Skærme
Fijala 3554
??Tilslutning af fladskærm til PC over
Fra : erik la cour

Dato : 12-01-06 21:49

Hej!

Jeg skal installere to fladskærme af typen Samsung LE32M61B.

Men sagen er at skærmene vil være omkring 12 meter fra computeren og
computeren skal være tilsluttet begge skærme. Skærmene skal bl.a. vise
en powerpoint præsentation.

Men hvordan kan jeg smartest tilslutte skærmene til PC´en?

Bedste hilsener
Erik

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 12-01-06 22:25

"erik la cour" <loonieFJERN@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvordan kan jeg smartest tilslutte skærmene til PC´en?

På min efterskole der havde vi skærmkabler som var over 15 meter. Det var
godt nok til en projektor, men vil da tro det burde give samme resultat. Mon
ikke de har nogle på edbpriser.
Men nu drejer det sig jo om to skærme. Har dit skærmkort/graffikkort to
udgange? For så er det jo bare at købe to kabler! Men...

Jeg er ikke så meget inde i tilbehør til skærmkabler, men ved at der findes
bokse, hvor man kan tilslutte et skærmkabel og så få to udgange. Det er nok
det du skal have fat i her! Så skal du kun købe et langt kabel, og hvis de
to skærme er inden for "normal" skærmkabels længe så bare tilslutte begge
der.

Så det afhænger af "boksens" pris om det er billigst at købe to kabler,
(hvis grafikkort har to udgange) ellers må det være sådan en boks.
Men hov. Faldt også lige over sådan et kabel
Ved ikke om det også findes i VGA og om det kan forlænges ect.

Men hov igen. Søgte lige på edbpriser.
Det må været noget under denne kategori som du skal bruge:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=41&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal131=51658&Direction196=2&Sorted196=&Direction958=2&Sorted958=&Submit.x=29&Submit.y=12

Håber det var noget i den stil du søgte:

Bjørn

--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

PS. Ja det blev en lang snøre!

Fra : Esben

Dato : 13-01-06 02:57

> [...]
> powerpoint præsentation.
>
> Men hvordan kan jeg smartest tilslutte skærmene til PC´en?

Med en VGA-splitter og dobbeltskærmede VGA-kabler i god kvalitet. Fx:
http://www.danbit.dk/produkter/1511.phtml

--
Esben