ALDIS tilbud - Ekstern boks til harddisk.
Fra : Mille Jacobsen

Dato : 20-01-06 19:09

Jeg har købt en boks i ALDI, som jeg skulle kunne sætte en harddisk i
og slutte til USB-porten, så den ville kunne ses som et ekstra drev.

Jeg tror den hedder NorthQ 2900.

Da jeg satte den til for første gang, fandt XP den og installerede den
som der stod i manualen.
Jeg kan høre den siger den der 'tilslutningslyd' når jeg sætter den
i USB-porten, men den kommer ikke som et ekstra drev.

Hvordan skal jeg sætte jumperen i harddisken og hvad kan jeg ellers
gøre?
--
Mille

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 20-01-06 19:44

"Mille Jacobsen" skrev
> [...]
> i USB-porten, men den kommer ikke som et ekstra drev.
>
> Hvordan skal jeg sætte jumperen i harddisken og hvad kan jeg ellers

Jeg har selv prøvet en anden USB harddisk.
Jeg satte jumperen på harddisken til 'MASTER'

Men så skal disken også formatteres.
Det gjorde jeg i
Control Panel
Administrative Tools
Computer managment
Storage
Disk Managment
Højreklik på din nye disk
Lav partition
Formater
Når den var færdig med at formattere kunne jeg se disken som et ekstra drev.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : skibber

Dato : 21-01-06 16:14

On 20-01-2006 19:44:15, "Thorkild Dalsgaard" wrote:
> [...]
>Formater
>Når den var færdig med at formattere kunne jeg se disken som et ekstra drev.

Har også købt en Aldi usb box samt den harddisk som de også havde
brugte samme metode som Torkild Dalsgaard til at sætte den op.

Det virker perfekt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-06 20:11

"Mille Jacobsen" <millekysmund@ofir.dk> crashed Echelon writing

> Jeg kan høre den siger den der 'tilslutningslyd' når jeg sætter den
> i USB-porten, men den kommer ikke som et ekstra drev.

Kan du se den i diskhåndtering, har du lavet en partition på disken og
formateret denne?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mille Jacobsen