to processor i Compaq Evo W6000 - manuel H~
Fra : Steffen

Dato : 23-01-06 16:11

Hej

Er der nogen der kan hjælpe / forklare mig noget vedr. win xp og to
processore..

Jeg har en evo W6000 med en 1.7Ghz Xeon, og 2 Gb rambus ram
Nu har jeg skrottet en magen til og har puttet processoren over i.

Alt starter fint og jeg kan se at XP har fundet to processore (i device
manager'en) jeg kan også måle temperatur på begge processore, men...

Når jeg kigge på windows task manager'en er der kun en cpu graf, og der
skulle være to (og jeg har checket at den er sat til "one graph pr. cpu") Så
noget tyder på at processor 2 ikke bliver brugt (den ene er også 8 grader
koldere end den anden)

I manualen står der at man skal lave en manuel HAL upgrade for at det vil
køre, og jeg har fundet ud af at det er en eller anden driver.
Men når jeg går ind i device manager'en under computer/ACPI og vælger update
driver, så kommer jeg ikke videre, jeg kan se at den bruger en hal.dll
driver, og så vidt jeg kan forstå skal den bruge en anden (halmps.dll), for
at kunne køre dual processor

Er der nogen der kan hjælpe mig videre ?

mvh Steffen

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-01-06 18:03

> Alt starter fint og jeg kan se at XP har fundet to processore (i device
> manager'en) jeg kan også måle temperatur på begge processore, men...

Forhåbentlig XP pro? (XP home 'ser' 2, men udnytter kun 1 CPU...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Steffen

Dato : 24-01-06 09:06

> Forhåbentlig XP pro? (XP home 'ser' 2, men udnytter kun 1 CPU...)
>
> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Yup, XPpro SP2

HAL upgrade, er det en driver til bundkortet eller ?

-Steffen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-01-06 17:32

Steffen wrote:

> Yup, XPpro SP2
>
> HAL upgrade, er det en driver til bundkortet eller ?

Det er (mere eller mindre) en del af Windows kernen. Jeg har aldrig hørt
andet end at man skal geninstallere windows. Men prøv evt. at spørge ovre i
dk.edb.system.windows gruppen.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Esben

Dato : 24-01-06 09:13

"Steffen" <vw83gti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> at kunne køre dual processor
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig videre ?

Hvad sker der hvis du vælger "MPS multiprocessor pc" under opdateringen af
driveren?

--
Esben

Fra : Steffen

Dato : 24-01-06 09:39

> Hvad sker der hvis du vælger "MPS multiprocessor pc" under opdateringen af
> driveren?
>
> --
> Esben

Hej Esben

Jeg har kun følgende to muligheder :

Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC
Standard PC

- hvis jeg prøver at update' driveren

Jeg kan selvfølgeligt også trykke "have disk" men jeg har jo ikke rigtigt
nogen disk...

Er det en driver fra Compaq eller er det en fra Microsoft jeg mon skal lede
efter ?

Eller er det noget man kan finde på XP CD'en ?

-mvh Steffen

Fra : Kay@kay.kay

Dato : 31-01-06 10:55

Steffen wrote to everybody in dk.edb.hardware.bundkort :

> [...]
>
> Alt starter fint og jeg kan se at XP har fundet to processore (i
> device manager'en) jeg kan også måle temperatur på begge processore,

Den hurtige forklaring

indsæt xp-skiven boot tryk F5 mens der indlæses drivere. Du får mulighed
for at vælge HAL.
Installationen fortsætter.. tryk ENTER, der scannes efter gamle versioner
og du vælger så reparer.. voila!!
Men forvent at det kan gå galt, men jeg har gjort det flere gange med held.

/Kay