Ang Usb 2.0
Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 11:19

Hejsa!

Kan man se nogen steder om det device man har koblet på en usb port kører
2.0 eller 1.1??

Har netop købt en mp3 afspiller, og den kører ret langsomt ved overførsler,
og de skrev ellers at det var usb 2.0. Kan jeg bare ikke helt få til at
passe, så det kunne jo være fedt at kunne tjekke!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-01-06 11:29

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overførsler, og de skrev ellers at det var usb 2.0. Kan jeg bare ikke helt
> få til at passe, så det kunne jo være fedt at kunne tjekke!

Det er fint nok at din enhed kan køre USB 2.0 - men hvis dine porte
i PC'en ikke kan/gør det samme er du lige vidt.

Gå ind i enhedeshåndtering under USB-controllere og se om
dine controllere hedder noget med USB 2.0, udvidet værstcontroller,
enhanced eller noget i den stil. det plejer at være en god indikation på
om ens maskine understøtter USB 2.0

Nu aner vi ikke noget om hvad der er for en maskine du sidder med.
Men det er altid et godt bud at checke producentens website for at
finde specifikationer på den slags.
--
Peter J

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 12:18

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Nu aner vi ikke noget om hvad der er for en maskine du sidder med.
> Men det er altid et godt bud at checke producentens website for at

Hejsa!

Under enhedshåndtering er der en hulans masse USB Root Hub (5 styk), og
Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller (4 styk), og en enkelt
Intel(R) 82801EB USB2 Enhanced Host Controller.

Maskinen skulle meget gerne understøtte 2.0.

PÅ et tidspunkt kom der en lille boble frem i højre hjørne om at det device
der var koblet til kunne køre hurtigere hvis jeg satte den til 2.0, og at
jeg kunne klikke der for at se en liste over tilgængelige porte, men det
forsvandt inden jeg kunne nå at gøre noget.

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Martin K. R.

Dato : 19-01-06 12:50

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> wrote in message

> [...]
> jeg kunne klikke der for at se en liste over tilgængelige porte, men det
> forsvandt inden jeg kunne nå at gøre noget.

Kan du ikke sætte Enhedshåndtering til at vise "View devices by connection"
(aner ikke hvad det hedder på dansk, men det er et menupunkt)?
Så skulle du kunne se hvad der sidder på de enkelte USB controllere.

Martin

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 13:27

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message

> [...]
> (aner ikke hvad det hedder på dansk, men det er et menupunkt)?
> Så skulle du kunne se hvad der sidder på de enkelte USB controllere.

Jo. Hvis jeg så gør det kan jeg ved at flytte mp3'en rundt på alle de
forskellige stik se hvilken "Root Hub" den sidder på. Jeg har 4+2+2 usb stik
på maskinen. Og jeg kan få den til at vise sig på alle af de første 4
root-hub's som har 2 porte hver.

Den sidste root-hub jeg kan se er USB2 (Enhanced) -hub'en. Dobbeltklikker
jeg på den kan jeg se at der skulle være 8 porte, men jeg kan ikke i nogen
af stikkene få mp3'en til at dukke op.

I Instruktionen til mit bundkort (http://tinyurl.com/76lsd) er der også vist
via billede at alle de bageste porte skulle være usb 2.0

Det må sq næsten være mp3 afspilleren så. Men der er nu ikke meget
"Superhurtig usb overførsel" over den! (Iflg beskrivelsen på hjemmesiden):
http://tinyurl.com/dgzcg

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 13:39

> [...]
>

> Det må sq næsten være mp3 afspilleren så. Men der er nu ikke meget
> "Superhurtig usb overførsel" over den! (Iflg beskrivelsen på hjemmesiden):

Har lige prøvet at koble en PSP til i et af stikkene, og den dukker fluks op
under usb3-hub'en. Sætter jeg så mp3'en i samme stik ryger den op under en
af standard-hub'sene. Så der er da vist ingen tvivl om at det er MP3'en der
bare ikke er USB2.0?

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : ----OR----

Dato : 19-01-06 13:41

> Det må sq næsten være mp3 afspilleren så. Men der er nu ikke meget
> "Superhurtig usb overførsel" over den!
Vist ret normalt. Min MP3 kommer ikke over 3-4 MB/s.

Fra : Max

Dato : 19-01-06 13:01

Hej Michael

> Har netop købt en mp3 afspiller, og den kører ret langsomt ved
> overførsler, og de skrev ellers at det var usb 2.0. Kan jeg bare ikke
> helt få til at passe, så det kunne jo være fedt at kunne tjekke!

Nu fortæller betegnelserne USB1 og USB2 intet om hvilke hastighed
de enkelte enheder køre med, de fortæller kun noget om den teoretiske
hastighed der er mulig via porten. Hvis du skal vide noget om din
enheds hastighed, så find ud af om der opgives en transfer rate
på den. Når de skriver USB2 High Speed, ja så er det som regel
enheder der er bygget til at køre hurtigt.

Mvh Max

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 13:30

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> på den. Når de skriver USB2 High Speed, ja så er det som regel
> enheder der er bygget til at køre hurtigt.

Nej og det er jo nok det der er problemet i dette tilfælde! Gik sgu bare ud
fra at når de skrev "Superhurtig overførsel via USB 2.0" at der så var noget
om det!!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-01-06 13:51

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.com> skrev i en meddelelse

Det kunne være at din afspiller har det som MSI MegaStick 511..
Der står nok så fint at den er USB 2.0 kompatibel..
Men den er også kun kompatibel, den arbejder ikke med USB 2.0 hastighed.

En test af Mega Stick'en findes her:
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4829
og du vil se at testeren havde samme problem med USB 2.0.

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-01-06 14:03

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> [...]
> http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4829
> og du vil se at testeren havde samme problem med USB 2.0.

Yep, det er sgu nok det samme! Update vinduet i testen er også helt magen
til, så MSI'en er nok også baseret på en Sigmatel chip. De er åbenbart bare
ikke hurtigere.......... ØV!

Michael