hjælp til opsætning af router
Fra : lars

Dato : 20-01-06 18:35

Hej.

Jeg har købt en 4 ports router, men kan ikke hitte ud af at
strikke den sammen.

Routeren er af mærket OVISLINK. På den er der 4 porte og en der
hedder WAN.
Boksen som jeg pt. har brugt er der 3 stik i. En LINE, PHONE,
ADSL.

Hvordan skal jeg koble de 2 sammen. Jeg har 2 pcere der skal på,
og selvfølgelig telefonen.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : JJ

Dato : 20-01-06 18:43

"lars" <lars_w@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ADSL.
>
> Hvordan skal jeg koble de 2 sammen. Jeg har 2 pcere der skal på,

ADSL til WAN
PC-erne til hver sin port.

JJ

Fra : lars

Dato : 20-01-06 19:23

Cd'en der fulgte med routeren, kan mit dc-rom drev ikke læse, da
den er meget ridset(den er åbentbart ikke ny)

Hvad ligger der af data på sådanne en cd.
Jeg skal vel bruge noget af det. Driver og lign.

routeren var OVISLINK IP-3047, men kunne ikke rigtig finde noget på
nettet.

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 20-01-06 21:34

"lars" <lars_w@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal vel bruge noget af det. Driver og lign.
>
> routeren var OVISLINK IP-3047, men kunne ikke rigtig finde noget på

Du skal ikke bruge driver til routeren.

På CD'en ligger der sandsynligvis en online-manual der beskriver hvordan du
kommer ind i routeren og konfigurerer den.

Men prøv først om du kan få forbindelse til internettet uden at konfigurere
routeren.

Et hint kunne være, efter tilslutning af router, at åbne Internet browseren
og skrive http://192.168.1.1. det giver adgang til nogle routere.
default password er tit og ofte "admin", brugernavn lader du stå tom.

prøv at se om det hjælper.

mvh
Bri@n

Fra : lars andersen

Dato : 21-01-06 01:18

"lars" <lars_w@mail.dk> wrote in message
> Cd'en der fulgte med routeren, kan mit dc-rom drev ikke læse, da
> den er meget ridset(den er åbentbart ikke ny)

Gå ned i den butik du har købt skittet og forlang en ny cd du kan læse.

eller tag det hele med og få det byttet til en ny pakke med en pæn cder i.