Skærme
Fijala 3554
monitor udu
Fra : Hansen

Dato : 13-01-06 14:58

Hej

Jeg har en LG. Flatron 795FT plus skærm, som ikke vil det, jeg vil.
Den starter godt nok op, men efter ca 5 min krymper den ca 2 cm i begge
sider.
Efter genindstallation for 1 år siden gjorde den det samme, og da løste jeg
det med en opdatering som jeg fandt hos LG,
også denne gang er det efter en geninstallation, men jeg kan ikke finde
opdateringen igen.
Jeg har fået Drivertool kit itl at undersøge om der er nogen opdateringer
til systemet, men det er der ikke.
Jeg har skrevet til LG for 1 uge siden men har ikke hørt fra dem.

MIt system er :
Atlon XP PR2400+ processor
Soltec SL-75Frn2 med nvidia n-force2 bundkort
Radeon 9200 Vivo grafikkort

Venter spændt på om i har nogen forslag.
mvh
Vibeke

Fra : JK

Dato : 13-01-06 16:10

On Fri, 13 Jan 2006 14:58:17 +0100, "Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
> MIt system er :
>Atlon XP PR2400+ processor
> Soltec SL-75Frn2 med nvidia n-force2 bundkort

Dvs. at du mener, at software kan løse dit problem. Det lyder ellers
som en hardware fejl/ejendommelighed.

Jeg ville umiddelbart checke hvilken opdateringsfrekvens skærmen kører
med. Det ser man inde i grafikkort driverens indstillinger.
Højreklik på baggrund på skrivebord, og vælg indstillinger, avanceret,
kort, vis alle modes, for at foreslå en rute.
70-85 Hz for opløsning 1024x768 skulle den nok kunne lide.

Det er ellers meget nemt at finde nogle drivere med google til din
skærm:

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=39622

det er en fil lgmnt.zip
Det er ikke en driver, men en info-fil.

på denne site er user: drivers og password: all

Det lykkedes da mig at downloade den.

Dette var måske volapyk. Men hvad skal jeg gribe og gøre i ?

John

Fra : Hansen

Dato : 13-01-06 16:34

> skærm.

Jeg har opdateret med hvad driverguide har, og skærmen kører med 75 hertz,
hvis jeg ændrer det
bliver skærmen uskarp.

Så måske kan jeg kun håbe på., at LG lader høre fra sig.

men tak for indsatsen
Vibeke

Fra : Hansen

Dato : 14-01-06 17:59

pusigt
i dag har jeg prøvet forskellige hz.
ved 90 hz er billedet fint, men den krymper
jeg skal helt ned på 60 hz, så kører den fint,

har det nogen betydning for billede eller andet , den står måske ikke helt
skarpt
men det kan jeg leve med

Vibeke.

Fra : JK

Dato : 14-01-06 21:03

On Sat, 14 Jan 2006 17:59:14 +0100, "Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>jeg skal helt ned på 60 hz, så kører den fint,
>
>har det nogen betydning for billede eller andet , den står måske ikke helt

60 Hz kan du godt bruge, nogle er ligeglade med dette. Det er ligesom
med TV, 100 Hz TV skulle vaere bedre end alm. 50 Hz paa den maade, at
det er mere roligt at se paa.

mvh

John