PowerSupply til Asus A8N-SLI Deluxe
Fra : Ole Nielsen

Dato : 05-12-05 20:33

Hvor stor en power supply skal der anvendes til dette board?

Kan man bare bruge sit gamle ATX kabinet med Power Supply?

Mvh
Ole

Fra : Ulrik Løye

Dato : 05-12-05 23:46

"Ole Nielsen" <karen-oleFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> Hvor stor en power supply skal der anvendes til dette board?
>
> Kan man bare bruge sit gamle ATX kabinet med Power Supply?

Det afhænger af hvor meget hardware du har... jeg mener Asus foreslår
minimum 350W hvis du kun kører med en single core cpu og ét mindre
grafikkort, 2 ram klodser, 1 disk og 2 optiske drev. Har du mere udstyr end
dette eller regner med at få det skal du op på 400-500W.

Din gamle PSu skal have 1 af disse 4 pins pentium molex'er samt en 24 pins
ATX molex. Hvis det ikke har det så er det på tide at købe et nyt.

/u

Fra : L

Dato : 06-12-05 00:51

On Mon, 5 Dec 2005 20:32:39 +0100, "Ole Nielsen"
> [...]

>Hvor stor en power supply skal der anvendes til dette board?
>
>Kan man bare bruge sit gamle ATX kabinet med Power Supply?

Hej

Hvis du virkelig har tænkt dig, at udnytte SLI = bruge 2 grafikkort,
vil din gamle strømforsyning formentlig ikke kunne genbruges.
For SLI skal du helst have 450W eller hellere mere.

For tiden prøver jeg selv at finde ud af, hvor man får mest for
pengene mht. strømforsyningen.
Er stømforsyningen for billigt, har de til dels ingen sikring mod
overblastning eller kan ikke holde spændingen, når der belastes.
Det betyder at de brænder af, i stedet for at lukke ned.

Gode mærker ser ud til at være Enermax, Antec samt Fortron.
De er dog samtidig dem der koster mest.

Er dog ligeledes interesseret i forslag, om gode strømforsyninger med
strømkabler til harddisken, med en længde af 75+ cm eller mere.

Mvh.
Lars

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 06-12-05 18:13

L wrote:
> Gode mærker ser ud til at være Enermax, Antec samt Fortron.

Her er et par andre:
- Seasonic
- PC Power & Cooling

> De er dog samtidig dem der koster mest.

Ja, suprise, kvalitet koster

Personligt vil jeg gerne give lidt ekstra for en god PSU. Det er jo
trods alt nok den komponent der holder længst, og så er det samtidig nok
også een af de vigtigste komponenter i systemet.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-05 14:20

Ole Nielsen wrote:
> Hvor stor en power supply skal der anvendes til dette board?
>
> Kan man bare bruge sit gamle ATX kabinet med Power Supply?

Det kommer an på, hvor meget andet udstyr du har og om du vil køre med SLI.
Ifølge manualen skal der følgende PSU'er til:
Athlon 64 FX-55, 2 x GF6800Ultra, 4 x ram, 4 x hd, 2 x cd/dvd = min.
500W/25A.
Athlon 64 3800+, 2 x GF6800 GT, 2 x ram, 2 x hd, 2 x cd/dvd = min 400W/20A.
Athlon 64 3400+, 2 x GF 6600GT, 2 x ram, 2 x hd, 1 x cd/dvd = min 350W/17A.

Jeg monterede mit board sammen med min ca. 1 år gamle Aopen 400W PSU og den
var for svag. Maskinen gik simpelthen ned i tide og utide.
Jeg købte så en 680W fra Thermaltake:
Og den tækker uden problemer min PC, som består af følgende:
Asus A8N SLI Deluxe
Athlon 64 x2 4400+
2 x Asus GF 7800GTX
4 x 512 MB Kingston HyperX DDR ram
1 x 200GB HD
2 x 250GB HD
2 x 300GB HD
DVD drev
DVD Brænder
3,5" floppy
Kortlæser
3 x 120 mm Papbst kabinetblæsere
3 x 80 mm Papbst kabinetblæsere
Zalman blæserstyringskontrol
+ diverse USB udstyr (scanner, PDA, rat/pedalsæt osv)

PSU'en støjer lidt vel meget, men jeg regner med snart at smide et par andre
blæsere i (der sidder 2 x 80mm).
Men hovedsagen er, at maskinen kører godt og stabilt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : L

Dato : 06-12-05 15:06

On Tue, 6 Dec 2005 14:20:12 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

<snip>
>Jeg monterede mit board sammen med min ca. 1 år gamle Aopen 400W PSU og den
>var for svag. Maskinen gik simpelthen ned i tide og utide.
> [...]
<snip>

Hej

Hvad er kabellængden på det korteste harddisk stik,
samt kabellængden på den længste, med denne strømforsyning?

Mvh.
Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-12-05 16:33

L wrote:

> Hvad er kabellængden på det korteste harddisk stik,
> samt kabellængden på den længste, med denne strømforsyning?

Uha, det tør jeg ikke sige (jeg har ikke lige lyst til at skille den ad, for
at måle).
Men jeg mener, sådan lige på slump, at strømkablerne er ca. 50cm.
Der er både de gammeldags stik (molex) og de nye til SATA.
Den har også 2 strømstik til PCIe grafikkort.
Selv med alt mit skrammel, så har jeg stadig ledige stik

Du kan se et billede af min PSU (og PC) her, så kan du måske selv bedømme
længden (udfra mit "ormebo" )
www.perbeer.dk/psu.jpg
Mit kabinet er 63cm højt, så du har lidt at sammenligne med.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : L

Dato : 08-12-05 04:27

On Tue, 6 Dec 2005 16:33:05 +0100, "Per Beer Hansen"
> [...]

>længden (udfra mit "ormebo" )
>www.perbeer.dk/psu.jpg
>Mit kabinet er 63cm højt, så du har lidt at sammenligne med.

Allerede på dette tidspunkt, tak for info og billede.
Siden dele af kabinettet er klippet væk,
er det dog svært at vurdere længden af kablet.
Kan jeg lokke dig til at tage et billede,
hvor man kan se hele kabinettet?

Ved du derudover, hvad forskellen er imellem
W0049 og W0049R ?

Strømforsyningen virker ganske god.
Den har også de antal stik molex + SATA som jeg godt kunne tænke mig.

Mvh.
Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-12-05 16:38

L wrote:

> Hej
>
> Allerede på dette tidspunkt, tak for info og billede.
> Siden dele af kabinettet er klippet væk,
> er det dog svært at vurdere længden af kablet.

He he, good point
Den tænkte jeg ikke lige på i farten.

> Kan jeg lokke dig til at tage et billede,
> hvor man kan se hele kabinettet?

Kan du bruge dette ?
www.perbeer.dk/psu2.jpg
Ellers må du lige sige til, da jeg skal "ind i" dyret igen i morgen.

> Ved du derudover, hvad forskellen er imellem
> W0049 og W0049R ?

Det ved jeg ikke.

> Strømforsyningen virker ganske god.
> Den har også de antal stik molex + SATA som jeg godt kunne tænke mig.

Jeg er godt tilfreds med den, men som sagt så larmer den lidt for meget
(efter min smag), men det kan jo fikses.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : L

Dato : 10-12-05 07:19

On Thu, 8 Dec 2005 16:37:58 +0100, "Per Beer Hansen"

>Kan du bruge dette ?
>www.perbeer.dk/psu2.jpg
>Ellers må du lige sige til, da jeg skal "ind i" dyret igen i morgen.

Hej

Tak for billedet.
Umiddelbart ser det ud til, at være langt nok,
så det bliver nok samme stømforsyning for mig.
Det er fint med de billeder du har taget.

Kabinettet strømforsyningen skal bruges i, er 5 cm højere end dit,
70 cm uden hjul, dog går indbygningsrammerne fra toppen,
helt ned til bunden.

Tak for hjælpen.

Mvh.
Lars