hvilket bundkort til HTPC?
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 02-01-06 18:40

Jeg skal have lavet mig en HTPC og har i den forbindelse tænkt mig at købe
Coolermaster Cavalier 2 kabinettet, men jeg skal lige have et par råd ang.
køb af bundkort.

Jeg har altid haft en hang til Asus, da jeg syntes de kører problemfrit
(ihvertfald dem jeg har haft).
Men hvilket ATX bundkort vil I mene man skal bruge til en lækker HTPC? Jeg
vil helst undgå et med onboard lyd, da jeg har tænkt mig at putte creative
X-FI lydkort i, men hvis det ikke kan undgåes så må jeg jo have det lyd med
og så bare ikke bruge det.

Når I skal tage hensyn til pris kontra kvalitet, hvad skal jeg så købe?

Mvh Anders

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 02-01-06 20:02

Hej,

prøv dk.teknik.htpc - de er skarpe i netop den kategori ! ..

dog sats på et socket 939 board, min htpc trækker ved maks belastning
omkring 92 watt (har en AMD 64 3200+, venice kerne). ligeledes udvikler den
minimalt varme, min er i snit på 25-27 grader og min Arctic CPU Køler er
stort set lydløs - dette har meget at sige for en HTPC som ligger i reolen.
Alt andet er on-board - dette er en stor fordel, da jeg slipper for blæsere
på f.eks. grafikkort.

jeg havde et Coolermaster Cavalier 4 kabinet - jeg var lidt utilfreds med
støjen !! men kan være jeg havde et mandags kabinet, og jeg brugte også de
3x60mm kølere så måske derfor ?

- jørgen