddownloadmappe.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-12-05 13:15

On 2005-12-25, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:
> Nej, der er desværre ikke noget at se, ligesom der heller ikke er noget
> at finde i min standarddownloadmappe.

Hmm, måske er det Ions skyld (du ved, min WM). Der må vi måske nok have
Peter G. på banen. :) Alt er jo min modifier-tast i Ion. (Hvor ville det
i øvrigt være smart, hvis man kunne ændre det til Win-tasten, der jo
alligevel bare samler støv).

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-05 13:21

Lars Stokholm skrev:

>Hmm, måske er det Ions skyld (du ved, min WM).

Jeg kan heller ikke få det til at virke i Kubuntu (min VM).

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-12-05 13:36

On 2005-12-25, Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Jeg kan heller ikke få det til at virke i Kubuntu (min VM).

Godt du svarede, så slipper jeg for at svare mig selv (som jeg
ellers plejer i denne her gruppe). :) Jeg har fået ny indsigt.
Det har ikke noget med Ion at gøre, men med X. Jeg tror jeg må
prøve at få lagt min Mod1 over til Windows-tasten, for at få
frigjort min Alt-tast. Måske...

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 28-12-05 18:05

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> Det har ikke noget med Ion at gøre, men med X. Jeg tror jeg må
> prøve at få lagt min Mod1 over til Windows-tasten, for at få

i windows kan du have downloadmanageren åben, så kan du blot trække
linket over i DM og den starter med at downloade med det samme. JEg er
dog ikke klar over, om man kan gøre det samme på en linux distro!

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-12-05 00:41

Den 25-12-05 12.22 skrev Lars Stokholm følgende:
> Er der ikke en eller anden modifier-tast, man kan bruge i Firefox,
> hvis man vil have den til at gemme en (link)destination i standard-
> downloadmappen, uden at spørge om noget?

Hvis du /altid/ vil gemme en bestemt filtype i en mappe uden at blive
spurgt, kan du angive det i indstillingerne. Downloads => Vis & Rediger
Handlinger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-12-05 01:21

On 2005-12-25, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
> Hvis du /altid/ vil gemme en bestemt filtype i en mappe uden at blive
> spurgt, kan du angive det i indstillingerne. Downloads => Vis & Rediger
> Handlinger.

Det er desværre ikke lige det der er sagen.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-12-05 18:31

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> posting:

>Er der ikke en eller anden modifier-tast, man kan bruge i Firefox,
>hvis man vil have den til at gemme en (link)destination i standard-
>downloadmappen, uden at spørge om noget?

Er det et hårdt krav, det skal virke i FF, eller er du interesseret
i en løsning uden for FF-rammerne?

--
What is life, except excuse for death,

- http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/devices/ -

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-12-05 19:50

On 2005-12-28, Christian Bohr-Halling <nospam@kabelmail.dk> wrote:
> Er det et hårdt krav, det skal virke i FF, eller er du interesseret
> i en løsning uden for FF-rammerne?

Det skal være Fx ("the preferred abbreviation"). :)