USB hub - pc starter ikke?
Fra : Erik Mark Nielsen

Dato : 22-01-06 18:27

Jeg har købt en Office D Sign USB 2.0 7 port hub i Fakta. Når jeg tilslutter
den til min pc, der kører med Win XP, og har et Asrock K7S8X V 3 bundkort
bios v. 2.20 vil pc-en ikke starte op. Den stopper allerede ved indlæsning
af bios.
Hvis jeg starter pc-en uden den tilsluttet og starter pc-en fint og jeg så
efterfølgende tilslutter huben virker den fint.

Hvad er der galt?

Fra : Max

Dato : 22-01-06 19:51

Hej Erik

> Hvad er der galt?

Er Bios sat op til at boote fra USB device ?

Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-06 21:54

> Hej Erik

> Er Bios sat op til at boote fra USB device ?
>
> Mvh Max

Det behøver den ikke at være. Jeg har netop i går og i dag været ved at rive
de sidste hår af hovedet, da en pc med samme bundkort pludselig kun ville
boote halvvejs. Heller ikke til fejlsikret kom den længere end at den viste
skrivebord, men ingen startlinie, ikoner m.m.
Jeg kunne heller ikke boote på en win xp cd og heller ikke på diverse
reparations cd.er som jeg har.
Indtil jeg opdagede, at fejlen kom fordi jeg havde sat min usb memory stick
i.
Den stod til at boote på a, c, d og ikke på usb.
Jeg har lige opdateret bios og vil så prøve, om det har ændret noget.
Men jeg skal lige være færdig med noget backup på den først.

Kurt

Fra : Erik Mark Nielsen

Dato : 22-01-06 22:30

Hej Max
Det er også checket. Er som det skal være.

Erik

Fra : Max

Dato : 22-01-06 22:40

Hej Erik

> Det er også checket. Er som det skal være.

Så bliver det jo spænnende at se hvad Kurt B.
eventuelt finder frem til.

Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-06 22:51

> Hej Erik

> Så bliver det jo spænnende at se hvad Kurt B.
> eventuelt finder frem til.
>
> Mvh Max

Ikke noget opløftende. Det hjalp ikke at opdatere bios.
Jeg har så prøvet at ændre på alle usb indstillingerne i bios, og det ser ud
til, at det er når den kører usb 2.0, at problemet opstår. Hvis man i bios
under Advanced - Chipset disabler usb 2.0 support, kan den boote. Men så
kører porten jo altså også kun 1.1.
Har lige checket og man kan godt mærke, at den bliver langsom.
Jeg har besøgt Asrocks hjemmeside, og der står intet om, at usb skulle give
problemer. Dog kan jeg se, at muligheden for at disable eller enable usb 2
support, kræver at man har mindst bios version 2.2

Kurt

Fra : Erik Mark Nielsen

Dato : 22-01-06 23:31

Hej Kurt

Jeg har gjort som du sagde, og nu virker det. Den booter som den skal, etc.
Tak for det Kurt.

Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-06 00:01

"Erik Mark Nielsen" <erikmarknielsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Kurt
>
> Jeg har gjort som du sagde, og nu virker det. Den booter som den skal,
> etc. Tak for det Kurt.
>
> Erik

Velbekomme, men så kører du vel også kun med 1.1 i hastighed? Men det er jo
heller ikke alle, som har lige travlt

Kurt

Fra : Pico

Dato : 24-01-06 09:56

Erik Mark Nielsen wrote:
> [...]
> Hvis jeg starter pc-en uden den tilsluttet og starter pc-en fint og
> jeg så efterfølgende tilslutter huben virker den fint.

Jeg har et tilsvarende bundkort og købte for et års tid 2 stk USB 2 hub
i Netto, de var meget billige. Min PC kunne ikke boote når den var
tilsluttet, jeg prøvede dem så på adskelige andre maskiner hvor alt
virkede fint. Når min PC var bootet og jeg satte huben til virkede den
fint.
Jeg byttede så den ene til en USB 1 hub hos en ven, den virkede fint,
men det er ikke nogen stor hastighed I dag har jeg et USB
forlængerkabel liggende som jeg slutter de løse enheder der skal bruges
til, virker fint.
Jeg troede at jeg var den eneste der havde det problem, men det kan tyde
på at det er noget med bundkortet og USB 2 hub der gør det
Pico

Fra : ----OR----

Dato : 24-01-06 14:33

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> på at det er noget med bundkortet og USB 2 hub der gør det
> --
Jeg oplever samme bootproblemer, både med den bærbare og den stationære.
Alle problemer har noget med USB udstyr at gøre. Så jeg tror ikke det er et
specifikt bundkort der driller. Iøvrigt har jeg ingen problemer med Faktas
USB 7 ports hub.

Fra : pedder

Dato : 24-01-06 15:39

Hejsa

Har også en USB hub, som får PC til at crashe når jeg sætter min Bluetooth
dongle i.
Har mistanke til det kan være noget Service pack bøvl - men er ikke sikker.
Regards pedder