(Mere) Ram i Asus K8N-E Deluxe - tre banks~
Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-01-06 17:26

Hej.

Jeg overvejer at få noget mere ram til min maskine (Athlon XP 3400+
på en Asus K8N-E Deluxe). Lige nu har den 2x 512Mb Kingston DDR400
(model KVR400X64C3A/512).

Jeg læste så at man ikke bare kan putte tre ramblokke i, uden at
performance går ned. Jeg har tjekket, hvis jeg tilføjer en blok til af
samme slags, så falder memory-speed fra ~1500 til ~600 (ca-tal fra
hukommelsen) jvf memtest86.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod problemet, men nogen sagde
at det var noget med single-/dual-side ram, og hvis man havde to
single-side ramblokke, så skulle man kunne have tre blokke i.

Er det rigtigt forstået? Og hvis ja, hvordan ser man så om en ramblok
er single-sided (hvis man skal købe, ikke bare hvis man står med den i
hånden :)? Og hvor meget dyrere er det (ok, det kan jeg selv tjekke
hvis jeg lærer at se forskel :)

Eller skal jeg bare gå efter 2x1024?

Al input vil blive modtaget med kyshånd. Det her er MEGET forvirrende :)
/L

Fra : elmkvist keinicke

Dato : 30-01-06 23:17

Jeg fik, måske med lidt held, 3 stk. 512 mb. pc3200 doublesized til at køre
400 mzh. i et asus k8n-e, men med den sidste nye bios, command rate 2, og
disablet cool'n quite.