Harddiskcontroler spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-06 14:50

Jeg har en ekstra HD controler i min maskine, under enhedshåndtering
står der det er en Promise Technology ultra ide contoller, den kan ikke
rigtig kendes ved store harddiske, så nu vil jeg gerne vide om jeg kan
opgradere noget i den så den bedre kan kende diske ?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-06 15:02

www.promise.com -> Support -> Downloads

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-06 15:17

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev:

> www.promise.com -> Support -> Downloads

Hvordan kan jeg se hvilken jeg skal bruge?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-06 16:23

> Hvordan kan jeg se hvilken jeg skal bruge?

Ved at vide hvilken controller der sidder i din maskine, og så finde ud af
om der findes nyere BIOS/Firmware til den. Dvs. du kan ikke bruge din
besked fra enhedshåndteringen til meget da den kun er et mere generelt
navn.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-06 16:45

> [...]

> ud af om der findes nyere BIOS/Firmware til den. Dvs. du kan ikke
> bruge din besked fra enhedshåndteringen til meget da den kun er et

Der er desværre nok intet at gøre, det er nyeste bios der er 2,0 build
18 og det er en ata 66 controller

Fra : Hans

Dato : 20-01-06 18:23

Henning Lund wrote:

> Der er desværre nok intet at gøre, det er nyeste bios der er 2,0 build
> 18 og det er en ata 66 controller

Du kan jo prøve og søge efter en Promise Ultra100 eller Ultra133 i intern
markedsgruppen. De er til salg ind imellem til ingen penge.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-01-06 18:27

> Der er desværre nok intet at gøre, det er nyeste bios der er 2,0 build
> 18 og det er en ata 66 controller

Hvorfor kører du egentlig med den controller hvis onboard sagtens virker
med disken?

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-06 18:39

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev:
> Hvorfor kører du egentlig med den controller hvis onboard sagtens
> virker med disken?

Tjae for mange ting sat i computeren.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-01-06 15:02

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:
> [...]
> ikke rigtig kendes ved store harddiske, så nu vil jeg gerne vide om
> jeg kan opgradere noget i den så den bedre kan kende diske ?

Det skal tilføjes at der står noget med bios 2,0 under opstart ved
controlleren.