Hvad betyder det - Blk, Detail, engros, Bo~
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-06 18:55

Jeg opdagede, at BLKD845GERG sikkert betyder BULK, da det var
smidt i en pose, og i en papkasse, uden noget tilbehør.
Så hvordan sikrer jeg mig at den vare jeg udvælger, er ny, pakket
fra fabrikken, for det andet gider jeg ikke.
Er det detail jeg skal gå efter
Der er også nogle steder der står Model BOX
Er der en der kan hjælpe en af de fattige i ånden.
mvh Ebbe

Fra : nuno alexandre

Dato : 23-01-06 20:24

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> Er det detail jeg skal gå efter
> Der er også nogle steder der står Model BOX
> Er der en der kan hjælpe en af de fattige i ånden.

Hej Ebbe,
[1] "Bulk" betyder, at produktet kommer med det allermest nødvendige,
"retail", at du får lidt ekstra - ofte at produktet er pakket i et
produktsæt eller lignende og engang imellem ekstra software.
Vi kan tage et eksempel:
Du overvejer at købe et lydkort, og det findes i to versioner - både "bulk"
og "retail".
Køber du den "bulkede" variant, får du selve lydkortet og driverne, dvs. det
allermest nødvendige.
Køber du "retail" versionen, er lydkortet pakket i et produktsæt, og det
sker, at du får ekstra software og kabler.

Box model, (eg: Cpu in-a-box) betyder at du få cpu + køler i en pakke.

Vil du ikke have "ompakket" varer skal du vælge retail istedet for "bulk"
Bulk er som regle billiger og varen fejler intet.

kilde:
[1] http://www.databutikken.com/dk/info/faq.htm

ps: jeg har intet med databutikken.com at gøre.

nuno alexandre

Fra : nuno alexandre

Dato : 23-01-06 20:26

"nuno alexandre" <nuno.alexandre@gmail.com> wrote in message

> "Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message

og så var det med engros.
Dvs. hvis jeg har fattet det rigtig, hvis du køber 100,1000 eller 10.000 af
et slags - så er engros, og du få en rabat pga mængde.

nuno alexandre

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-06 10:34

> Dvs. hvis jeg har fattet det rigtig, hvis du køber 100,1000 eller 10.000
> af et slags - så er engros, og du få en rabat pga mængde.

Det er f.eks. når en forhandler køber fra en distributør.

Sidst men ikke mindst er der jo også de varer der står Bundle ved.. hvor man
får 2 eller flere varer på en gang, hvor man så oftest sparer penge i
forhold til hvis man skulle have købt tingene hver for sig.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-01-06 20:47

On Mon, 23 Jan 2006 20:23:35 +0100, "nuno alexandre"
> [...]

>kilde:
>[1] http://www.databutikken.com/dk/info/faq.htm
>

>ps: jeg har intet med databutikken.com at gøre.

Tak for linket, meget godt, men i mit tilfælde med BULK, fik jeg
ikke det mest nødvendige, jeg fik intet.
mvh Ebbe

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-06 10:31

> Tak for linket, meget godt, men i mit tilfælde med BULK, fik jeg
> ikke det mest nødvendige, jeg fik intet.

Du fik vel din vare? Drivere kan hentes på Internettet...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-01-06 10:50

On Wed, 25 Jan 2006 10:31:29 +0100, "Peter \(8450\)"
<usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

>Du fik vel din vare? Drivere kan hentes på Internettet...

Jeg er bestemt ingen nørd, så driver kunne jeg godt finde,
men ikke en manual, så jeg kunne ikke se forbindelse af
de små stik til led swift reset m.m. På mit gamle MB kunne
jeg se de små benævnelser, men ikke her, det så nærmest
ud som havde det været repareret, skriften var væk, og det
lignede ikke helt det gamle såå.
mvh Ebbe

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-06 12:13

> [...]
> jeg se de små benævnelser, men ikke her, det så nærmest
> ud som havde det været repareret, skriften var væk, og det

Jah.. de gør det ikke let. Men når man køber bulk, så må man næsten bare
forvente det værste, og håbe på det bedste.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-01-06 10:55