Datoen skifter
Fra : kirsten lehd

Dato : 18-01-06 14:12

Jeg har et virkeligt irriterende problem, mit ur skifter næsten dagligt
uden varsel årstal. jeg opdager det som regel når der ikke er nye indlæg i
en debatgruppe.
Min pc er kun ca 4 måneder og problemet har været der hele tiden, nogen
løsning jeg selv kan klare ?

--
Kirsten lehd
www.vejlenser.dk

Fra : Mikkel

Dato : 18-01-06 15:46

Hejsa
har du kikket efter i bios om uret står rigtigt deri ?
"del" i opstarten, ..
mvh
Mikkel

mit ur skifter næsten dagligt ?

Fra : Henning

Dato : 18-01-06 16:01

On Wed, 18 Jan 2006 14:11:36 +0100, "kirsten lehd" <info@vejlenser.dk>
wrote:

> [...]
> en debatgruppe.
> Min pc er kun ca 4 måneder og problemet har været der hele tiden, nogen

Sandsynligvis bios-batteriet, begynder du selv at piller bortfalder
reklamationsretten. Tilbage til butikken.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : kirsten lehd

Dato : 18-01-06 16:44

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Sandsynligvis bios-batteriet, begynder du selv at piller bortfalder
> reklamationsretten. Tilbage til butikken.
>

> --
> Henning
> hsb(at)image.dk
øv øv...det var det jeg frygtde, jeg har meget svært ved at skulle undvære
den og alt det bøvl med at få sikkerhedskopieret mm....
men tak for svar.
mvh Kirsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-01-06 21:19

"kirsten lehd" <info@vejlenser.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øv øv...det var det jeg frygtde, jeg har meget svært ved at skulle
> undvære den og alt det bøvl med at få sikkerhedskopieret mm....

Jeg ved ikke hvorfor garantien skulle bortfalde fordi man skifter et
batteri??
På de fleste bundkort er det en nem proces, idet batteriet lige kan lirkes
op. Hen og få fat i et andet og putte det i. Genstarte hvorefter den kommer
med cmos/bios fejl. Ind i bios og loade default indstillingerne og derefter
genstarte. Så skulle det køre.
Men - men, der kan dog være det lille problem, at bios efterfølgende er
justeret til noget andet end standard indstillingerne. Det plejer dog ikke
at give problemer med standard indstillingerne.
Hvis ikke det nye batteri hjælper, så ud med det og i med det gamle og hen
til forhandleren.
Hvis du vælger at gå direkte til forhandleren, fordi du ikke selv tør rode,
er sikkerhedskopiering normalt ikke nødvendigt, idet et dårligt batteri kun
påvirker bios, ikke data på en disk. Så det er bare lige at gøre
forhandleren opmærksom på, at hvis der pilles andre steder end ved
batteriet, er der data som ikke må ødelægges.

Kurt

Kurt

Fra : Karsten Jensen

Dato : 19-01-06 14:39

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev bl.a:

> Hvis du vælger at gå direkte til forhandleren, fordi du ikke selv tør
> rode, er sikkerhedskopiering normalt ikke nødvendigt, idet et dårligt
> batteri kun påvirker bios, ikke data på en disk.

Sikkerhedskopiering er altid nødvendig. Ellers finder man ud af det når
HDDen står af. Eller når nogen render med PCen.

Mvh.

Karsten

Fra : kirsten lehd

Dato : 19-01-06 14:43

"Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> wrote in message

> Sikkerhedskopiering er altid nødvendig. Ellers finder man ud af det når
> HDDen står af. Eller når nogen render med PCen.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Jeg turde da slet ikke sende min pc ud af huset uden at slette det mest
personlige og have sikkerhedskopier af resten.
mvh Kirsten

Fra : Max

Dato : 19-01-06 14:53

Hej Kirsten

> Jeg turde da slet ikke sende min pc ud af huset uden at slette det
> mest personlige og have sikkerhedskopier af resten.

Tør du have den stående hjemme uden at have sikkerhedskopi ?

Mvh Max

Fra : kirsten lehd

Dato : 19-01-06 16:17

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Kirsten

> Tør du have den stående hjemme uden at have sikkerhedskopi ?
>
> Mvh Max

Jeg har så mange sikkerhedkopier så jeg drukner i dem, mangler absolut
overblik over dem
Her netop bestilt en Extern disk mere på 250 GB...vil nu have alle
sikkerhedskopier til genindstallering samlet ..
mvh Kirsten
www.vejlenser.dk

Fra : Kell Petersen

Dato : 19-01-06 23:09

PC- står vel for Personal Computer
Så selvfølgelig er der personlige ting .
Men hvis det skulle være at man selv er model på nogle af billederne ,,Gør
vel intet

Sæt en password på ,,
hvis du kører XP aktivere gæstekontoen...!!

For at skifte et batteri ,, skal man jo ikke starte Pcén op..
Man kan også bare tage regningen med ned i butikken samt det gamle batteri
,,

Vip ned på den blanke dims , og batteriet vil springe ud i hånden på dig ,,
og klik så sidder det nye der , istedet for..

Og ups Blærbare , ved jeg intet om..:)

Fra : Henning

Dato : 20-01-06 15:18

>For at skifte et batteri ,, skal man jo ikke starte Pcén op..
De teste forhåbentlig computeren efter reparation, det indebærer også
at man tænder den

>Man kan også bare tage regningen med ned i butikken samt det gamle batteri

Tror du selv på det med regningen og det gamle batteri?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-01-06 22:40

"Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkerhedskopiering er altid nødvendig. Ellers finder man ud af det når
> HDDen står af. Eller når nogen render med PCen.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Det ved jeg godt, men det var ikke det jeg svarede på. Jeg forholdt mig til
et dårligt batteri.

Kurt